Durf te vragen #4

Heeft iemand tips om gele deodorant-vlekken uit witte kleding te krijgen?

Ik probeer preventief vanish te gebruiken op de oksels bij iedere wasbeurt, maar soms vergeet ik dat en dan kan het na 2 keer wassen al te laat zijn :confounded:

Misschien een andere deodorant? Weet niet of dat een optie is maar lijkt me vervelend als je dit elke keer moet doen

1 like

@flazeda ik dacht dat dit door zweet komt, en niet door je deodorant. Kan het natuurlijk wel indirect verschil maken, een andere deo.
Ik weet verder geen oplossing, ik ken dit probleem met stank dat in de kleding blijft hangen

Een vaag verhaal: ik zag hier tijd terug dat iemand met een tafeltje had geknutseld/gecustomized. Eeen soort wax ofzo dat dan in het tafelblad komt en later uithardt. Beetje marmer vibes. Weet iemand wat de naam voor deze techniek is?

Epoxy?

1 like

Zit er toevallig iemand op het forum die accountant is voor mkb?

Heb een vraag;

Ieder jaar krijg je natuurlijk een jaar rapport van het voorgaande jaar.
Maar…
Zitten de kosten voor dat rapport in het jaar waar het rapport over gaat (2020) of in het jaar waarin het rapport wordt opgesteld (2021) ?

Het is mij wel eens gelukt met ossengalzeep! Wel goed testen op een onzichtbare plek eerst, want het kan niet op elke stof volgens mij. En ik heb het twee of drie keer moeten doen voor het echt weg was.

En goed oksels scheren helpt om die vlekken te voorkomen. Zulke vlekken zijn wel echt heel irritant en hardnekkig idd

1 like

En @Yzile ik gebruik al nivea black&white, maar als jullie tips hebben voor deo die wel doet wat het belooft (:joy:) hou ik me aanbevolen!

@Marquez ik had het kunnen weten, haha, waar werkt dat niet voor?! Zeker de moeite waard om even te proberen ja, thanks

1 like

@Dazed

2 likes

ik gebruik dove (soft feel) en mijn vriend ook (de “normale” met witte dop) en we hebben allebei nooit gele oksels terwijl hij nooit zn oksels scheert en ook niet zo trouw… dus die zou ik je dan aanraden maar zoals hierboven gezegd als het een reactie is op zweet ipv deo helpt dat niet…
vroeger op de middelbare school had ik wel nivea en sanex afwisselend en wel gele oksels maar misschien was puberzweet de boosdoener.

1 like

Ik wil graag een zwembadje kopen voor in de tuin. Aangezien we deze zomer waarschijnlijk weer niet op vakantie kunnen zou ik wel wat meer comfort in m’n achtertuin willen.
Het liefst wil een beetje een fatsoenlijk bad, wat de hele zomer kan blijven staan en waar je als volwassene gewoon goed inpast.
Heeft iemand ervaring met grote badjes? En hoe hou je het water schoon? Met een pomp of reinigingstabletten? En kan je dan de hele zomer met 1 keer vullen toe? Als je het zwembad savonds afdekt en er uiteraard niet in plast enzo.

Even resin / resin art googlen!

1 like

Ik heb ervaring met een groter bad. Wij deden er elke avond een chloortablet in. Afdekken is een must want anders komen er muggen. En ik geloof dat we het water max 2 weken lieten staan. Was gewoon een vierkant bad van aldi ofzo

Hmm ja dat vind ik dan ook weer zonde want zo’n groot bad gaat al gauw 1000 liter in en dan elke twee weken.
Dat wordt geloof ik ook weer afgeraden om zoveel water te gebruiken in de zomer. Ik dacht dat je het met een beetje fatsoenlijk bad de hele zomer kon laten staan haha geen idee hoe ik daar ook bij kom

Ja misschien kan dat ook wel maar bij ons werd het gewoon wel vies. We hadden ook geen filter ofzo.
Dit lees ik op google

@ellegirltalk ik bedenk me ook dat @anon76889665 dit ooit postte, vergelijkbaar effect!

https://www.forumfeminarum.nl/t/wjekw-foto-editie-6/15963/1207?u=dazed

1 like

Oh klinkt goed! Heb je een linkje van het bad dat je hebt? En hoeveel euro was je ongeveer kwijt om dat allemaal aan te schaffen? En pas je er ook samen met je vriend relaxt in?

Wij hebben een groot zwembad met een zandfilterpomp, skimmer, chloortabletten en afdekzeil. Die kan echt maanden blijven staan en het water blijft kraakhelder. Zo’n zandfilterpomp is niet goedkoop, maar zorgt er wel voor dat je water schoon blijft. Chloor en pH gehalte checken we met van die strips, mochten die waardes niet goed zijn, dan heb je daar ook poedertjes of tabletten voor.

1 like

Ossengalzeep of Shout! In de zomer in de zon laten hangen.

2 likes

Heeft iemand al bij h&m op afspraak gewinkeld? Heb een afspraak gemaakt voor morgen voor een half uur, maar in de bevestiging staat: medewerker shoppen op afspraak. Betekend dat dan dat je niet vrij rond kan kijken maar met medewerker?

Welke OSversie heb jij? Ik heb nog 10.6.8.

Weet inmiddels waarom safari het niet meer doet (versie wordt niet meer ondersteund).
Hij doet het verder nog wel goed en ik vind m nog niet zo traag. Dus nu denk ik, misschien moet ik 'm opnieuw (laten) installeren. Maar echt, het is net of ik weer wiskunde probeer te begrijpen. En ik heb het ding gewoon te lang verwaarloosd. In software centrum zijn geen updates meer in elk geval.

Edit LOL ik realiseer me nu ook dat ik m refurbished kocht dus heb denk ik sowieso een oudere.