Durf te vragen #4

hahahaha ja okay dat is ook waar! Ik heb mijn besef van tijd in febuari 2020 achter gelaten geloof ik ;-;

Misschien een tipje, via een cursus van Udemy had ik Python vrij snel onder de knie! Zowel de basis als NLP en AI!

2 likes

Oh ja matlab is niet m’n lievelings haha maar ook wel prima om te leren opzich. Helemaal voor beeld/signaalanalyse werkt dat wel fijn

1 like

Iemand een idee hoe ik een oude bloedvlek uit witte sneakers kan krijgen? Heb het al geprobeerd met zout maar dat werkt niet. Ben bang dat hij er gewoon al veel te lang in zit.

HG vlekweg 4 zou je kunnen proberen, die is o.a. speciaal voor bloedvlekken.

1 like

En @Molotov dank jullie! Ik ga het proberen

1 like

ossengalzeep!

2 likes

Met een ijsblokje overheen wrijven, beetje melk erop deppen

Is er iemand die een volledig elektrische woning/appartement heeft met warmtepomp? Probeer een beetje achter de energielasten te komen voor mijn potentiële woning, want de prijs is aan de hoge kant, maar kan het echt niet vinden.
101 artikelen over je woning aardgasvrij maken en de kosten ervan etc. en hoeveel zonnepanelen je nodig hebt, maar ik ben dus op zoek naar maandelijkse lasten :slight_smile:

Lastig! Ik dacht ook dat ik geen huisdieren mocht, maar in mijn contract staat dat je geen huisdieren mag die voor overlast zorgen, dus dat is vrij breed interpreteerbaar. Staat er niet zoiets in of mag het echt helemaal niet?
Heb je goed contact met de buren dat zij misschien in dat tijdvak even willen oppassen?

1 like

Zijn er orang Indonesia in de zaal? Of andere orang die veel weten van sambal? Ik wil graag lekker, kruidige, niet te pittige sambal. Tips?

Ze mogen volgens mij nooit zomaar onaangekondigd langskomen om te komen controleren.

2 likes

Hmm dan is het erg lastig ja. Ik zou dat risico denk ik ook niet durven lopen met oppassen, je weet maar nooit… pension zou dan denk ik ook de beste optie zijn als je verder niemand hebt die kan oppassen.

1 like

Oppassen zou ik ook niet geloven, dan moet alles weg wat eraan doet denken dat je katten hebt. Ik denk dat een pension of bij bekenden onderbrengen je beste optie is!

1 like

Ik zou dan ook echt het risico niet lopen en voor een pension kiezen. Dat logeren verhaal is altijd zo doorzichtig, de kans is dan groot dat je extra in de gaten wordt gehouden. Tenminste, ik zou zelf dat idee hebben.

8 likes

Ik zou denk ik ook bang zijn voor wat @anon42887991 aangeeft… hopelijk kun je dan inderdaad zorgen dat de kattenspullen die je hebt een beetje verborgen kunt opbergen. Denk je dat je katten een pension wel ok zullen vinden?

1 like

Ug ja wel een gedoe zeg. Hopelijk lukt het allemaal!

1 like

Ohja dat is wel slim haha! Dan kun je even peilen wat de reactie is. Echt zo vervelend dat huisdieren bijna nergens mag. Snap ook niet waarom daar zo moeilijk over wordt gedaan met katten. Honden en andere dieren kan ik me soms wel voorstellen met blaffen oid of een klein appartement. Al zorgen die grotendeels ook niet voor veel overlast. Ben benieuwd naar de reactie

1 like

Als er meer mensen met een dier zijn scheelt dat al. Misschien kijken ze er überhaupt niet naar. Het gaat ze denk ik eerder om geld dan om afspraken, mss hebben ze zelf geen idee wat er over huisdieren is gezegd.

Snap dat je geen risico wilt nemen hoor, maar toch even ter geruststelling/perspectief.

1 like

Is er iemand goed in statistiek en dit uitleggen? Ik begrijp iets niet goed en de uitleg van de docent maakte het ook niet beter. Het gaat om zulke grafieken en dan moet ik bepalen waar op de grafiek de alfa, beta, power en confidence zit:

afbeelding

Als iemand dit snapt, zou ik diegene een berichtje kunnen doen met een aantal plaatjes uit de stof en zou diegene me kunnen helpen te begrijpen waarom welk stukje daar aangegeven is op dat plaatje?