Durf te vragen #4

Haha toch handig om te weten, bedankt!

Beetje laat maar kan geen kwaad!
Techisch geleuter:

Sneeuwbelasting rekenen ze mee, dan houden ze 0,7kn/m2 aan. Dat is een laag sneeuw van 35cm 70kg/m2

Voor balkons houden ze normaal een belasting aan in de berekeningen van 2,5kn/m2 veranderlijke belasting.

Dus zelfs een meter sneeuw kan geen kwaad!

1 like

Ik reageer hier erg laat op, maar mijn ervaring is anders. In mijn branche (of gewoon toevallig waar ik gewerkt heb) wilden ze je ook echt niet uitbetalen en stuurden ze je liever twee weken eerder weg. Ze deden dan ook alles om je over te halen die tijd te nemen! Voor geld zou je echt heel erg op je strepen moeten gaan staan.

2 likes

Thanks (@Lemongrab ook) :grin:! Dit was een typisch gevalletje van een irreƫle angst waar je ineens bang bent dat je balkon naar beneden dondert maar ik kan weer rustig slapen :ok_hand:

Slaap lekker! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik ben geen Excel expert, beter nog, helemaal niet. Wel durf ik te zeggen dat het handig is en ik heb een vraag.

1bce689e-246b-4dd5-8f56-fd8d041118d2

Als iets (getal) voorkomt op tabje 2, dan wil ik dat de waardes op tabje 1 een kleurtje krijgen. het klinkt als Conditional Formatting (of voorwaardelijke opmaak). Maar de juiste optie heb ik nog niet gevonden. Als ik het daar mee probeer dan werkt het niet. Is wat ik wil überhaupt wel mogelijk?

(ik gebruik overigens Sheets, voorbeeld plaatje heb ik vanmiddag met spelen in Excel geprobeerd)

Is een elektrische deken fijn?

En wil je überhaupt je bed/bank nog af/uit als je zo’n ding hebt?

Ik heb een elektrische onderdeken (bij mijn bestelling dacht ik dat het een gewone deken was dus was wel enigszins teleurgesteld maar ach kerstpakket) en I LOVVVVVVV IT. Echt zo lekker om in een warm bed te stappen en het niet meer ijskoud te hebben. Durf er niet mee te slapen, maar ga zo naar bed en zet m dan aan voor ik m’n tanden ga poetsen en het is zo lekker.

Misschien als je de conditional formatting combineer met verticaal zoeken.

heeft er iemand wel eens een bril besteld bij c.harlie.tem.ple? wat is je ervaring? ik ben aan het kijken of het wat is en het lijkt me heel positief allemaal, een leuke bril op sterkte voor maar 90eu. ben je bijvoorbeeld daarna naar de opticien gegaan om de bril af te laten stellen? voor de pootjes achter je oren zeg maar!

Heb denk ik nu al 8 brillen van CT en vind het echt top. Draai vaak zelf met een minischroevendraaiertje de pootjes wat strakker, of verwarm de pootjes met een aansteker om ze bij te buigen. Maar het is meer dat ik te lui ben om naar een opticien te gaan, want volgens mij vinden ze het geen probleem om een andere bril af te stellen.

1 like

Je kan de brillen gewoon buigen om ze passend te maken! Werkt prima

1 like

Ik vond het niks maar ik heb kennelijk een dikke neus. Heb brillen van ace and tate en die hebben een breder gat in dat neusdeel. Ik vond de bril van charlie ook wel heel ā€˜flimsy’ aanvoelen. Ik had er wel een van 40 of 50 oid?

1 like

Ace&Tate heb ik laatst gekocht, was €100 voor elk model en kan je wel naar hun eigen winkels om 'm te verstellen (denk ook wel naar andere opticiens). Moet wel zeggen dat 'ie wel wat cheap voelt als ik 'm schoonmaak, maar verder nog geen klachten voor die €100!

1 like

Ik heb ook voor die prijs een bril gekocht bij Charlie Temple en ben heel tevreden. Ik merk geen verschil qua kwaliteit met mijn Ace&Tate bril. Ik heb 'm niet echt bij hoeven stellen maar dat kun je best zelf doen, de pootjes zijn buigzaam als je ze een beetje verwarmt. Ik heb een vrij hoge sterkte, maar de glazen lijken zelfs wat dunner dan bij mijn Ace&Tate bril.

Ik vind het chill! Die van mij ligt onder mn hoeslaken. Ik zet hem aan voor ik ga douchen en als ik echt ga slapen doe ik hem weer uit. Het is gewoon lekker warm en die van mij was maar 15 euro bij action. Heeft 2 standen.

Kan je isoleerkan na een tijdje minder isoleren? Ik heb echt het idee dat mn thee sneller afkoelt en dat hij aan de buitenkant warmer is… maar straks koop ik een nieuwe en zat het verschil allemaal in mijn hoofd? Zou niet moeten kunnen toch? Want er zit gewoon lucht in.

Ja hoor, kan zeker. Doe je hem in de vaatwasser? Daar kunnen ze niet altijd goed tegen. En er kunnen ook allerhande productiefoutjes of zwakheden inzitten, slechte naad bijv die dan een gaatje krijgt, dan wordt de isolatie gauw minder.

Nee, spoel hem alleen om!

Oke dan ga ik denk ik wel een nieuwe kopen!

Ja misschien gewoon niet goed gemaakt dan, net als met alles heb je verschil in kwaliteit natuurlijk. Of gewoon pech. Ik heb er 1 van sigg btw en die vind ik megagoed, als ik het direct uit de waterkoker/koffiekan erin doe brand ik na uren nog steeds mijn tong

2 likes