Drempel?
Drempel
Ik heb dit vooral door fietsen. Ik draag dus mijn goede jeans niet meer als ik fiets. Die opstrijkstukken zijn wel echt heel stevig, ik heb ze ook wel eens aan de binnenkant van mijn broeken bevestid, maar ik vind die randjes zo scherp. Helemaal aan de binnenkant van mijn dijen zou ik er niet mee kunnen dealen denk ik.
Ik heb dit ook altijd.
Mijn moeder fikst er dan idd van die opstrijk stukken op. Die heb je vaak op de markt of bij de stoffenwinkel in jeans kleuren (ik heb nu zoān setje liggen met 2 of 3 tinten spijkerstof). Die strijk je dan aan de binnenkant erop. Stof is soms wat stug, dus knip altijd zo smal mogelijk (maar uiteraard weer ruim genoeg om de scheur goed bij elkaar te houden) en ronde hoeken knippen helpt ook qua schuren.
Herken de struggle helemaal helaas.
Bedankt, ook @Indigo !
Misschien dat het al scheelt om het bij een stoffenwinkel te halen. Voor kapotte stukken op andere plekken haalde ik eerder wel eens bij de Hema maar die waren zo stuk en lieten snel los. En verder ga ik goed op de randjes letten, zodat mān huid er hopelijk tegen kan.
En als het bij deze niet helemaal goed gaat heb ik binnenkort vast wel weer een andere broek met hetzelfde probleem om uit te proberen.
Weet iemand hoe het zit met wetsvoorstellen die in internetconsultatie zijn? Hoe lang duurt het voordat het wetsvoorstel eventueel weer wordt besproken (en aangenomen hopelijk)? Ik kan er weinig over vinden.
Ik wil online haarverf kopen (die ze bij de kapper ook gebruiken) maar ik weet niet meer met wat ik dat moet mengen (dat met procenten) weet iemand welke ik precies moet hebben voor donker haar?
Als je je haar gaat in kleuren dus donkerder maken altijd 2% of 3% waterstof peroxide.
Ah super! Ja ik heb een koperrode kleur die ik met wat bruin mix en daar heb ik het nog voor nodig.
Ik vraag me dus af, stel je zit ergens zonder eten, zonder drinken, dagenlang. Enige wat je hebt is alcohol, bijvoorbeeld bier. Kan je dan beter van dat bier drinken of net niet? Want alcohol werkt uitdrogend maar er zit natuurlijk ook water in dat bier. Dus wat kan je best doen om zo lang mogelijk te overleven?
Je eigen pis drinken
dorpel!
Allebei niet want dan krijg je waarschijnlijk het syndroom van Wernicke en daarna Korsakov.
En dan leef je misschien nog wel want alcohol maar heb je wel een soort dementie.
Nou dan moet je wel heel lang zonder eten zitten voordat je Wernicke of Korsakov krijgt. Je ontwikkelt die twee syndromen omdat je ernstig vitamine tekort hebt en niet door de alcohol. Dit denken alleen veel mensen omdat juist alcoholisten vaak slecht eten en op die manier ernstig vitaminetekort krijgen en zo die associatie is gelegd.
Moet je echt heel lang liters drinken icm weinig eten voordat je dat krijgt joh!
Wanneer doe je dan 6 procent?
Nee ik bedoel echt dat je bijvoorbeeld een dikke week zonder eten en drinken zit. En je hebt (ik zeg maar iets) 2 flesjes bier bij je, dus niet in grote hoeveelheden. Het gaat mij dus puur om het feit: drink je die dan beter op want het vocht is hydraterend of beter niet want alcohol droogt meer uit.
Net als dat je geen zeewater mag drinken want dat maakt de dehydratie ook alleen maar erger.
Om 2-3 tinten lichter te verven op natuur haar of een kleur grijs dekkend te maken voor beginnend grijs haar.
En 9% tot 5 tinten lichter en extra grijs dekkend.
En je kan ze ook nog allemaal icm met blondering gebruiken voor ontkleuren, highlights, balayage en noem maar op.
Joh er gaat een wereld voor me open. Mij is bij de kapperszaak verteld dat ik 6% moest hebben maar inmiddels ben ik jammer genoeg niet meer bij ābeginnend grijs dekkendā (maar gevorderd grijs). 9% zorgt dus voor extra grijsdekking? Waarom zou je dan niet standaard 9% nemen ipv 6%?