Durf te vragen #4

Ik heb helaas geen lidl dichtbij!

Ze bedoelen dan de vs. Geen zorgen over je topo trouwens. De gemiddelde Amerikaan weet ook aleen maar waar de vs ligt en thats it.

10 likes

Er is toch ook geen leven buiten de vs?

6 likes

Jawel wij wonen in Amsterdam

20 likes

Ik zag laatst een tiktok van iemand uit australie die in de vs had gestudeerd. Ze hadden een lijst voor studenten die uit een land kwamen waar ze geen engels spraken zodat zij bij toetsen enzo wat meer tijd hadden. Vroegen ze aan hem waar kom jij vandaan hij “Australie” die leraar " Ahh… Australie…" en zet hem op die lijst :joy:

17 likes

Hahahaha ja die heb ik ook gezien! En ook een Amerikaan die vroeg waar iemand vandaan kwam, dus die persoon zei Australië. “Oh waar in Australië.” “Sydney”, zegt die Amerikaan “dat is in Texas toch”

5 likes

Ah jammer!

Dat click & collect bij action is dat een beetje snel klaar als er geen rij staat verder? Had het al ingepland maar nu heeft werk ineens gevraagd of ik morgen kan komen. Twijfel of ik het red om op te halen en op tijd op werk te zijn

Heel snel! Ze zien het nr in je mail pakken tasje en klaar

1 like

Weten jullie nog een leuk cadeautje om aan mn vriend te geven voor zijn verjaardag? Hij krijgt al geld voor spellen voor zn nieuwe playstation en ik heb een whisky pakket voor hem besteld, maar ik zoek ook nog iets leuks om mn kinderen aan hem te laten geven. Hebben jullie nog inspiratie???

Lekkere random vraag btw, maar ik heb momenteel gewoon even geen leuke ideeën.

Kan iemand mij het geheim vertellen hoe een lekker, rijk van smaak gerecht te maken waar een blik tomatenblokjes in gaan? Mijn vriend vindt tomaten gerechten al-tijd flauw/saai en wil het om die reden haast nooit eten. :sweat_smile:

Dussss hoe maak je de lekkerste tomatensauzen en/of gerechten met die blokjes erin? Wat gooien jullie er in qua kruiden? En hoeveel?

Gisteren dus deze gemaakt, ik doe er al meer kruiden in dan wat hier staat, ben het wel gewend van lekker en simpel dat ze daar wat karig mee kunnen zijn.

Als je het lang laat opstaan ontwikkelt de smaak ook verder. Ratatouille maak ik met oregano, tijm, rozemarijn, bieslook en peterselie, 1 theelepel van alles op 2 blikken tomaat. Bijvoorbeeld ui, knoflook courgette of aubergine lang meestoven helpt ook. Of de groenten eerst grillen en daarna toevoegen. Je kan ook rode wijn of een biertje gebruiken om de smaak wat dieper te maken, of worchestershiresaus, tomatenpuree. Maar tijd geven helpt echt het meest is mijn ervaring, daar wordt het zoveel voller van!

Edit: en op het einde goede(!) olijfolie toevoegen, en het maakt ook heel veel uit welke tomaat uit blik je gebruikt. San Marzano zijn megalekker maar ook bijv de cherrytomaatjes van mutti. Goedkoper is vaak wateriger (en daar komt ook vaak moderne slavernij bij kijken, nog een reden om voor een ander blik te kiezen)

2 likes

Ik maak wel eens butter chicken met kruiden van Jonnie Boer! Dus iets van een Indiaas gerecht is misschien een idee, lekker kruidig.

1 like

Inderdaad lang laten ‘stoven’, totdat er een soort oliemolen komt drijven. En misschien beginnen met tomatenpuree, die aanbakken en dan de blokjes erbij.
En voor de rest inderdaad niet scheutig zijn met kruiden, olijfolie, kaas ect.

1 like

Heb niet veel toe te voegen, maar ik vind dit echt een hele lekkere volle saus!

Denk ook dat mascarpone de smaak ook wat zoeter maakt. Ken je pasta met wodka? Is ook lekker maar niet heel pittig. Misschien is dat nog een idee

1 like

Hele gepelde tomaten gebruiken in plaats van blokjes, dat geeft al veel meer smaak. Het liefste ook nog die van Mutti, maar die zijn wel wat prijziger. En dan inderdaad lekker laten stoven zoals hierboven al gezegd werd!

1 like

Ja je kunt overal toch een feest van maken

4 likes

Jazeker! De gemeente maakte er bij mij echt wat leuks van

Ze zijn 1 en 4, dus misschien is dat wel leuk ja :slight_smile: En tekeningen worden uiteraard gemaakt.

1 like

Ja dat kan, hebben wij ook gedaan, is geen verschil tov trouwen wat dat betreft (als je dat wil).
Geregistreerd partnerschap kost bij de gemeente wel net zoveel als trouwen btw.