Durf te vragen #5

Oh joh! Wist ik echt niet

1 like

Ik weet niet waar dit past dus ik doe het hier maar wel in spoiler zodat ik het mogelijk weg kan halen (ja is irritant)

Samenvatting
3 likes

Misschien dat dit boek wel iets voor je moeder is:

Boek laat heel erg inzien hoe dom het is dat we als maatschappij accepteren dat dikke personen niet altijd toegang hebben tot goede gezondheidszorg, publieke plekken niet toegankelijk zijn en hoe ze gediscrimineerd worden. En dat je dat als dik persoon ook niet zomaar hoeft te accepteren en je niet hoeft te conformeren (=dunner worden) om een gelijke plek in de maatschappij te krijgen.

3 likes

Dankjewel voor de tip! Ik heb het alvast aangeraden aan mijn zusje. Ik ben nog bezig te bedenken hoe ik het aan mn moeder aan ga raden (zo uit het niets is misschien niet helemaal de juiste tactiek haha) en ik ga het zelf ook lezen denk ik. Ik doe mn best bewust te zijn van de fouten van onze maatschappij maar ik heb ongetwijfeeld heel veel onbewust geintegreerd

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Leuke/handige apps voor je telefoon

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het tanden/tandarts topic

Kan je ook nog wel aanraden om de auteur Aubrey Gordon (@yrfatfriend) op insta te volgen of gewoon eens te bekijken. Is wat laagdrempeler dan een heel boek lezen en ook onwijs informatief en validerend voor dikke mensen. Misschien ook fijn voor je zusje dus!

Succes in ieder geval met je moeder, wanneer je zelf meer geïnformeerd bent is het denk ik ook makkelijker om een gesprek te voeren hierover met haar.

1 like

Iemand goede tips voor een rugzak/andere tas waar een 17 inch laptop plus wat boeken inkunnen? Budget tot ongeveer 120 euro. Liefst geen handtas, maar een schoudertas oid is ook prima

1 like

Ik heb vroeger zo een gehad (niet mijn advertentie). Prima tas konden ook nog boeken bij in. Nieuw hebben ze deze maat niet meer, maar misschien dat je nog wel een aantal andere opties kan vinden tweedehands. Weet alleen niet of dit mooi genoeg is, haha

1 like

Hoe heet het ook alweer als je dingen denkt die je eigenlijk niet wilt. Zoals bijvoorbeeld wat als ik nu aan het stuur trek en tegen een boom knal? Of als je een baby vast hebt en denkt wat als ik de baby nu laat vallen? Heb er hier al vaker over gelezen en kom niet op de naam.

Intrusieve gedachten/ intrusies!

Heb ik echt veeel te vaak de laatste tijd, irritant. Net ook hoorde ik vuurwerk en toen dacht ik ‘wat als het kogels waren, en ik geraakt word en dan opeens niet meer reageer op de appjes van mijn vriend en hij dan hoort dat ik neergeschoten ben’. Slaat zo nergens op.

3 likes

Ja dat was het! Dankjewel

1 like

Ik heb er eentje van trublue, was 50eu oid? Laptop past erin en een hele hoop andere dingen

1 like

Okay boomer vraag incoming maar ineens staan de blauwe vinkjes aan in Whatsapp, terwijl in Instellingen het leesbewijs nog uit staat. Hoe kan dat?

1 like

Is het in een groepsapp? Dan kun je het niet uitzette dacht ik.

Nee, ook in de 1 op 1 gesprekken. Ineens. Ga wel ff uitzoeken of er een of andere update is geweest

Ik heb een anti diefstal rugzak van XD design. Niet mooi maar wel handig

1 like

8 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Nederlandse/Belgische steden tips

Ik heb binnenkort een ‘‘poster presentatie’’ (bestaat uit drie slides) via zoom. Ik weet dat in Teams je anderen de optie kan geven vrij door de slides te gaan. Weet iemand of dit ook in zoom mogelijk is?

Crisp heeft dat wel!

1 like