Durf te vragen #4

Ik las laatst een heel goeie tip om goed rijst te laten droogkoken/stomen (die volgens mij wel aansluit op jouw sushi rijst recept): eerst goed laten koken en goed opletten: op een gegeven moment komen er wat gaatjes in de rijst. Dan nog 2 a 3 minuten op laag vuur laten koken. Dan het vuur uitdraaien en 10 min met de deksel laten stomen. En je rijst is altijd perfect!

1 like

Koop gewoon een rijstkoker :woman_shrugging:t5:

6 likes

Ik eet zo weinig rijst, dat ik dat (nog) niet nodig vind.

1 like

Of bestel sushi/pokebowl

1 like

Een van de betere aankopen voor in mijn keuken :ok_hand:

1 like

Meid ik woon in een gat, dat kan ik niet bestellen hier.

1 like

en @Botsautobob deze is het geworden :star_struck:

2 likes

Ik be op zoek naar informatie over heet aangaan van een lening als je een studieschuld terug moet betalen maar kan niet vinden wat ik zoek. Als ik bel krijg ik verschillende antwoorden, misschien kan iemand hier me helpen of me vertellen waar ik moet zoeken?

Ik heb een hele grote studieschuld waardoor ik geen hypotheek aan kan gaan. Ouders hebben de mogelijkheid om een extra huis te kunnen betalen mij dus 2 ton te lenen. Dat zou betekenen dat ik dus opeens heel veel geld zou hebben. Wordt het maandbedrag van mijn terugbetaling dan hoger? Wordt een lening als inkomen gezien?

Kunnen je ouders dan niet beter de studieschuld afbetalen en dat je onderhands regelt dat terug te betalen? En dan zelf een hypotheek om een woning te kopen (strikt genomen ook niet ok maar ja)

Ja sowieso wordt alles vastgelegd, ook in verband met broers en zussen.

Nee dat wordt als een gift gezien en dat is belastingtechnisch niet handig. Niet voor mij niet voor mijn ouders. Daarnaast ben ik alleen en kan ik max 135000 lenen op basis van inkomen.

Wat ik altijd doe met sushirijst: eerst wassen tot het water doorzichtig is (kan lang duren) dan water in de pan tot 1 vingerkootje water boven de rijst. Koken met deksel erop voor 11 min, dan vuur uit en nog 20 minuten laten stomen!

En nee verder niet roeren ofzo, dat doe je alleen bij risotto(en zelfs daar zijn de meningen over verdeeld)

1 like

Iemand een leuke accommodatie in het bos? Het liefst een eigen huisje met een jacuzzi en niet voor de hoofdprijs.

Verder totaal geen eisen haha

Ik heb net dit weekend bij een leuke b&b geslapen in drenthe, niet in het bos maar wel heel rustig en vlakbij het bos. Kamer 7 heet het. En wat vind jij niet de hoofdprijs? Met jacuzzi zit je nooit echt in het lage segment :stuck_out_tongue:

Edit, de kamer die ik bedoel heeft een whirlpool, geen jacuzzi

2 likes

@Loveisafourletterword Hahahahaha ja daar dacht ik ook nog aan

@Sjern ja dat is zeker waar! Thanks voor je tip, ik ga het even opzoeken!

Zitten nu er aan te denken om een roadtrip te boeken van srprsme, lijkt me ook wel leuk en weer is wat anders! Plus je kan ook een speciale overnachting boeken dus misschien eindig ik dan evengoed in een boshut in een hoge boom

Een beetje een noobvraag maar hoe verzenden jullie kleding die jullie verkopen als je niet elke keer een verpakking bij het postkantoor wil kopen? Ik zag dat mensen boodschappentassen gebruiken omdat die waterproof zijn, zijn er meer mensen die dit doen?

Ja een oude doos die ik heb slingeren nog of een random plastic tas of verpakking gebruiken en dichttapen. Kan echt in alles.

@Canvastas een paar posts boven je heeft @morale net toevallig allemaal kleine artiesten gepost, misschien zit daar wat tussen.

2 likes

Ik doe het ook wel eens in een plastic tas en dan rol ik die helemaal op en dan aan de buitenranden gewoon een keer rondom met tape

2 likes

Vuilniszak

1 like

Vuilniszak of een of twee oude plastic tassen. En ik bewaar ook vaak doosjes en verzendenveloppen van als ik zelf iets had besteld zodat ik die kan hergebruiken.

2 likes