Durf te vragen #4

Een ree

1 like

Wij zijn dus op zoek naar een nieuwe (bij voorkeur wat oudere en werkende) huisgenoot, maar merken dat er via Facebook-groepen voor kamers toch vooral veel jongere, (pas) studerende meiden reageren. Uiteraard betekent dat niet gelijk dat het geen match kan zijn, maar je kan je wel voorstellen dat het qua (studenten)levensstijl niet helemaal aansluit.

Iemand tips voor andere sites, bemiddelaars of groepen waar we wellicht een oproepje kunnen plaatsen?

Ik heb in september als oudere student een kamer gezocht en heb wekenlang moeten zoeken voor ik een huis tegenkwam met oudere mensen (ik wilde niet met mensen van 17/18 wonen). Ik zou het juist wel fijn vinden om gewoon op fb te zien, maar dan gewoon duidelijk in het berichtje zetten dat je op zoek bent naar iemand boven de 23 (ofzo). Maar misschien heb je dit al geprobeerd? Of laat mensen anders mailen, dat kost meer moeite dan een PB sturen op facebook en dan reageren misschien meer serieuze mensen?

Ja, dat staat ook in het bericht met ook onze leeftijden erbij. Toch reageren er vooral wat jongere meiden (niet geschoten is altijd mis, snap ik). Maar het is natuurlijk sowieso een wat lastigere doelgroep, dus kan zijn dat we gewoon wat meer geduld moeten hebben :sweat_smile:

Misschien via kamernet?
Ik weet niet precies hoe het werkt als verhurende, maar je moet daar per reactie betalen om te kunnen reageren dus misschien dat de drempel dan iets hoger is wanneer mensen niet aan jullie voorwaarden voldoen.

2 likes

Thanks! Heb er zelf geen ervaring mee maar ik zie dat je daar ook gratis kan delen, dus zeker het proberen waard.

1 like

Een samenlevingscontract sluiten. Als je twee testamenten gaat laten opstellen zou ik je gewoon even laten adviseren hierover door de notaris

Kun je op strava ook intervaltrainingen doen? Ik gebruik nu runkeeper maar daar staan maar beperkte opties op, of je moet gelijk een abonnement afsluiten…

Oh goede tip, dankjewel!

1 like

ING!

1 like

Staat er in de ambulance radio aan?

Ik woon ook in een huis met werkenden en bij ons lukt het meestal wel via Kamernet. Er komen vaak best veel reacties binnen, ook van jongere studenten, maar dan kiezen we zelf de meest passende personen eruit.

1 like

Betaal je dan niet voor 10 spaarrekeningen? Ik heb net gekeken maar snap het niet :grimacing:

Oo super :grin: ik ben een rekening aant openen :joy:

1 like

Hahaha :joy:

Ik heb een nog ongeopend bakje pesto van de AH in de koelkast waarvan de houdbaarheidsdatum 8 maart was, zou ik dat nog kunnen eten?

Normaal iets van 1,5 tot weken goed geloof ik. Ruikt het oke en ligt er genoeg olie op?

Edit: oh moet lezen. Ongeopend, ja vast wel toch? Maar ik zou ruiken en op basis daarvan beslissen

1 like

Ja het ruikt gewoon normaal volgens mij. Bedankt voor je reactie!

Statistiek vraag, als iemand dit snapt.
Waarom is het antwoord D en niet C?

En niet A? Snap ik ook niet

Haha echt genant dit, ik heb wiskunde aan de universiteit gestudeerd maar snap hier niks meer van. Mja ondertussen ook weeral 5+ jaar terug en altijd al een grafhekel aan statistiek gehad. Sorry geen antwoord op je vraag

2 likes