Durf te vragen #4

Thanks!! Gaat mij niet zo zeer om goedkoper, meer omdat ik dan moet reizen naar een andere plek om te laten doen welke niet heel makkelijk met ov te benaderen is.

En wellicht, kunnen zij het nog op een andere manier behandelen. Op de differin gel (of hoe het ook heet) reageerde de plek heel even en was het daarna zoals altijd, met alles, weer terug bij af.heeft de dermatoloog des tijds aangegeven dat het verder geen behandeling meer waard is en uitbehandeld is. Een of andere aparte vorm van acne is het met een lastige naam (moet ik ff opzoeken)

En thanks voor de tips! Ik ga eens kijken :smiling_face_with_three_hearts:

Edit: Menzis krijg je 200€ per kalenderjaar uit jongeren verzorgd bundel.

1 like

Ah oké. Ja dan is het zeker de moeite waard om even rond te kijken. Difterin is zeker wel een goed middel om behaalde resultaten te behouden en werkt preventief voor nieuwe acne plekken.

1 like

Echt super chill dat je zoveel hier vanaf weet haha.
Ik heb het even opgezocht en het is “atrophoderma vermiculata” met “licht erytheem frontaal”
Denk dat ik gewoon even contact ga opnemen met ze volgende week, die kliniek en kijken of ze het kunnen behandelen of dat er wellicht totaal iets anders uit komt.

@Virago heel erg bedankt voor de fotos ook! <3

2 likes

Wij hebben ook een bad met diameter van 305cm, hoogte 75 cm. Het is groot genoeg om zelfs met zn tweeën op te dobberen. We hebben zo’n water hangmat en een gewoon luchtbedje, past prima (en dan zat kind er ook nog bij).

Het bad gaat in mei ongeveer op (als het al lekker weer is) en in september breken we m af. Ik vind t onderhoud heel makkelijk en zelfs leuk, als je de waardes bijhoudt kun je inderdaad het hele seizoen met hetzelfde kraakheldere water doen. Het heeft zich echt geloond om t bad op te zetten ondanks dat veel mensen zeiden “het is Nederland, hoe vaak ga je erin?!” Dat bleek dus bijna iedere dag te zijn. Na t werk/eten nog even kletsen met mn vriend met een pilsje erbij :ok_hand:

1 like

Ik heb een gestreept t-shirt gewassen. Nu is het zo dat de kleuren wat zijn doorgelopen. Heeft iemand een gouden tip om dit te vervagen? Vind het namelijk wel een heel fijn shirtje

Dat klinkt echt relaxed

1 like

Helpt laser ook voor al bestaande acne? Omdat je zegt dat de plek weer terug is. Ik dacht dat laser enkel werkt voor de al bestaande littekens.
Anders kun je misschien ook een peeling op alleen die plek doen, volgens mij bestond zoiets ook?

Je kunt het beste contact opnemen met je fysio. Er zijn namelijk behandelingen die vallen onder je basisverzekering. Dat kan hij/zij je snel vertellen of jouw behandeling daar ook onder valt.

1 like

@Totoro dan doet jouw boekhouder iets verkeerd :sweat_smile:

@ontherun de kosten hebben betrekking op 2020 en worden in de winst en verliesrekening van 2020 dan ook als kosten meegenomen. In de balans komt dan de post te betalen accountantskosten voor en die hebben betrekking op het samenstellen van de jaarrekening van 2020

1 like

De plek is nooit echt weg, is vooral gevuld met littekens maar ook nieuwe acne. Het is vooral iedere keer weer wat proberen, lijkt minder te worden, komt net zo hard rood terug. Dus ja ik ga kijken wat ze bij het huidkliniek aangeven qua behandeling. Heb liever een paar peelings dan een laser

Heb een gratis advies gesprek geboekt bij de kliniek, wel pas in april maar ik kan helaas ook niet eerder :slight_smile:

Secret Gel, van die blauwe deo uit de VS. Heeft bij mij nog nooit afgegeven op kleding en zelfs in de woestijn zweet je niet meer! Online te koop (je doet er echt lang mee), oh en in de zomer gebruik ik het ook tegen schurende benen.

Wanneer je van natuurlijke deo’s houdt is het wellicht een minder goede optie xD maar hij doet iig wat hij belooft :woman_shrugging:t2:

Edit; wèl echt de gel-versie, de gewone stick is soms wat korrelig.

1 like

Wat een interessante aandoening (minder voor jou sorry). Er zijn dan geen ontstekingen aan vooraf gegaan? Ben dan wel benieuwd of het dan niet chronisch is en of de plekken niet gewoon terug komen na een tijdje, zoals na de Differin. Die zou je dan eigenlijk gewoon dagelijks de rest van je leven als onderhoud moeten gebruiken?

Nah is niet erg, had liever wel iets gehad wat “makkelijk” behandelbaar is.
Vreemd genoeg heb ik vroeger toen ik tiener was bijna nooit huidproblemen gehad, pas rond mijn 21ste is dit ontstaan. Het komt indd keer op keer terug. Als ik bijv Differin zou gebruiken dan werkt het een paar weken, kan ik blijven smeren wat ik wil maar de plek komt “erger” terug en de creme werkt niet meer. Nu helpt het koolhydraat arm eten wat ik doe voor het afvallen ook heel erg, weinig suikers etc.

Heb 5 april een afspraak geboekt en ben benieuwd wat er uit gaat komen!

1 like

Ik weet vanuit m’n werk dat mensen dan wel eens een bepaalde indicatie krijgen waarbij je de eerste 20x zelf betaalt en de rest gaat dan vanuit de basisverzekering. Zie het vaker bij mensen met orthopedisch letsel die langere tijd moeten revalideren (wat volgens mij ook jouw situatie is alleen hoop ik niet dat jij, net als mijn doelgroep, een ongeval heeft gehad :no_mouth:)

1 like

Ik heb de staaltjes binnen! Ik twijfel alleen nu ontzettend!!

De muur is in het echt wel iets donkerder, hier scheen de zon er net op

1 like

Ik vind rechtsonder heel mooi! En rechtsboven daarna.

1 like

Thanks! Ja tussen die twee twijfel ik ik ook het meest!! Ik heb even een foto toegevoegd met beide, maar misschien moet ik er een nachtje over denken.

Ik vind rechts onder heel mooi!

4 likes

Dat klinkt toch zeker wel net zo schijt als dingen die mijn doelgroep meemaakt. Ik zou het gewoon even vragen aan je behandelend arts/de fysio. Die hebben hier sowieso wel ervaring mee, want zo’n indicatie moet van een arts komen uiteraard.

1 like

Ik weet ff niet welke versie ik heb, in ieder geval niet de nieuwste. Verder gebruik ik geen safari maar chrome! En ik moet zeggen dat ik een keer een nieuwe SSD (aanrader, is ook niet zo duur) er in heb gezet en de accu heb vervangen.

1 like