Durf te vragen #4

Heeft iemand toevallig tips voor een fijne laptop?

Ik wil een laptop naast mijn werklaptop. Game niet, vooral internet/bestandjes en misschien ooit wat bewerken. Wel wat opslag nodig dus. Maar wil vooral werk en privé goed scheiden.

Edit: de keuzehulp tipt een chromebook, maar dankzij @Luzarl’s reactie en nog 3 keuzehulpen denk ik dat ik liever een ‘normale’ laptop wil.

Liefst rond de 13-14 inch en max 600.

Op een chromebook kan je geen word zoals je op een normale computer wel kan maar alleen in de drive

Dat zag ik net inderdaad. Had ik niet aan gedacht vooraf. Maar betekent dat ook offline = niet bewerken? Denk het wel. Voel me nu echt slecht op de hoogte, haha. Maar ik haat het ook echt om dit te kopen.

Ik heb zelf een HP Envy en die vind ik heel erg fijn! Start snel op door de SSD, mooi vormgegeven en gewoon super vriendelijk in gebruik. Ook redelijk betaalbaar, ik studeer nog dus gebruik hem redelijk veel en daar is hij goed tegen bestand.

2 likes

Dank je! Deze is iets boven budget, maar zet m wel even op mijn lijst. Heb voor werk ook een HP die goed bevalt (en nog duurder is ;))

1 like

Volgens mij doen ze allemaal precies hetzelfde. Ik heb de goedkoopste van bol en die werkt uitstekend

2 likes

Ik heb de Philips airfryer xl en ben er heel blij mee.

3 likes

Dat klinkt goed, fijn dat ze lang mee gaan!

Vinden mensen dit lang? Mijn huidige laptop houdt het al elf jaar uit (wel een Dell die destijds duur was)

Ja heel lang, is die nog wel up to date dan?

Dat is denk ik wel vrij zeldzaam idd.
Mijn macbook op leeftijd doet het nog maar ongeveer niks wordt nog ondersteund. Dus ik kan wel mailen maar niet op internet, bijvoorbeeld. En ik heb zo’n soort tablet combi van Acer uit 2015, maar daar werkt om diezelfde reden ook niks meer. En typen lukt zelfs amper meer want hij loopt direct achter.

Hier van Princess (XL) had goeie recensies en is heel prima!

1 like

Heh hoe oud is je MacBook dan? Mijne is 9 jaar en daar kan ik nog alles mee namelijk!

Uit 2012 :smile:. Ik kan er nog wel documenten op maken en mailen maar als ik iets op internet wil opzoeken lukt dat niet meer. En browser updaten gaat niet.

Up to date in welke zin? Hij doet het iig prima voor surfen op internet, tekstverwerken, films kijken

Huh echt? Mijne is ook uit 2012 en die heb ik een paar weken geleden nog ge-update en alles werkt nog goed. Ja oké hij is echt takkkkkkesloom

Ik denk dat ik in de loop der jaren best wat updates gemist kan hebben. Gebruikte 'm zo weinig. Misschien komt het daardoor.

Edit: ben die Acer eens aan het uitpluizen en zie daar ook echt een mega lijst updates. Daar ga ik eens even in duiken.

Zowel mijn ouders, mijn zusje en ik hebben de princess XL of XXL

1 like

Ik weet niet wat je budget is, maar ik kan voor een klein budget wel deze HP probook aanraden. Ik heb deze tot een paar maanden geleden te leen gehad tot ik mijn nieuwe laptop kreeg en was blij verrast. Qua opslag zou je misschien naar een andere versie moeten kijken, maar qua werkzaamheid voor de dingen die jij benoemd is zo eentje heel fijn.

1 like

Ik wil graag online zoetigheid bestellen. Welke site / bedrijf is hier een aanrader voor?