Durf te vragen #5

Mijn zus gaat daar wel vaker met haar kinderen van die leeftijd heen, en die moeten ook een uurtje rijden. Ik ga er vanuit dat het dus de moeite waard is :ok_hand:

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het Beautytopic #3

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: België topic

Willen jullie aub de zoekfunctie even gebruiken voordat je iedere willekeurige vraag hier stelt? Er zijn genoeg topics waar de meeste vragen onder vallen en dat houdt dit topic overzichtelijker.

1 like

@Lula ik weetniet of je het over mij hebt maar waar kan mijn vraag bijvoorbeeld beter in welk topic?

Nee tegen iedereen die een vraag wil posten. Al het andere heb ik al verplaatst :stuck_out_tongue:

Mensen die goed kunnen tekenen; landschappen, gezichten etc. hoe doen jullie dat? Teken je dingen die je eerder hebt gezien? Hebben jullie zo’n goede verbeelding? Ik snap echt niet hoe dat werkt. Zit weer filmpjes te kijken van mensen die in eerste instantie wat abstracte lijnen op papier zetten om uiteindelijk hele schilderijen tevoorschijn te toveren. Hoe?!

3 likes

Niet mijn foto.

Weet iemand hoe het papier om dit boek heen heet? Als het een naam heeft. Dus waar gelukkig 2020 opstaat. Ik wil zoiets hebben voor mijn project om te drukken.

Denk dat je het beste kunt zoeken op (papieren) wikkel.

@Luzarl hahaha ook echt heel snel terwijl ik echt heel veel zoektermen heb geprobeerd. Danku!

Weet iemand waar je een melding kan maken van een webshop die niks opstuurt en vervolgens al mijn berichten negeert?

Webwinkel keur? Als ze daar bij aangesloten zijn

Een buikbandje

Ja ik heb dus met m’n domme kop niet goed gekeken en zijn nergens bij aangesloten. Dus ben bang dat ik fucked ben en mijn geld kwijt ben.

Heb met credit card betaald, wie weet kan ik daar nog wat mee qua verzekering oid.

Ja! Creditcardmaatschappij inschakelen. Als het goed is hebben zij zelf een aankoopbescherming en gaan voor je aan de slag

Ah Thanks! Ik ga het morgen uitzoeken.

Dan inderdaad je creditcardmaatschappij!

1 like

Tekenen is vooral veel kijken en oefenen hoe je wat je ziet overtuigend op papier kan zetten. Heel veel kunstenaars gebruiken beeldmateriaal om naar te refereren als ze tekenen of schilderen na wat ze op dat moment in het echt zien.

Als je dit vaak genoeg doet en technieken leert zoals bijvoorbeeld de Loomis Head methode voor gezichten wordt het makkelijker om zonder behulp van voorbeelden bijvoorbeeld een gezicht te tekenen maar het hangt ook van de stijl af. Hoe realistischer iets eruit ziet hoe meer kans je hebt dat de kunstenaar het van een voorbeeld na heeft gemaakt.

Hier is trouwens niks mis mee, veel beginnende kunstenaars vinden het vals spelen ofzo maar het is gewoon normaal, bijna niemand kan perfect precies de vorm, lichtval, anatomie, exacte gelaatstrekken etc onthouden.

Bijvoorbeeld:

Dit is een digitale tekening die ik een aantal jaar geleden heb gemaakt voor een project. Hij is totaal verzonnen, deze man bestaat niet in het echt. Om hem overtuigend te kunnen tekenen heb ik foto’s van bepaalde stoffen opgezocht, van mensen in vergelijkbare poses voor de lichtval, hoe metaal reageert met licht etc.

Het proces ging verder zoals hieronder:

Het was een hele andere aanpak (en duurde veel langer) dan hier, waar ik gewoon een foto natekende in potlood en ik verder geen onderzoek hoefde te doen.

En weer heel anders is zoiets als dit, waar ik misschien een paar foto’s van katten heb opgezocht voor de pose maar verder alles vanuit mijn fantasie kon doen en algemene trucjes to kon passen. De voorgrond is bijvoorbeeld donkerder dan de achtergrond, een makkelijke manier om diepte te suggereren.

87 likes

Wauw wat gaaf! (En fijne uitleg)

2 likes