Durf te vragen #5

5 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Tips, ervaringen & aanraders #4

Hoi, deze actie is nu gaande!

3 likes

Haha wat lief dat je dit zegt, wilde het vanochtend posten maar was het in alle drukte vergeten.

1 like

Zijn er hier mensen die verstand hebben van recht in de openbare ruimte? De stoep voor ons huis is eigen grond, alleen iedereen parkeert (zonder dat dit toegestaan is) op de stoep vlak tegen ons huis aan. Ik zou graag bloembakken neerzetten zodat dit niet meer kan, maar ik heb geen idee of dit mag!

Maar het is wel aangesloten aan de rest van de stoep? Staat er in je koopakte iets over? (Persoonlijke ergernis, het pleintje voor mijn huis is kadastraal van onze vve, maar in de akte staat dat de gemeente het gebruiksrecht heeft en daarom mogen ze ons €100 boete geven als je je auto daar neer zet om te verhuizen :roll_eyes:)
Als het echt van jou is zonder gebruiksrecht voor de gemeente dan zou je er in theorie denk ik zelfs gewoon een tuin van kunnen maken, anders zou je denk ik met de gemeente in overleg moeten, misschien dat ze paaltjes op de stoeprand kunnen zetten?

1 like

Ja, het IS echt de stoep. Gek genoeg werd er volgens mij in de akte niks over gezegd, maar het is wel echt stoep-stoep. Heb al met wat buren gekletst en volgens mij mag het niet :pensive: Vooralsnog willen ze er niet eens een verboden te parkeren bord neerzetten want ze vinden dat mensen ‘wel weten’ dat het niet mag en het dus gewoon niet zouden moeten doen. Oké thanks :’)

Is het breed genoeg om mee te doen aan zo’n operatie steenbreek-achtige actie? Als je dan 50cm tuin voor je huis hebt blijft er misschien zo weinig stoep over dat mensen er ook niet op gaan parkeren?
Anders nog eens met je wijkagent praten over handhaving, als het niet mag kunnen ze daar boetes voor gaan uitschrijven. Speelt er nog iets van verkeersveiligheid? Dat zou nog meer reden zijn om te gaan handhaven.
Als je helemaal nergens komt zou ik misschien gewoon stiekem paaltjes neerzetten die lijken op die van de gemeente (zoals deze) en dan afwachten of ze er wat aan gaan doen.

Super lief dat je meedenkt trouwens! We hebben al zo’n tuintje, dán is er nog stoep genoeg, maar als ze daar dus parkeren niet meer. Er kan niet eens meer een rolstoel ofzo langs. Zit al te kijken of er organisaties voor inclusiviteit zijn ofzo waar ik dit aan kan kaarten. Ik ben wel klaar voor een campagne haha. Stuur ook al elke dag een melding naar handhaving met een foto van de auto’s :stuck_out_tongue:

2 likes

Wat vinden jullie? Als je iets sloopt van een ander en de verzekering blijkt niks te dekken. Maar die andere persoon wil wel graag een nieuw product/het gemaakt zien. Je stelt voor de reparatie te betalen, maar die ander wil toch liever het geldbedrag hebben (ter grootte van wat de reparatie zou kosten). Wat vind je daar dan van?

Prima toch? Misschien wilde diegene sowieso dat product vervangen.

Ja same. Maar die persoon denkt nu volgens mij “je liep zo te zeiken dat je het gemaakt wilde hebben/een nieuwe zou krijgen, en nu wil je opeens geld. Jij geldwolf”.

1 like

Ja ga weg hoor. Niet zo moeilijk doen. Jij sloopt iets?!

1 like

Ik weet van mijn omgeving dat er een keer een nieuw zelfde exemplaar gekocht moest worden! Geen idee wat de standaard is eigenlijk.

Hoe lang duurt een verdediging van een phd ongeveer?

De verdediging zelf duurt precies 1 uur, maar je hebt daarvoor vaak nog een korte presentatie om het onderwerp uit te leggen aan familie en vrienden. Na de verdediging duurt het nog even voordat de commissie klaar is, dus denk 2 uur in totaal?

1 like

Dank voor je uitleg!

Ik ben heel benieuwd, is inderdaad heel handig als er een uitleg komt voor mensen die er echt geen verstand van hebben. Is wel een lange zit, uur luisteren naar dingen die je toch niet snapt.

1 like

Ik heb twee PhD verdedigingen meegemaakt (van mijn zus en van een vriend) en ik zat echt op het puntje van mijn stoel ookal begreep ik er geen reet van (respectievelijk natuurkunde en wiskunde, zelfs het lekenpraatje vond ik erg lastig lol) gewoon de hele sfeer is super leuk en spannend en beide keren vloog de tijd voorbij. En daarna lekker borrelen!! :beers:

3 likes

We hebben wel al contact met een paar buren met de verantwoordelijke bij de gemeente, maar die vindt het dus onzin. Ze hebben ook 1x een verkeerexpert gestuurd en die had 1 auto gezien dus ze zien het probleem ook niet. Super irritant, terwijl het probleem in 2 straten plaats vindt. Het stomme is dus dat er speciaal bomen verwijderd zijn om voor meer ruimte op de stoep te zorgen, en nu die auto’s er parkeren ze het probleem ineens niet zien :expressionless:Volgens mij hebben we dus niet zo’n vereniging maar ik ga toch es kijken of er iets anders in de buurt is die zoiets op zou kunnen pakken! Bedankt voor de tip

Werkt er iemand bij de Hema hier?

Ik wil graag weten wanneer deze spullen in de winkel liggen.

3 likes

@Whoopdidoo volgens mij? (als je het niet chill vind dat ik dit hier heb neergezet, haal ik het weg hoor)