Durf te vragen #4

Wow ik wist hier helemaal niet van af, vet handig!

1 like

Haha slim van je vrienden! Handig dat dat ook een manier is! Heb net de iPad gewist en opnieuw geĆÆnstalleerd met een nieuw Appel ID account.

@Flippie Een late reactie maar misschien heb je er nog wat aan, bij https://www.rene-vos.nl/ geven ze nu digitaal schoenadvies. Ik heb daar nog geen ervaring mee maar de winkel zelf vind ik echt heel prettig en de mensen daar heel kundig.

1 like

Ik weet hier niet helemaal een geschikt topic voor, maar in de voorjaarsvakantie ben ik een week vrij. Het hele land is natuurlijk nog dicht, maar hebben jullie misschien tips voor leuke activiteiten die ik met mijn vriend kan doen? Ik heb geocaching al langs zien komen en opgeschreven, we wonen in Noord-Holland vlakbij het strand, dus we gaan sowieso wel een middag in de omgeving wandelen en ergens koffie to go halen.

@tuula heeft volgens mij date nights met haar vriend bedacht met een land als thema en daar eten bij bedenken en film etc. Misschien is dat nog iets? (Stond in het relatie topic en dan die hoe leuk je relatie is)

3 likes

Hoe vieren jullie je verjaardag in lockdownstijl? Ik ben binnenkort jarig en heb wel de behoefte om iets leuks te doen, juist omdat het verder zo saai is allemaal. Maar ik vind het lastig om iets te bedenken wat digitaal kan en toch een beetje feestelijk is. Ik heb niet zo’n zin in een gewone borrel via Skype ofzo want ik ben dat beeldbellen eigenlijk helemaal zat, ik zou liever iets van een activiteit ofzo doen. Misschien heeft iemand zelf zoiets gedaan of van iemand anders meegemaakt wat ik als inspiratie kan gebruiken.

Ik heb het de afgelopen paar jaar ook al niet gevierd, maar ben nu dus eigenlijk op zoek naar manieren waarop ik het wƩl kan vieren.

2 likes

Ik heb hetzelfde dilemma. Wil toch wel iets met mijn verjaardag doen. Toen je nog met 2/3 personen mocht samen komen, had ik bedacht de hele maand met losse mensen iets leuks te gaan doen (wandelen, drankjes, spelletje ect). Maarja, dat valt nu ook in het water.
Misschien kun je een online escape room doen? Of via houseparty spelletjes spelen? Of toch offline een wandeling doen met maar 1/2 mensen?

1 like

Heeft iemand een goed draadloze koptelefoon en wat zijn jullie ervaringen ermee? Ik zit nu te kijken om een dre beats koptelefoon te halen voor mijn man, maar is die ook fijn op de oren als je het bijna een hele dag op zou hebben?

Of ene andere type is ook prima, ik heb er zelf totaal geen ervaring mee.

Ik heb nu een sony mx 1000 m3. Die is een aantal jaar de beste noise canceling koptelefoon geweest. Nu is de m4 iets beter, maar meer qua extra gadgets zeggen ze. Als je niet voor noise canceling gaat dan kan ik wel de beats by dre aanraden, muziek die daar uitkomt vind ik super mooi. Maarja ik ben geen adiodfiel ofzo haha. Misschien tweakers ff checken? Die hebben vaak wel uitgebreide tests.

3 likes

Ik heb een JBL 650 nog wat van bol en ben er blij mee. Het geluid is gewoon prima, hij zit lekker en de noise canceling is oke. JBL heeft ook een app erbij. Hiervoor had ik een bose geloof ik overgekocht van @mikselke en die was ook fijn maar wel drie keer zo duur. Wat voor mij idd ook belangrijk is is dat ie via bluetooth kan (die bose kon dat niet en toen heb ik op ali daar een dingetje voor gekocht zodat het wel kon) en mijn JBL kan het wel. Ik heb hem sinds november ofzo en nog maar 1 keer moeten laden.

2 likes

Ja ik ben ook binnenkort jarig(19) en ik vind verjaardagen echt super leuk, dus zit ook na te denken.

Dat dat ik gewoon met de belangrijkste apart afspreekt verdeeld over meerdere weken, ik kan eigenlijk niks anders bedenken :confused:

1 like

ik ben dit weekend jarig en zat te denken aan een online escape room/detective spel met een paar vrienden. zouden jullie dat leuk vinden om te doen op een verjaardag? dus op de dag zelf zeg maar. iedereen een drankje erbij en dan spelen.

7 likes

Wij hebben met werk een keer bingo gedaan, dat was heel erg gezellig! Je kan tegenwoordig ook digitale kookworkshops doen, dan ga je met z’n allen aan de slag met hetzelfde gerecht onder begeleiding van een chef en zodra het gerecht klaar is ga je aan tafel en verlaat de chef de livestream zodat je met je gasten bij kunt praten en samen kunt dineren.

3 likes

Ohw wil je dat van die bingo aan mij doorsturen? Wij zijn ook aan kijken om een digitale bingo te doen op het werk

Jaaa, heel erg bedankt voor alle ideeƫn, zitten superleuke dingen tussen! Dit was precies wat ik bedoelde, zo kan ik er wel wat leuks van maken. Thanks allemaal @itsu @George @sjern @tuula @Molotov @growcookeatrepeat

4 likes

Ok mensen met het forumbadje of mensen die anderen kennen met dat ding. Ik ben klein maar wel dik (maat 48) past dat dan een beetje chill?

Zijn er mensen die van een Fitbit zijn overgestapt naar een Apple Watch? Je kunt ze natuurlijk niet volledig met elkaar vergelijken, maar ben heel benieuwd of je het idee hebt dat je Apple Watch echt een toevoeging is. Ik twijfel nog heel erg. Ik vind m’n Fitbit prima en heb echt het idee dat ik er meer door beweeg etc, maar ik heb ook een iPhone en het lijkt me ook wel echt heel fijn als je Apple Watch daar helemaal mee is verbonden.

Ik vind deze ook heel fijn! Heb nog geen goeie vervangers kunnen vinden, maar ik ben ze dus wel op Amazon tegengekomen, misschien is dat iets. Wel veel verschillende verkopers/bedragen, maar hopelijk wel de real deal.

Oo ik heb dezelfde vraag!