Durf te vragen #4

Ik wil ook graag voer voor de vogeltjes neerleggen maar heb er weinig voor in huis. Google geeft wel antwoorden maar niet specifiek.

Ik heb gebroken lijnzaad en chiazaadjes, en muesli met daarin volkoren havervlokken, speltvlokken en tarwevlokken. En fruit, appels e.d.

Zou iets hiervan gebruikt kunnen worden?

M’n vogelliefhebber vriend zegt: ‘in principe is alleen zaadjes niet zo goed voor vogels, maar ik denk dat nu met deze kou alles wel welkom is. En als je van alles neerlegt pakken verschillende vogels ook verschillende dingen.’

Dus alles wat je hebt is goed! :slight_smile:

Ah fijn! Dankjewel voor het vragen :grin:

Dan leg ik dit alvast neer voor morgenochtend en ga ik morgenmiddag even pinda’s kopen denk ik.

Oke er schiet me ineens iets te binnen; op mijn balkon ligt flink wat sneeuw, denk gemiddeld 20/30 cm. Woon alleen vrij hoog dus had het niet weggeschept want dan stort het ook zo naar beneden. Maar nu vraag ik me ineens af; een balkon kan vast wel tegen dat gewicht toch :cold_face:?

@Illuminated je bericht is verwijderd. Posten van gewichten is niet toegestaan. Graag de huisregels doornemen.

Ik heb via iemand een code voor een gratis HelloFresh box. Kun je daarna meteen opzeggen of moet je minstens 1 box afnemen (dat kom ik tegen als ik Google, maar het is een verouderde site…). Iemand ervaring hiermee? :slight_smile:

Kan meteen, wel even goed opletten dat je t doet voor de volgende levering wordt gepland

1 like

Mijn vriend en ik willen graag een weekendje/één nachtje in een hotel of huisje met zo mogelijk eigen sauna en/of jacuzzi. Het aller aller liefste een hotel zodat we ook schaamteloos roomservice kunnen doen (staat op mijn bucketlist, lol). Maar betaal liever geen 500 euro voor een slaapplek alleen, haha… Zoek ik iets wat niet bestaat of heeft iemand de ultieme tip/deal?

1 like

Ik weet niet of het voor je uitmaakt, maar echt roomservice mag sinds december ook niet meer. Het hotel mag niets bij jouw kamer komen brengen, maar je mag wel afhalen in het hotelrestaurant (mits ze daar aan doen natuurlijk). Veel Van der Valk hotels hebben trouwens wel suites met een eigen jacuzzi of sauna, dus daar zou je kunnen kijken!

2 likes

Ahhh dat wist ik niet. Jammer maar dat maakt de zoektocht wel makkelijker!

1 like

Oeh, hier ben ik ook benieuwd naar! Ik kan het van Heeckeren op Ameland wel aanraden. Volgens mij 150e per nacht, voor luxe kamer mét tweepersoons jacuzzi en twee persoons regendouche. Heel chill bed ook, en kamers zijn geluiddicht.

2 likes

Daar is het op gebouwd als het goed is. Bovendien weegt een laag sneeuw bijna niks, een balkon houdt ook 4 volwassenen van 80kg per stuk plus wat meubels. Die sneeuw zal echt een stuk minder belastend zijn

1 like

Roomservice mag niet. Maar je kunt wel proberen via thuisbezorgd en dan in de beschrijving zetten dat ze voor 10 euro fooi moeten doorlopen naar de kamer. Maar weet niet of hotels dat nu toelaten ivm corona

3 likes

Ik zat 2 weekenden geleden in een b&b die ook een huisje met sauna en whirlpool had! Je kln avond eten erbij bestellen!

Volgensmij viel de prijs wel mee.

Kamer 7 heet het

1 like

Je betaalt wel wat meer belasting over een uitbetaald vakantie-uur, waardoor je dus netto minder krijgt dan voor een regulier werk-uur. Ik durf niet te zeggen hoeveel dat procentueel is, maar volgens mij is het flink wat.

Zelf raden wij om die reden medewerkers altijd aan om de uren nog op te maken waar dat kan, zodat je er ‘het meeste’ aan hebt.

1 like

Volgens mij wordt dat het jaar erna weer berekend met de belastingaangifte. Dus dan krijg je het weer terug. Dat is mij in ieder geval verteld door een bankzaken-iemand van mijn werk.

Ik wil binnenkort samen met mijn dochter een hotelovernachting boeken. Thuis hebben wij geen bad dus het leek mij leuk om bruisballen en maskertjes te kopen en mee te nemen naar het hotel.
De maskers die ik zelf gebruik lijken mij alleen niet echt geschikt voor een kleuter. :see_no_evil: Weet iemand welke ik dan het beste kan halen? Het liefst een natuurlijk en/of mild masker

1 like

Ik zou van die sheetmasks kopen in de vorm van een panda of tijger ofzo, die zijn vaak gewoon hydraterend en voor een kind extra leuk.

2 likes

Ik wil graag sokken (of heel misschien een t-shirt) voor iemand laten bedrukken, heeft iemand tips voor een bedrijf dat hiervoor aan te raden is?

Edit: met een foto en een citaat.

Ik heb sokkenfoto gebruikt, maar zou het niet per se aanraden. Vind ze best wel lelijk geworden :joy: