Durf te vragen #4

Keulen :stuck_out_tongue_winking_eye:

19 likes

Oh nee in een Engelse zin zou ik ook niet de Franse uitspraak gebruiken! Dan keloon inderdaad. Ik dacht dat je misschien op het Franse woord voor parfum doelde!

Vind het sowieso irritant, Nederlanders zeggen dus Keulen, Duitsers Koln (met die umlaut) en dan Engelstaligen weer Cologne. En het klinkt allemaal compleet verschillend.

1 like

Ja lastig is dat he. Bij de babyshowers waar ik ben geweest of heb georganiseerd was het idee dat er een gezamenlijk en dus wat groter cadeau werd geregeld door ‘de organisatie’ en waar iedereen dan 5 euro ofzo voor inlegde. Zelf regelde je dan nog een kleinigheidje van ook ongeveer 5/6 euro. Wel allemaal cadeautjes voor de baby eigenlijk, hoeft niet natuurlijk maar daar kwam het bij ons wel op neer.

Als er geen gezamenlijk cadeau is dan misschien uitgaan van 7,50 a een tientje ofzo?

Edit: binnen onze vriendengroep hebben we ook afgesproken niet té los te gaan met cadeautjes op de babyshower omdat je inderdaad ook nog een kraamcadeau hebt en we het persoonlijk leuker vonden om daar dan eventueel wat meer uit te pakken. Ben sowieso ook helemaal geen voorstander van babyshowers dus vind een tientje ook wel meer dan genoeg :’)

1 like

Cadeau kan ook voor de moeder, net wat je leuk vind. Althans, dat is mijn ervaring. Maar ik heb de laatste keer gezegd dat ik niet mee deed met het gezamenlijke cadeau. Vind het een beetje onzinnig en koop dan liever een groot cadeau voor als ik op kraambezoek ga. Dat was prima. (We gaven wel gezamenlijk nog een diy boek met invullijstjes voor de baby. Wat je wenst enzo.)

1 like

Ik had laatst precies hetzelfde! Eerste babyshower en ik kende verder niemand, maar het was wel een goede vriendin.

Ik had een babyboekje gekocht van 9 euro, maar ik moet wel zeggen dat ze rest echt meer uitgegeven hadden en ook een lief kaartje erbij! Ik denk dat ik de volgende keer misschien iets uitgebreider doe, al ga jr natuurlijk ook nog iets geven als de baby er is

1 like

Ik zou een kleinigheidje meenemen voor de aankomende baby. Vond dat persoonlijk ook leuker dan dingen voor mijzelf. Soms kom je toch nieuwe dingen tegen als aanstaande mamma. Ik doe zelf altijd iets van 20/25 euro bij banyshower en dan bij het kraamfeest wat meer.

1 like

Ik vraag me vooral af waarom mensen in deze tijden een persoonlijke babyshower vieren met meerdere gasten?

14 likes

Meestal wordt het toch voor dr zwangere georganiseerd?

De babyshower die ik drie weken geleden had was een drive through… dus we versierde de autos en reden naar haar huis. Het idee was om alleen uit te stappen en je cadeau af te geven, maar iteindelijk hebben we ook nog in de voortuin thee gedronken, maar dat was zelfs allemaal staand en na 20 minuten waren we weer weg.

Waar kan je online leuke kaartjes kopen? Vind het aanbod in de supermarkt niet echt top.

Ik vond www.hartjemezelf.nl echt een hele leuke webshop. www.ninamaakt.nl heeft ook leuke kaarten (als het je stijl is) en www.meerleuks.nl heeft ook wel veel keuze. www.studioinktvis.nl is ook leuk.

Edit: www.studioschatkist.nl is ook nog een optie als je houdt van schattige kaartjes. En op greetz.nl vind je natuurlijk heel veel soorten!

1 like

Etsy

2 likes

Zou in iCal wel moeten kunnen toch? Ik heb dat wel in elk geval (alleen m’n agendafeed met Ajax wedstrijden wil nooit importeren, echt rude ook). Maar vind het ook niet het meest handige programma dus ben wel benieuwd of iemand een goed alternatief heeft

Ik heb vooral het idee dat het meestal aan Exchange ligt en niet aan m’n computer? Ik had in de kerstvakantie m’n werkmail en -agenda van m’n telefoon gegooid en krijg ze er ook niet meer terug op. Naja, dan niet he!

Heeft iemand een goedkopere, maar ook kwalitatief een beetje goed oplossing om bluetooth voor muziek in de auto te krijgen? Bellen kan ik wel met bluetooth. Ben inmiddels naar een plek geweest en omdat mijn aux ingang het om de een of andere reden niet deed was hun conclusie dat de beste oplossing was om toch een heel nieuw scherm erin te zetten a 1200 euro (incl montage en een camera meteen). Aan de ene kant wil ik het heel graag want Apple carplay maar aan de andere kant vind ik 1200 euro ook weer heel veel geld. Vooral nu ik heb besloten wat verstandiger met mijn geld om te gaan.

Werkt je radio nog wel? Dan zou ik zo’n Bluetooth ding kopen
Ik heb deze
Bekijk Wegman Bluetooth FM Transmitter - Autolader - Bluetooth Carkit op: https://www.bol.com/nl/p/wegman-bluetooth-fm-transmitter-autolader-bluetooth-carkit/9300000001023970?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Dan zet je je radio op dezelfde frequentie als dat ding en dan verbind je met Bluetooth en heb je muziek

2 likes

Half. Hoor echt 75% van de tijd ruis, ligt er een beetje aan waar ik rij. Ga even kijken.

Dat is alsnog niet binnen de regels, maargoed, jullie moeten het zelf weten.
Had zelf pas ook een babyshower en die hebben we online gedaan. We moesten er niet aan denken om de zwangere te besmetten. Bevallen met corona is geen feest

7 likes

@PizzaFunghi ik heb ook zo’n ding en werkt goed!

1 like

@Visual woont in België volgens mij, daar zijn de regels anders

1 like