Durf te vragen #4

ik woon (gehuurd) in een monumentaal pand waar het straataanzicht beschermd is. Van binnen is het gemoderniseerd maar van buiten moet het in dezelfde staat blijven. Toen ik hier kwam wonen waren bijvoorbeeld de ramen beschadigd / lekte water door naar binnen. Hier is een flinke vergunnings-procedure aan vooraf gegaan voordat het hersteld kon worden. Het mocht ook enkel en alleen in dezelfde staat (met enkel glas) hersteld worden. Dit heeft m’n huisbaas zo’n 15.000 euro gekost, tegenover zo’n 4000 euro als 'ie het ‘gewoon’ met kunststof kozijnen en dubbelglas had kunnen herstellen.

1 like

Kan iemand bij dit artikel en zo ja, zou je het naar mij willen sturen?

Garmezy, N., & Rutter, M. (Eds.). (1983). Stress, coping, and development in children. Johns Hopkins University Press.

Via sci hub kan je de DOI invoeren en dan kan je er vaak wel bij!

4 likes

Wejooo zo chill, dankjewel!

1 like

Ik heb in mijn omgeving veel pakketten gezien voor thuis met thema film/borrelen. Dus vaak gewoon een borrelplankje of een snackpakket + bon van Pathe.

1 like

Ik heb laatst een pakketje gekregen met spullen van lokale ondernemers, vond ik een leuk gebaar!

Heb ook een pakketje met oa zonnebloemzaadjes gekregen, en er wordt een wedstrijd georganiseerd met wie de hoogste zonnebloemen krijgt. (ik niet, ik heb geen tuin :cry:)

2 likes

Gaat het je alleen om statistiek enzo? Want dan kan ik bijv ook wel gewoon helpen zonder dat je het hele boek hoeft te kopen :’)

1 like

Ah haha ja een citatie kan ik niet geven sorry :joy: maar voor statistiek gerelateerde vragen sta ik altijd open

2 likes

Nu dat iedereen toch thuis werkt enzo, heeft iemand een aanrader voor een fijne bureau stoel met wieltjes die goed rollen, armsteunen die naar beneden kunnen, en max 300eu? Mensen in mijn omgeving die ik gevraagd heb lijken te vergeten dat ik niet steenrijk ben en geen 1500eu voor een herman miller stoel kan betalen (of uberhaupt wil betalen maar goed)

Deze op aanraden van @George gekocht. Stoel zit goed en is af te stellen. Communicatie met Office Centre was wel wat minder.

Edit: Prijs is wel wat omhoog gegaan zie ik.

2 likes

Op tiktok is er dus zo’n starbucks drankje die gehyped wordt. Brown sugar oat latte ofzoiets. Alleen in de US. Komen zulke drankjes meestal ooit ook naar NL of zullen we hem nooit krijgen?

Zijn dat niet vaak normale drankjes met honderd dingen extra? Amerikanen voegen altijd zo veel toe aan hun drankjes, ze maken er zo zelf iets anders van.

2 likes

Echt populaire dingen komen vaak wel naar Nederland, net zoals de psl bijvoorbeeld

1 like

Ik moet denken aan ‘We’ve lost dancing’ maar dat is het misschien niet. Marea/we’ve lost dancing heet het geloof ik

Is met een speciale siroop, brown sugar siroop. Volgens mij hebben wij die hier niet?

@Sjern ben benieuwd! Ze hebben daar zooveel meer keuze, vind ik wel jammer.

1 like

Weet iemand wat dit is? En of er vlees op zit?

Het is een product van een too good to go dus ik heb geen idee. (volgens mij zijn het allemaal dezelfde)

Een soort pide?

Ja hij ziet er wel wat anders uit dan op het internet, maar dat zou het kunnen zijn. Dan is het gehakt neem ik aan. Jammerrr. (Had gehoopt op zoete dingen maar helaas)

Het is belangrijk (denk ik) om op een vrouw te stemmen. Maar kan iemand me uitleggen waarom? Heb een vriendin die t geslachtsdiscriminatie vind en kan niet goed uitleggen waarom je op een vrouw moet stemmen.

Moet is natuurlijk een groot woord, maar voor mijn gevoel moeten er meer vrouwen in de politiek en op andere belangrijke plekken komen.

Voor een betere afspiegeling van de maatschappij in de politiek! Dat is wat mij betreft de kern

7 likes