Durf te vragen #4

dorpel!

1 like

Allebei niet want dan krijg je waarschijnlijk het syndroom van Wernicke en daarna Korsakov.
En dan leef je misschien nog wel want alcohol maar heb je wel een soort dementie.

Nou dan moet je wel heel lang zonder eten zitten voordat je Wernicke of Korsakov krijgt. Je ontwikkelt die twee syndromen omdat je ernstig vitamine tekort hebt en niet door de alcohol. Dit denken alleen veel mensen omdat juist alcoholisten vaak slecht eten en op die manier ernstig vitaminetekort krijgen en zo die associatie is gelegd.

10 likes

Moet je echt heel lang liters drinken icm weinig eten voordat je dat krijgt joh!

2 likes

Wanneer doe je dan 6 procent?

1 like

Nee ik bedoel echt dat je bijvoorbeeld een dikke week zonder eten en drinken zit. En je hebt (ik zeg maar iets) 2 flesjes bier bij je, dus niet in grote hoeveelheden. Het gaat mij dus puur om het feit: drink je die dan beter op want het vocht is hydraterend of beter niet want alcohol droogt meer uit.
Net als dat je geen zeewater mag drinken want dat maakt de dehydratie ook alleen maar erger.

1 like

Om 2-3 tinten lichter te verven op natuur haar of een kleur grijs dekkend te maken voor beginnend grijs haar.

En 9% tot 5 tinten lichter en extra grijs dekkend.

En je kan ze ook nog allemaal icm met blondering gebruiken voor ontkleuren, highlights, balayage en noem maar op.

1 like

Joh er gaat een wereld voor me open. Mij is bij de kapperszaak verteld dat ik 6% moest hebben maar inmiddels ben ik jammer genoeg niet meer bij ‘beginnend grijs dekkend’ (maar gevorderd grijs). 9% zorgt dus voor extra grijsdekking? Waarom zou je dan niet standaard 9% nemen ipv 6%?

1 like

Om het haar minder te beschadigen. Hoe lager het waterstof percentage hoe minder schadelijk het is voor het haar. Dus ik pak altijd zo laag mogelijk. Alleen als ik twijfel pak ik een percentage hoger zodat het zeker goed pakt. Het ligt ook wel aan de verf en het merk waar mee gewerkt wordt. Bij ons heb je bijvoorbeeld een .0 serie en een .00 serie die .00 is extra grijs dekkend en moet altijd met 9% dus dan hoef je niet te kiezen.

Om het maar even snel uit te leggen hoor. Ik moet natuurlijk echt iemand zijn haar zien om te kunnen bepalen welke serie + waterstof ik moet gebruiken.

1 like

Ah oké. Ik gebruik deze, met inderdaad 7.00 (dubbel 00) omdat dat dat grijs beter zou dekken. Maar daarbij dus al jaren 6% omdat zij dit aanraadden? Ze hebben het nooit over 9% gehad…

Ik ben niet bekend met deze verf dus durf dat niet te zeggen. Als hij bij jou goed dekt met 6% zou ik gewoon dat blijven gebruiken. Dekt hij niet meer goed zou ik het met 9% proberen.

1 like

Ik zag dat ik thuis ook de 6% had staan en na dit gelezen te hebben, dit percentage weer genomen. Ben vooral bovenop best grijs dus heb wat dekking nodig. Hopelijk komt het morgen al binnen zodat ik vrijdag mijn haar kan verven. Bedankt voor de info!

1 like

Ik zag dat de DMI lotion van Kis 1,9% heeft, en als ik het goed begrijp kan ik die dan als kleurspoeling of toner gebruiken met een verfkleur. Kan ik dit ook mixen met de 6% developer om er +/- 4% van te maken en er dan mee oplichten?

Wij mixen zelf wel onze waterstof om een ander percentage te krijgen inderdaad. Maar ik durf nooit zo goed te zeggen of dat met andere merken ook kan omdat ik daar niet bekend mee ben. Als het allebei gewoon waterstofperoxide is zou dat moeten kunnen.

1 like

Iemand ervaring met een goede terrastegel leverancier/winkel? Het liefst beton / grijs / 30 bij 60 / gecoat of geïmpregneerd. Kom online veel het merk Excluton tegen, maar lees daar veel negatieve reviews over.

Landelijk of lokaal? Wij hebben een tijdje terug een bierproeverij van Van Ouds gehad.

Ik had hier bij een bepaald zadel ook last van. Toen heb ik zo’n zadeldekje gekocht. Een wat dikkere variant die de scherpe rand van het zadel bedekte. Had daarna nergens meer last van!

1 like

Ik heb vanochtend een bestelling geplaatst bij Weekday en betaald met Klarna (of nog niet betaald dus eigenlijk.)
Ik heb nog geen bevestigingsmail ontvangen (ook niet in spam) maar als ik inlog in Klarna dan staat de bestelling wel in het overzicht met ‘In behandeling’ erbij. Ik heb alle tabs in mijn browser natuurlijk allang gesloten.
Heeft iemand anders dit ook weleens gehad? Ging dat goed of is mijn bestelling niet goed gegaan?
Ik heb dit ook weleens bij Monki gehad maar ik weet niet meer hoe dat toen afliep.

Ja dat heb ik ook wel eens, kreeg dan een paar uur later mail met de bevestiging van de bestelling. Maar bij Klarna kun je betalingen ook pauzeren als je nog niks hebt ontvangen, hun klantenservice is ook hee chill dus zou me nog geen zorgen maken.

1 like

Misschien handig om te benoemen welke provincie! Ik ken wel een goede winkel met een groot assortiment, maar dat is in Gelderland.