Durf te vragen #4

@Whoopdidoo ja dit idd. De samenleving is ongeveer 50/50 en dat is de verdeling in de tweede kamer absoluut niet (47 tegenover 103 vgm)

3 likes

Hier staan de belangrijkste vragen en antwoorden wel samengevat

Ja de discussie is inmiddels overgegaan in als vrouwen zich als minder voelen dan ligt dat aan henzelf. En ze is er klaar mee dus klaar denk.
En dit was nog wel een goede vriendin :sob:

Mijn broeken slijten altijd heel snel op de plek waar mijn bovenbenen tegen elkaar aan schuren. Nu is mijn favoriete spijkerbroek ook doorgesleten en ik kan er zo eigenlijk niet meer mee over straat. Verder is de broek nog helemaal goed dus ik wil hem eigenlijk oplappen, maar ik weet niet zo goed hoe. Ik zat te denken aan van die kniestukken die je er op strijkt, maar ik vraag me af of dat stevig genoeg is. Misschien schuurt het daardoor alleen maar extra. Ook denk ik dat het er wat gek uit ziet omdat het waarschijnlijk zichtbaar zal zijn omdat die lappen wel redelijk groot zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee en misschien tips? Of kan ik de broek toch beter weg doen?

Mijn Turkse bakker heeft dit met allerlei vullingen, vaak ook vegetarisch met aardappel! Maar zo op de foto lijkt dit wel gehakt te zijn ja

1 like

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien kun je die lappen aan de binnenkant van je broek strijken, zodat ze alleen het gat opvullen. Dan heb je niet zo’n hele anderskleurige lap denim op je broek zitten.

Dat is ook wel een goed idee ja, dan is het alleen maar fijn als het een grote lap is zodat de randjes niet zo snel zullen schuren. Sowieso een poging waard aangezien het alternatief broek weggooien is.

1 like

Ik kom niet op een naam, het is geen overgangsprofiel (dat zegt Google).

Het gaat om de onderkant wat vaak bij een deurpost zit. Waardoor bijvoorbeeld tegels in een wc en laminaat in een gang goed overloopt.

Hoop zo dat jullie het weten, moet zo bij een bouwmarkt het gaan kopenšŸ˜‚

Drempel?

1 like

Drempel

1 like

@FrozenFlame

Jaaa! Heel erg bedankt.

1 like

Ik heb dit vooral door fietsen. Ik draag dus mijn goede jeans niet meer als ik fiets. Die opstrijkstukken zijn wel echt heel stevig, ik heb ze ook wel eens aan de binnenkant van mijn broeken bevestid, maar ik vind die randjes zo scherp. Helemaal aan de binnenkant van mijn dijen zou ik er niet mee kunnen dealen denk ik.

1 like

Ik heb dit ook altijd. :unamused:
Mijn moeder fikst er dan idd van die opstrijk stukken op. Die heb je vaak op de markt of bij de stoffenwinkel in jeans kleuren (ik heb nu zo’n setje liggen met 2 of 3 tinten spijkerstof). Die strijk je dan aan de binnenkant erop. Stof is soms wat stug, dus knip altijd zo smal mogelijk (maar uiteraard weer ruim genoeg om de scheur goed bij elkaar te houden) en ronde hoeken knippen helpt ook qua schuren.
Herken de struggle helemaal helaas.

1 like

Bedankt, ook @Indigo !
Misschien dat het al scheelt om het bij een stoffenwinkel te halen. Voor kapotte stukken op andere plekken haalde ik eerder wel eens bij de Hema maar die waren zo stuk en lieten snel los. En verder ga ik goed op de randjes letten, zodat m’n huid er hopelijk tegen kan.
En als het bij deze niet helemaal goed gaat heb ik binnenkort vast wel weer een andere broek met hetzelfde probleem om uit te proberen.

1 like

Weet iemand hoe het zit met wetsvoorstellen die in internetconsultatie zijn? Hoe lang duurt het voordat het wetsvoorstel eventueel weer wordt besproken (en aangenomen hopelijk)? Ik kan er weinig over vinden.

Ik wil online haarverf kopen (die ze bij de kapper ook gebruiken) maar ik weet niet meer met wat ik dat moet mengen (dat met procenten) weet iemand welke ik precies moet hebben voor donker haar?

Als je je haar gaat in kleuren dus donkerder maken altijd 2% of 3% waterstof peroxide.

2 likes

Ah super! Ja ik heb een koperrode kleur die ik met wat bruin mix en daar heb ik het nog voor nodig.

Ik vraag me dus af, stel je zit ergens zonder eten, zonder drinken, dagenlang. Enige wat je hebt is alcohol, bijvoorbeeld bier. Kan je dan beter van dat bier drinken of net niet? Want alcohol werkt uitdrogend maar er zit natuurlijk ook water in dat bier. Dus wat kan je best doen om zo lang mogelijk te overleven?

2 likes

Je eigen pis drinken

2 likes