Durf te vragen #4

Ja lastig kiezen he qua model maar ook al die kleuren! Bum bag is wel een stukje steviger ook denk ik. Vind ze allebei leuk

Moet wel zeggen dat ik ook een medium pouch heb en die veel vaker gebruik omdat daar wel net even wat meer in kan.

Kom maar door!

Ja volgens mij is de bum bag ook wat dikker qua stof?

Medium pouch heb ik ook naar gekeken, maar die is meteen weer zo groot en ik wil juist iets kleins en compacts. Heb al zoveel grote(re) tassen. Al sluit ik niet uit dat er ooit nog een medium pouch bij komt. die kleurencombinaties zijn sowieso super leuk. Ben ook benieuwd naar de nieuwe collectie. Die zou in maart uitkomen toch?

Ja volgens mij is dat een ander soort materiaal?
En maart idd dus hoop dat de nieuwe kleuren snel online komen, ben nieuwsgierig!

1 like

hoe lang is ‘normaal’ aan het moeten wennen aan de pootjes van een bril?
Ik heb nu bijna 1 week een bril maar voel nog steeds wel de pootjes aan 1 kant, heb daar ook een litteken zitten. Of is dit een teken dat ik even naar de opticien moet om hem te laten stellen?

okido dank! Dan ga ik zeker even langs bij de opticien.

Heb je voor het eerst een bril? Want bij mij duurde het wel echt lang voordat ik er aan gewend was.

Als het gewoon een nieuwe is, dan is een week/twee weken wel normaal om te wennen is mijn ervaring. Het voelt toch allemaal anders aan dan eerst. (Hoe erg is de afdruk achter je oren? Als die erg diep/aanwezig is, dan zou ik nu al heen gaan. Dan is die waarschijnlijk veel te strak)

Edit:spuitelf wat @Ohappyday zegt.

1 like

Is mijn aller eerste bril. Dus ben niet veel gewend, wel mijn zonnebril die normaal stuk losser zit.
Afdruk is wel een goede, ga proberen te bekijken.

Het is ook dat ik aan die kant een litteken heb dat extra kan triggeren.

1 like

Anders even bellen met de opticien? Ze hebben vast wel vaker mensen met littekens achter de oren. Misschien is het zo dat het vaak dan iets langer duurt dan normaal gesproken als je geen litteken hebt. Het kost in elk geval sowieso tijd zo’n ding constant op je neus!

1 like

Wat zijn goede fitness apps waarmee je 's ochtends thuis een korte workout kunt doen? :slight_smile: Ik wil graag iets doen, maar het moet niet aaaal te veel moeite kosten haha.

Ik gebruik al aantal jaar Nike Training App, daarin staan trainingen van 7min tot 45min met verschillende niveau’s, gericht op diverse spiergroepen (en ook yoga) en je kan selecteren op work-outs waar je geen materialen voor nodig hebt.

1 like

Ik ben fan van fitify.

Ik kon dus niet wachten dus heb toch maar de bum bag besteld. Mochten er binnenkort nog leuke kleurtjes bij komen dan wil ik misschien ook nog een pouch of een rugzak
Ben echt slecht met dit soort dingen. Wil ze het liefst allemaal :see_no_evil:

Haha herkenbaar! Ben benieuwd hoe de bumbag je bevalt!

Wil iemand met een nrc abonnement dit artikel voor me screenshotten/kopiëren? https://www.nrc.nl/nieuws/2019/08/28/kunst-over-klimaatcrisis-op-expositie-stormy-weather-toont-kwetsbare-mens-en-aarde-a3971426

Kan je ergens (t ziekenhuis waarschijnlijk :joy:) je historie ofzo opvragen? Ik ben 16 jaar geleden geopereerd aan een gescheurde pees. Maar vraag me eigenlijk af hoe en wat precies. Zelfde geldt voor een blessure aan mn enkel weet niet wat ik had (denk bandenletsel) en ze hadden t over een zwevend botje.

Samenvatting

Kunst over klimaatcrisis op expositie ‘Stormy Weather’ toont kwetsbare mens en aarde

Tentoonstelling De expositie ‘Stormy Weather’ in De Kerk in Arnhem brengt een indrukwekkende hoeveelheid internationale perspectieven op de klimaatcrisis bij elkaar.

Uit een grote zwarte kaartenbak aan de wand mogen bezoekers van de expositie Stormy Weather in De Kerk in Arnhem een zwarte ansichtkaart pakken. Wanneer je die, volgens instructie, tegen het verwarmingselement ernaast houdt, verschijnt op de kaart de plattegrond van een eiland. Hart Island bij New York, bijvoorbeeld. Of Wulpeneiland, voor de kust van Nederland. De achterkant vermeldt wanneer het eiland door de stijgende zeespiegel vergaan is. Wulpeneiland al in de 16de eeuw. Hart Island zal naar verwachting ergens in de 26de eeuw kopje-onder gaan.

Als je de kaart terugzet in het rek zie je de tekening van het eiland vlug weer verdwijnen. Er zijn misschien wat urgentere voorbeelden te bedenken dan een eiland dat al 500 jaar geleden verdween, of een eiland dat pas over 500 jaar staat te verdwijnen, toch is Science-fiction Postcards (2013) van de Belgische Stéphanie Roland een indringend monument voor wat al verdwenen is, en wat – door klimaatopwarming steeds sneller – gaat verdwijnen. Het kunstwerk is onderdeel van de tentoonstelling Stormy Weather , een expositie met hedendaagse kunst over klimaatverandering en sociale rechtvaardigheid.

Klimaatverandering is een populair onderwerp in de hedendaagse kunst. Op de Biënnale van Venetië dit jaar gaat het er veel over. De Nederlandse ontwerper Daan Roosegaarde heeft nu in het Groninger Museum een expositie over klimaatverandering en duurzaamheid. Kunstenaar Olafur Eliasson eiste voor zijn tentoonstelling in Tate Modern in Londen onder andere dat het museum overstapte op groene stroom.

Stormy Weather kiest niet voor het perspectief van de westerse sterkunstenaar. In plaats daarvan ligt de nadruk bij de meest kwetsbare bevolkingsgroepen, mensen die niet in ver-geïndustrialiseerde samenlevingen leven, maar in traditionele gemeenschappen op de plaatsen die waarschijnlijk het hardst worden getroffen door de klimaatverandering. Dat geldt bijvoorbeeld voor het werk van Britta Marakatt-Labba (1951, Zweden). Zij behoort tot de Sami, de oorspronkelijke bewoners van het poolgebied in het noorden van Scandinavië. Haar werk Máilmmeviidosas liegganeapmi / Global warming is een groot voornamelijk wit borduurwerk dat refereert aan de toegenomen mijnbouwexploitatie in het noorden van Noorwegen.

Plastic-flessenstad

Niet alle werken afzonderlijk zijn even interessant. Zo is bijvoorbeeld de installatie Atlantis (2009) van de Schotse Gayle Chong Kwan een beetje oppervlakkig. Ze maakte een miniatuurstad van oude plastic flessen – het materiaal dat het leven in de zee bedreigt. En Around the world (2017) van Maarten Vanden Eynde is zelfs een beetje gekmakend. Met een vijf meter hoge straalmotor die als een garenklos is omwikkeld door 40.015 kilometer katoendraad wil hij de verwoesting door de katoenindustrie zichtbaar maken. Voor een kilo katoen is ongeveer 10.000 liter water nodig, meldt het tentoonstellingsboekje. Bovendien worden veel pesticiden en insecticiden gebruikt. Goed, maar wat doet die katoenraket hier dan?

Daar staat tegenover dat alles bij elkaar de makers van de tentoonstelling erin geslaagd zijn een indrukwekkende hoeveelheid internationale perspectieven te verzamelen. Stralend voorbeeld is het werk van de Ghanese kunstenaar Serge Attukwei Clottey. Hij maakte al deel uit van het veelgeroemde debuut van Ghana op de Biënnale in Venetië. Speciaal voor de expositie in Arnhem maakte hij een zes meter hoog gordijn van gebruikte gele jerrycans, die hij versneed en aan elkaar stikte. De jerrycans werden oorspronkelijk gebruikt om bakolie van het Westen naar Afrika te vervoeren, maar raakten in onbruik en liggen nu samen met ander plastic zwerfafval op straat, waar ze langzaam in kleine deeltjes uiteenvallen.

Het monumentale gordijn in Arnhem is een prachtig symbool voor verbondenheid en het talent van de mens om zichzelf en zijn rol telkens opnieuw uit te vinden.

Ook intrigerend zijn de beelden uit de film Deep Weather (2013) van Ursula Biemann. Die toont hoe in Bangladesh duizenden mensen samen zich wapenen tegen de stijgende zeespiegel door met de hand dijken te bouwen van modderzakken. Als krioelende mieren bewegen de arbeiders over de zandzakdijken. Individueel maken de zakken die ze in de zee werpen

1 like

Het ziekenhuis waar je behandeld bent, daar kan je dossiers opvragen.

Screenshot_20210218-184334_WhatsApp
Kent iemand dit merk? Het thema is drank

1000x dank!