Durf te vragen #4

No problem…

Weet iemand of je de systeem geluidjes van de AirPods kan aanpassen? Ik gebruik ze oa om mee in slaap te vallen maar na 4u zijn ze leeg en schrik ik van dat ‘batterij leeg’ geluidje :joy::sob:

en @Lala het is allemaal goed gekomen :slight_smile: ga er flink op vooruit met minder uren en meer vrijheid in mijn werk.

4 likes

Wat goed!

2 likes

Weet iemand een goed alternatief voor Evernote? Ik kan die app niet meer aaaanzien maar bewaar wel heel graag alle websites, linkjes en foto’s ergens in een app…

Wat vinden jullie het beste (huis)merk voor elastiekjes? Ik zoek zoals op de foto maar wel dat ze beetje lang meegaan en niet na een paar keer in en uit al knappen.

Volgens mij heb ik nu iets van Kruidvat eigen merk maar die zijn echt kut en inmiddels zijn ze bijna allemaal kapot dus ik moet nieuwe.

Ik kocht ze standaard bij Primark. Zijn dan 100 stuks en dan maakte het mij niet uit als er eentje kapot ging.

1 like

Ohja goeie daar heb ik ze ook wel eens gekocht maar ja dat is nu geen optie haha.

Zeeman

1 like

Heyy ik heb Google keep maar alleen als boodschappenlijstje! Ik ga es kijken wat die nog meer kan. Ik vind het idee van Evernote zo fijn, snap gewoon niet hoe ze zelfs na die hele redesign van afgelopen jaar zo slecht kunnen zijn.

1 like

Weet iemand kledingmerken voor lange vrouwen? En dan ook waar je maat L/XL hebt. Ik ken wel Topshop, ASOS en weet dat ze bij zalando ook wel wat hebben. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar meer, omdat bovenstaande merken niet heel vaak iets hebben naar m’n smaak of het zijn kleine maten.

Ik koop mijn broeken altijd bij Only, langste lengtemaat, die zitten altijd wel goed. Ik ben 1.85m trouwens

1 like

Hoe lang kun je houdbare melk geopend bewaren in de koelkast?

Ik vraag dit voor een vriendin die sinds mensenheugenis zo’n pak in de koelkast heeft staan.

1 like

Oh houdbaar kan ik soms wel echt lang bewaren, als in een paar weken zelfs haha :sweat_smile:
Maar omdat ik het weinig gebruik en dus ook vergeet hoe lang ruik ik eraan en laat ik iemand ruiken. Als het écht niet goed is ruik je het volgens mij wel meteen, alleen twijfel ik altijd en maak ik mezelf gek als ik proef.

Zo te zien bewaar ik het gewoon veeeel te lang

1 like

Je kan er wel een week uit drinken ofzo hoor als die geopend is! Even ruiken en proeven. Als melk niet meer goed is, geloof me, dan proef je dat meteen. Dat is zo ongelofelijk vies, gatver. Echt heel erg zuur.

Edit: wat @floepsie zegt verbaasd mij eigenlijk ook niet echt. Ik zou zeggen gewoon proberen bij de gootsteen. Als het niet goed meer is kan je gelijk je mond spoelen.

3 likes

Haha ik twijfel dus altijd. Dan laat ik iemand ruiken/proeven dus dan is het van nee kan gewoon. En dan denk ik nouuuu ik weet niet.
Maar zo te lezen is zuur idd gewoon echt zuur, dit moet ik gewoon onthouden en geen prima melk meer weggooien, zo zonde.

1 like

Ja als melk bedorven is dan ruik en proef je dat echt meteen!

1 like

Ik moet zeggen dat ik soms ook wel twijfel hoor. Is het nog goed of niet? Misschien dat het dan al wel een beetje op het randje is. Echt bedorven kan in elk geval niet missen (handig dat jij anderen kan vragen, ik drink altijd een beetje angstig een slok, haha)

1 like

Nu je het zegt. Je hebt ook van die 500 ml flessen. Zit je wel weer gelijk met zes op voorraad.

Ik heb Thaise groene curry gemaakt maar de saus is veel te dik, zwaar en vet. Ik vermoed dat de kokosmelk te vet was of dat er teveel is ingegaan? Ik heb gewoon die kleine 200ml brikjes van AH gebruikt. Zou ik het kunnen oplossen door water toe te voegen?