Durf te vragen #4

Om het haar minder te beschadigen. Hoe lager het waterstof percentage hoe minder schadelijk het is voor het haar. Dus ik pak altijd zo laag mogelijk. Alleen als ik twijfel pak ik een percentage hoger zodat het zeker goed pakt. Het ligt ook wel aan de verf en het merk waar mee gewerkt wordt. Bij ons heb je bijvoorbeeld een .0 serie en een .00 serie die .00 is extra grijs dekkend en moet altijd met 9% dus dan hoef je niet te kiezen.

Om het maar even snel uit te leggen hoor. Ik moet natuurlijk echt iemand zijn haar zien om te kunnen bepalen welke serie + waterstof ik moet gebruiken.

1 like

Ah okĆ©. Ik gebruik deze, met inderdaad 7.00 (dubbel 00) omdat dat dat grijs beter zou dekken. Maar daarbij dus al jaren 6% omdat zij dit aanraadden? Ze hebben het nooit over 9% gehad…

Ik ben niet bekend met deze verf dus durf dat niet te zeggen. Als hij bij jou goed dekt met 6% zou ik gewoon dat blijven gebruiken. Dekt hij niet meer goed zou ik het met 9% proberen.

1 like

Ik zag dat ik thuis ook de 6% had staan en na dit gelezen te hebben, dit percentage weer genomen. Ben vooral bovenop best grijs dus heb wat dekking nodig. Hopelijk komt het morgen al binnen zodat ik vrijdag mijn haar kan verven. Bedankt voor de info!

1 like

Ik zag dat de DMI lotion van Kis 1,9% heeft, en als ik het goed begrijp kan ik die dan als kleurspoeling of toner gebruiken met een verfkleur. Kan ik dit ook mixen met de 6% developer om er +/- 4% van te maken en er dan mee oplichten?

Wij mixen zelf wel onze waterstof om een ander percentage te krijgen inderdaad. Maar ik durf nooit zo goed te zeggen of dat met andere merken ook kan omdat ik daar niet bekend mee ben. Als het allebei gewoon waterstofperoxide is zou dat moeten kunnen.

1 like

Iemand ervaring met een goede terrastegel leverancier/winkel? Het liefst beton / grijs / 30 bij 60 / gecoat of geĆÆmpregneerd. Kom online veel het merk Excluton tegen, maar lees daar veel negatieve reviews over.

Landelijk of lokaal? Wij hebben een tijdje terug een bierproeverij van Van Ouds gehad.

Ik had hier bij een bepaald zadel ook last van. Toen heb ik zo’n zadeldekje gekocht. Een wat dikkere variant die de scherpe rand van het zadel bedekte. Had daarna nergens meer last van!

1 like

Ik heb vanochtend een bestelling geplaatst bij Weekday en betaald met Klarna (of nog niet betaald dus eigenlijk.)
Ik heb nog geen bevestigingsmail ontvangen (ook niet in spam) maar als ik inlog in Klarna dan staat de bestelling wel in het overzicht met ā€˜In behandeling’ erbij. Ik heb alle tabs in mijn browser natuurlijk allang gesloten.
Heeft iemand anders dit ook weleens gehad? Ging dat goed of is mijn bestelling niet goed gegaan?
Ik heb dit ook weleens bij Monki gehad maar ik weet niet meer hoe dat toen afliep.

Ja dat heb ik ook wel eens, kreeg dan een paar uur later mail met de bevestiging van de bestelling. Maar bij Klarna kun je betalingen ook pauzeren als je nog niks hebt ontvangen, hun klantenservice is ook hee chill dus zou me nog geen zorgen maken.

1 like

Misschien handig om te benoemen welke provincie! Ik ken wel een goede winkel met een groot assortiment, maar dat is in Gelderland.

Oh goeie, thanks! Zuid-Holland / Utrecht. Maar eventueel wat verder kan ook, als ze bezorgen in Zuid-Holland!

Ik ga binnenkort een andere functie krijgen. Deze functie is 2 schalen hoger dan waar ik nu inzit. Heel erg fijn natuurlijk. Nu wilt mijn afdelingshoofd alleen dat ik minder ga werken (32 ipv 36 uur) met behoud van salaris. Ik ben gelijk gaan rekenen en kom dan uit tussen 2 treden. 1 dat ik 40 euro bruto per maand minder ga verdienen en met de ander dat ik 70 euro bruto per maand meer ga verdienen. Dit probleem zou er ook zijn wanneer ik wel 36 uur zou blijven werken alleen net in iets mindere mate. Ik loop enorm op de zaken vooruit want ik heb geen idee wat ze mij gaan bieden. Maar, heb ik een poot om op te staan wanneer ik aangeef niet akkoord te gaan met die trede lager? En ik weet qua bedragen gaat het nergens over maar ik ga wel een zwaardere functie doen met meer mandaat en vind eigenlijk ook wel dat er wat tegenover mag staan.

Je zou eens op marktplaats kunnen kijken voor een Herman Miller of ander goed merk?

1 like

Lollll worden ze ook ter paard bezorgd?

1 like

Het klinkt allemaal wel bijzonder/creatief vind ik. Je hebt het over schalen, treden en mandaat, dus ik neem aan dat je bij een overheidsinstantie werkt. Dan zou ik de CAO er even op naslaan, heb je de CAR UWO?

Ik weet niet of ik het helemaal goed begrijp, maar ik zou liever in een hogere schaal worden geplaatst, want daar heb je uiteindelijk op het laatst meer groei in de laatste treden en de lagere schaal eindigt op z’n max dan ook lager…

oh en even een edit @Leverworst toen ik een schaal hoger ging (gemeente) vanwege hogere functie, zei de CAO dat dit dan ook een trede extra moest zijn. Dus van X bedrag in schaal A, naar nagenoeg hetzelfde bedrag in schaal B + 1 trede extra

1 like

Klopt! (overheid inderdaad). Voor mij is het allemaal nieuw dus sorry als ik wat warrig overkom. En inderdaad ik ben heel erg blij dat ik in een hogere schaal terecht kom qua groei. Het is ook wel een psychisch ding. Geld is door schulden vaak een probleem geweest en nu heb ik eindelijk een salaris waarvan ik goed rond kan komen, heb al mijn schulden af kunnen betalen. En dan als er ineens een kans is dat het iets minder kan gaan worden schiet ik in de stress.

Dank je wel voor je reactie :blush: Ga morgen even de CAO er op naslaan.

2 likes

Bij de overheid heb ik nog nooit mee gemaakt dat men er op uit is dat je er financieel op achteruit gaat dus je kunt zeker aangeven dat je de hogere trede wilt, maar ik gok dat ze daar zelf ook wel mee zullen komen. En je kunt natuurlijk ook gewoon aangeven dat je 36 uur wil blijven werken.

1 like

Klinkt als een van de seizoenen van the Sinner. Is het een serie of meer een docu/echt gebeurd?

Edit: oh zie nu dat je ā€œheel lang geledenā€ zegt. Denk dat the Sinner 3 jaar oud is ofzo