Durf te vragen #4

Ik wil graag een zwembadje kopen voor in de tuin. Aangezien we deze zomer waarschijnlijk weer niet op vakantie kunnen zou ik wel wat meer comfort in m’n achtertuin willen.
Het liefst wil een beetje een fatsoenlijk bad, wat de hele zomer kan blijven staan en waar je als volwassene gewoon goed inpast.
Heeft iemand ervaring met grote badjes? En hoe hou je het water schoon? Met een pomp of reinigingstabletten? En kan je dan de hele zomer met 1 keer vullen toe? Als je het zwembad savonds afdekt en er uiteraard niet in plast enzo.

Even resin / resin art googlen!

1 like

Ik heb ervaring met een groter bad. Wij deden er elke avond een chloortablet in. Afdekken is een must want anders komen er muggen. En ik geloof dat we het water max 2 weken lieten staan. Was gewoon een vierkant bad van aldi ofzo

Hmm ja dat vind ik dan ook weer zonde want zo’n groot bad gaat al gauw 1000 liter in en dan elke twee weken.
Dat wordt geloof ik ook weer afgeraden om zoveel water te gebruiken in de zomer. Ik dacht dat je het met een beetje fatsoenlijk bad de hele zomer kon laten staan haha geen idee hoe ik daar ook bij kom

Ja misschien kan dat ook wel maar bij ons werd het gewoon wel vies. We hadden ook geen filter ofzo.
Dit lees ik op google

@ellegirltalk ik bedenk me ook dat @anon76889665 dit ooit postte, vergelijkbaar effect!

https://www.forumfeminarum.nl/t/wjekw-foto-editie-6/15963/1207?u=dazed

1 like

Oh klinkt goed! Heb je een linkje van het bad dat je hebt? En hoeveel euro was je ongeveer kwijt om dat allemaal aan te schaffen? En pas je er ook samen met je vriend relaxt in?

Wij hebben een groot zwembad met een zandfilterpomp, skimmer, chloortabletten en afdekzeil. Die kan echt maanden blijven staan en het water blijft kraakhelder. Zo’n zandfilterpomp is niet goedkoop, maar zorgt er wel voor dat je water schoon blijft. Chloor en pH gehalte checken we met van die strips, mochten die waardes niet goed zijn, dan heb je daar ook poedertjes of tabletten voor.

1 like

Ossengalzeep of Shout! In de zomer in de zon laten hangen.

2 likes

Heeft iemand al bij h&m op afspraak gewinkeld? Heb een afspraak gemaakt voor morgen voor een half uur, maar in de bevestiging staat: medewerker shoppen op afspraak. Betekend dat dan dat je niet vrij rond kan kijken maar met medewerker?

Welke OSversie heb jij? Ik heb nog 10.6.8.

Weet inmiddels waarom safari het niet meer doet (versie wordt niet meer ondersteund).
Hij doet het verder nog wel goed en ik vind m nog niet zo traag. Dus nu denk ik, misschien moet ik 'm opnieuw (laten) installeren. Maar echt, het is net of ik weer wiskunde probeer te begrijpen. En ik heb het ding gewoon te lang verwaarloosd. In software centrum zijn geen updates meer in elk geval.

Edit LOL ik realiseer me nu ook dat ik m refurbished kocht dus heb denk ik sowieso een oudere.

Is er wellicht iemand die hier een positieve ervaring heeft met het laseren van littekens, het gaat hier om acne littekens in het gezicht. Volgens de dermatoloog het enige wat nog zou kunnen helpen om de plek te bestrijden. Alleen kost het 150€ per kwartier en niet 100% zeker of het ook resultaat bied. Ben benieuwd naar ervaringen :slight_smile:

Volgens mij kan je bij ‘over deze mac’ kijken hoe oud die is.

1 like

In mijn bevestiging staat alleen ‘half uur winkelen op afspraak’. Niets met een medewerker. Ben gisteren geweest.

1 like

Een familielid van mij heeft dit gedaan. Hij geeft aan dat het vooral emotioneel heeft geholpen (zo van, ‘ik heb er nu alles aan gedaan om te verminderen’). Hij vindt het verschil niet extreem groot. Ik wel, dit zijn zijn foto’s (worden ook op een website van een bepaalde kliniek gebruikt):

acnevoorco2fractli-1468575321

acne2maandnaco2fractre-1468575411

Hij heeft destijds 4 behandelingen van €400,- per stuk betaald. Vet duur, maar wel een verschil.

18 likes

Ja heb echt al veel verbetering gezien door het laseren van littekens. Maar ligt ook wel aan wat voor soort littekens je hebt. Qua kosten vind ik het meevallen als het door een dermatoloog zelf wordt uitgevoerd. Voor een heel gezicht betaal je ook al snel 325 euro per keer bij een huidtherapeut.

Houd er wel rekening mee dat je echt wel meerdere behandelingen nodig hebt en als je het wil doen beter nu dan wanneer het weer zomer is. En het duurt even voor je echt resultaat ziet ivm collageen aanmaak.

1 like

Vind dit echt een mooi resultaat!

1 like

Woow wat veel verschil! :scream:

Wow dat is inderdaad een groot verschil!

@PizzaFunghi het is een plek over m’n wang welke me enorm stoort in m’n hoofd. Ze zei toen dat het net niet helemaal in een kwartier zou kunnen. Toen wilde ze het vanuit het ziekenhuis aanbieden.

Al zit ik nu te denken om naar een huidkliniek te gaan welke hier in mijn woonplaats zit. Puur om het daar eens te bekijken en zien of er nog andere opties zijn. Maar was vooral benieuwd om even te weten of laseren dus ook resultaten zouden bieden. Mag ik vragen waarom beter nu dan de zomer? Vanwege de zon?

1 like

Ben je toevallig aanvullend verzekerd? Dan zou het onder acnetherapie vallen.

Ja heeft inderdaad met de zon te maken, mag niet als je gebruind bent en als je bent behandeld heb je ook meer kans op pigmentreacties als je in de zon komt omdat de huid dan beschadigd is door de behandeling.

Je kan inderdaad verder kijken, maar denk niet dat je het goedkoper kan vinden.

1 like