Durf te vragen #5

@Solee @FrauHelga dank voor jullie antwoorden! De consensus is dus wel € 5,00. Ga ik dat overmaken!

Heb ook niet zoveel met deze collega en ook niet echt samengewerkt (andere afdeling) maar wil dan ook niet gierig doen ofzo haha.

1 like

En @Dombo Ah balen! Die bridge is inderdaad nogal prijzig voor 1 lamp en bluetooth wil ik niet want ik denk dat mijn bluetooth op mijn telefoon dan altijd aan moet staan en dat kost weer batterij. Jammer, leek zo handig.

1 like

omg jaaaa die kwam ik laatst tegen in de duinen!!! echt een vet beest, we dachten eerst dat het een hele grote mier was ofzo? en toen deed ie inderdaad zn achterlijf zo omhoog en dachten we ok gekke schorpioenmier :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Je bluetooth hoeft niet altijd aan te staan hoor, alleen als je het licht wil aan/uit zetten!

Haha ja daarom heb ik gewoon hue lampen met een bridge en knopje zodat ik daar ook niet mee hoef te dealen!

Al moet ik zeggen dat die van hue wel snel werken, ik heb ook via de bluetooth app nog geen last gehad van 30 seconde wachten of iets dergelijks

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Leuke/handige apps voor je telefoon

Heeft iemand wel een online Belgische treinkaartjes gekocht? Via belgiantrain.be? Een vriendin heeft kaartjes voor ons weekendje weg besteld en moest de namen van de reizigers invullen. Moeten dat namen volgens paspoort zijn of is gewoon roepnaam ook oke?

Roepnamen zijn oké hoor, niemand controleert de namen bij de NMBS. Is het voor een reis van NL naar BE of een gewoon nationaal ticket? Voor dat laatste wordt je kaart gewoon gestempeld of gescand door de treinbegeleider.
Ik koop ze via de NMBS-app en moet ook naam opgeven maar nooit naar gevraagd.

1 like

Het is gewoon van een station in België naar een ander station in België. Fijn dat het niet gecheckt wordt, dan hoeven we niks aan te passen. Dankjewel!

1 like

Maar ik wil dat mijn lamp (slaapkamer) als een wakeuplight werkt. Kan ik hem dan instellen met bluetooth en daarna bluetooth uitzetten en voortaan altijd een aantal vaste dagen gewekt worden door het licht (als je de lamp verder niet echt gewone lamp gebruikt), dus zonder steeds bluetooth aan en uit te hoeven zetten?

@inezweski Hebben die lampen ook de ‘wakeuplight’ optie?

Ja als het goed is wel! Ik gebruik dat zelf niet maar kan wel even kijken als ik thuis ben hoe het werkt

1 like

Ik vind het juist ideaal dat ik een wakeuplight niet aan hoef te zetten, dus dat is voor mij dan niet zo handig. En met een tijdschakelaar is ook weer wat omslachtig (wel goed bedacht trouwens). Ik wacht nog even het antwoord van @Dombo af, misschien heeft die de oplossing :raised_hands:t2:

1 like

Als ik zoete aardappel frietjes uit de oven wil maken, is het dan sneller als ik ze eerst even kook?

Nee! Niet doen. Dat wordt dan echt prut

Oke gelukkig heb ik dat niet gedaan :joy::joy:

1 like

Ik heb even getest en in de Hue Bluetooth app kan je ook automatiseringen instellen! Daar heb je dus geen bridge voor nodig. En als het goed is doen die automatiseringen het ook gewoon als je telefoon of Bluetooth uitstaat.

1 like

Wat is de meest comfortabele en tegelijk slimme manier om naar Belgie te reizen vanuit Nederland?
Vanuit mij is naar Brugge een kleine 3 u met de auto. Maar ik vind autorijden wel heel vermoeiend en stressvol en heb nog nooit in Belgie gereden.

Ik kan ook tot de grens met openbaar vervoer in NL en openbaar vervoer naar Brugge. Dit duurt in totaal ook zo’n 4 uur. Dit is wel minder stressvol dan autorijden maar ik ben niet eerder met het Ov in Belgie geweest.

Nou heel verhaal maar wat zouden jullie kiezen in mijn geval?

Ov! Ik ben met de trein naar Antwerpen geweest een aantal keer en vond dat echt ideaal

1 like

Trein! Boekje erbij en gaan met die banaan.

Ticket kan je boeken via NS international

1 like

Oh geweldig, thanks!! :raised_hands:t2: