Durf te vragen #4

Oh goeie, thanks! Zuid-Holland / Utrecht. Maar eventueel wat verder kan ook, als ze bezorgen in Zuid-Holland!

Ik ga binnenkort een andere functie krijgen. Deze functie is 2 schalen hoger dan waar ik nu inzit. Heel erg fijn natuurlijk. Nu wilt mijn afdelingshoofd alleen dat ik minder ga werken (32 ipv 36 uur) met behoud van salaris. Ik ben gelijk gaan rekenen en kom dan uit tussen 2 treden. 1 dat ik 40 euro bruto per maand minder ga verdienen en met de ander dat ik 70 euro bruto per maand meer ga verdienen. Dit probleem zou er ook zijn wanneer ik wel 36 uur zou blijven werken alleen net in iets mindere mate. Ik loop enorm op de zaken vooruit want ik heb geen idee wat ze mij gaan bieden. Maar, heb ik een poot om op te staan wanneer ik aangeef niet akkoord te gaan met die trede lager? En ik weet qua bedragen gaat het nergens over maar ik ga wel een zwaardere functie doen met meer mandaat en vind eigenlijk ook wel dat er wat tegenover mag staan.

Je zou eens op marktplaats kunnen kijken voor een Herman Miller of ander goed merk?

1 like

Lollll worden ze ook ter paard bezorgd?

1 like

Het klinkt allemaal wel bijzonder/creatief vind ik. Je hebt het over schalen, treden en mandaat, dus ik neem aan dat je bij een overheidsinstantie werkt. Dan zou ik de CAO er even op naslaan, heb je de CAR UWO?

Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp, maar ik zou liever in een hogere schaal worden geplaatst, want daar heb je uiteindelijk op het laatst meer groei in de laatste treden en de lagere schaal eindigt op z’n max dan ook lager…

oh en even een edit @Leverworst toen ik een schaal hoger ging (gemeente) vanwege hogere functie, zei de CAO dat dit dan ook een trede extra moest zijn. Dus van X bedrag in schaal A, naar nagenoeg hetzelfde bedrag in schaal B + 1 trede extra

1 like

Klopt! (overheid inderdaad). Voor mij is het allemaal nieuw dus sorry als ik wat warrig overkom. En inderdaad ik ben heel erg blij dat ik in een hogere schaal terecht kom qua groei. Het is ook wel een psychisch ding. Geld is door schulden vaak een probleem geweest en nu heb ik eindelijk een salaris waarvan ik goed rond kan komen, heb al mijn schulden af kunnen betalen. En dan als er ineens een kans is dat het iets minder kan gaan worden schiet ik in de stress.

Dank je wel voor je reactie :blush: Ga morgen even de CAO er op naslaan.

2 likes

Bij de overheid heb ik nog nooit mee gemaakt dat men er op uit is dat je er financieel op achteruit gaat dus je kunt zeker aangeven dat je de hogere trede wilt, maar ik gok dat ze daar zelf ook wel mee zullen komen. En je kunt natuurlijk ook gewoon aangeven dat je 36 uur wil blijven werken.

1 like

Klinkt als een van de seizoenen van the Sinner. Is het een serie of meer een docu/echt gebeurd?

Edit: oh zie nu dat je ā€œheel lang geledenā€ zegt. Denk dat the Sinner 3 jaar oud is ofzo

Heb dit geluid even afgespeeld terwijl ik hier (ik woon aan zee) ook vogelgeluiden hoor maar het klinkt nĆ©t niet helemaal als een meeuw. Het geluid bij jou is iets hoger. Het heeft wel dat ā€˜kefferige’ stramien (alsof het een jankende hond is), en als je iets bruins hebt zien vliegen zou het inderdaad kunnen dat het een babymeeuw is (die maken ook zo VRESELIJK VEEL HERRIE), maar volgens mij is het nog geen broedseizoen :face_with_raised_eyebrow:

Ik voel me een beetje dom maar met Google kom ik er niet uit. Ik heb zo’n glazen ovenschaal met plastic/kunststof deksel. Kan dat deksel ook in de oven? Of is dat alleen voor in de koelkast etc?

Nee enkel de schaal.

1 like

Hebben mensen die extreem lijnen meer kans op Korsakoff? Ik associeer die ziekte namelijk vooral met alcoholisme

Het kan het gevolg zijn van anorexia of hongersnood of harddrugsgebruik of aids…

1 like

Korsakoff ontstaat door een gebrek aan vitamine B1, dus door een gebrek aan eten.
Het is geen direct gevolg van alcohol of drugs, maar het komt vaker voor onder alcohol verslaafden omdat zij vooral drinken en weinig eten.
Het kan dus ook ontstaan door een andere onderliggende oorzaak waardoor iemand niet/weinig eet. Als iemand echt langdurig hardcore een eenzijdig crash dieet volgt, zou die persoon dus ook Korsakoff kunnen ontwikkelen.

6 likes

@Marijn nou dat dus! Je kan wel goed weer opklaren als je weer vitaminesuppletie gaat toepassen (voornamelijk als het nog Wernicke is)

1 like

Bedankt!

1 like

Is iemand heel goed in skeletten herkennen? Ik vond een soort kaak met de tanden er nog in in het bos en heb een foto gemaakt want interessant. Ik gok van een hert, maar weet het niet zeker.

@Loxodonta misschien?

Wow dat wist ik echt niet!

Is er een whatsapp en instagram storing? Volgens google niet, maar laadt niet bij mij.

1 like