Durf te vragen #5

Wat probeer je precies te zeggen? Hij is nogal abstract zoals ie nu is

1 like

Ik denk eigenlijk dat je het op kan lossen als je therefore bij de zin daarvoor trekt met een komma? Dus één zin van maken.

1 like

Ja dat had ik eerst, maar dat vond ik echt een mega lange zin. Heb het nu op deze manier, wellicht iets beter, maar vind hem nog steeds een beetje meh?

In conclusion, this study attempts to fill the knowledge gap regarding the effectivity of the ‘Stevig Ouderschap’ intervention for families with a non-Western migration background. Each outcome has its own practical implications for improving the effectivity of this intervention, but also of future parenting interventions, for families with a non-Western migration background. This, in turn, could lead to decreasing the prevalence of severe parenting problems, including child maltreatment.

@Lemongrab
Gaat dus om het vergelijken van een interventie-effect (een opvoed-interventie die risico op voornamelijk kindermishandeling dient te verkleinen) tussen 2 groepen en dit is dan het einde van mijn conclusiestuk. Ik probeer te zeggen dat ongeacht de uitkomsten van deze studie (geen significant verschil tussen de 2 groepen, significant groter effect voor groep 1 (met migratie-achtergrond) of een significant groter effect voor groep 2 (zonder migratie-achtergrond), dat dit allemaal praktische implicaties heeft en allemaal kan leiden naar het verbeteren van de effectiviteit van de interventie voor families met een migratie-achtergrond en op die manier de prevalentie van kindermishandeling verkleint wordt.

Als dit wat duidelijker is haha.

1 like

Ik ga zaterdag met mijn vriend. Sorry hier heb je natuurlijk niet zo veel aan. 2 jaar geleden ben ik alleen geweest en vondt ik ook nog steeds erg leuk!

Goed dat je het gesprek aangaat! Ik ben het zelfde als jij en heb een keer iemand geconfronteerd. Ik had ook dingen op papier gezet en allerlei scenario’s voorbereid op basis van wat ik dacht dat diegene zou zeggen.

Tijdens het gesprek reageerde die persoon heftiger en anders dan ik had verwacht. (Dat kwam - vertelde diegene achteraf - door de manier waarop ik het bracht, en het kwam als een complete verrassing.) Daardoor heb ik dingen gezegd die ik niet had willen zeggen. Ik voelde die dingen wel, maar om een constructief gesprek te hebben, had ik ze beter niet kunnen zeggen. Ik denk dat ik achteraf beter van tevoren had kunnen bedenken wat ik uit het gesprek had willen halen en me daarop focussen. We verzandden in details die er achteraf gezien niet toe deden, en het ging me er uiteindelijk om dat diegene een bepaalde actie ondernam.

We zijn na het gesprek slecht uit elkaar gegaan en na een nachtje slapen en weer een hoop op papier zetten ben ik weer teruggegaan en hebben we het uitgepraat en goedgemaakt. Daarna was het eigenlijk weer helemaal zoals vanouds.

Ik zou dus aanraden om te bedenken wat je met het gesprek wil bereiken en dat steeds duidelijk voor ogen houden, zodat je niet in een discussie belandt die niets bijdraagt.

Het kan natuurlijk dat diegene juist heel fijn reageert, of zoals je hoopt. Dit is alleen op basis van mijn ervaring toen. Veel succes!

10 likes

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Babyshowers, vrijgezellenfeesten etc

Hé leuk wij doen zo te zien bijna hetzelfde werk :wink:
Ik struikel vooral over “each outcome”, outcome van wat? Daarnaast is het denk ik leesbaarder als je verwijzingen zoals this, these etc. zoveel mogelijk vervangt door hetgene waar je naar verwijst. (dus ipv ‘this intervention’, gewoon de naam van de interventie noemen).

Staat deze zin in de discussie van een artikel ofzo? Dan zou je het misschien zo kunnen verwoorden:

“In conclusion, the current study attempts to fill the knowledge gap regarding the effectivity of the ‘Stevig Ouderschap’ intervention for families with a non-Western migration background. The outcomes of this study provide* practical implications for improving the effectivity of Stevig Ouderschap. These findings may also be useful for improvement of future parenting interventions for families with a non-Western migration background. Improving parenting interventions for this population could lead to decreasing the prevalence of severe parenting problems, including child maltreatment.”

'*: Misschien is een ander woord dan ‘provide’ mooier hier, maar daar kom ik even niet op.

Heb ik hier net 10 minuten aan besteed in plaats van mijn eigen teksten te herschrijven? O jazeker.

7 likes

Het is voor een opdracht van mijn research master (waar ik net mee begonnen ben). Maar wat leuk dat jij dit als werk doet! In ieder geval heel erg bedankt, klinkt een stuk beter op deze manier. Nu nog een paar honderd woorden schrappen voor de deadline van morgen. Al twintig schraprondes gehouden, maar kom maar niet onder het limiet haha.

Succes met je eigen teksten nog!

In het begin is het spannend, vondt ik ook maar daarna was het juist zo relaxed. Het valt niemand op, je kunt alles op eigen tempo doen. Als je 1 uur staat bij dezelfde stand kijkt niemand er op aan.
Misschien via Facebook dat je mensen kunt vinden?

Ik dacht dat er laatst iemand houten puzzels voor baby’s had geplaats, maar ik kan het bericht niet meer vinden? Het gaat om een naampuzzel, waar je de kleuren etc kon kiezen ook knopjes op de puzzelstukjes. Gaat er toevallig bij iemand een belletje rinkelen?

Lastig zoiets. Ik heb zelf geen kinderen, maar krijg ook wel eens de vraag hoe het gaat en dan denk ik ook aleijd uuuhm wil je het echt weten of is dit beleefdheid? Plus de ene keer goed andere keer niet zo.

Anyways ik zou gewoon antwoorden wat je hier hebt getypt. Dat je het leuk vindt dat je een appje krijgt (denk ik?) dat het overall wel (goed/oké!/prima /mwah/slecht/of skippen) gaat en met (naam kind) het complex is en dat je dit liever niet via de app bespreekt. Kun je, als je zin hebt, voorstellen bakkie te doen of x te bellen.

1 like

Ja in het 1e voorbeeld zijn de mannen de overheersende groep. Mannen zijn (ih algemeen) ten opzichte van vrouwen weleens seksistisch, denigrerend of vervelend. Voorbeelden zat. Is haast een feit van algemene bekendheid helaas… (en uiteraard niet iedere man).

Als ik op werk over een nare ervaring vertel over hoe een man vanochtend deed bij het treinstation, hoeft mijn mannelijke collega echtttt niet met “not all men” aan te komen.

In jouw 2e voorbeeld wordt 1 anekdotische ervaring van een individu misbruikt om een groep (minderheid) weg te zetten als negatief. Dat is gewoon onnodig generaliseren en racistisch.

5 likes

Weet die persoon dat van de situatie of is het misschien gewoon uit beleefdheid?

Ik vind de vraag eerlijk gezegd te vaag. Wat moet ik mij voorstellen bij ‘Marokkanen die intimideren’? Marokkaanse hangjongeren?

Wat ik in ieder geval vast kan zeggen is dat het gewoon echt niet hetzelfde is.

• Ten eerste: intimidatie komt voor bij mannen van elke afkomst, zonder dat we dat per se als zodanig herkennen.
  • Ten tweede: de populatie ‘mannen’ is gigantisch groter dan de populatie ‘Marokkaanse mannen’.
  • Ten derde: ‘not all men, but all women’. Door te antwoorden met 'not all men’s wordt een probleem dat zo ernstig en groot is, onnodig klein gemaakt, terwijl een specifiek probleem van vervelende Marokkaanse mannen onnodig groot wordt gemaakt.

Door de focus op ‘Marokkaanse’ mannen, lijkt het ook alsof hun etniciteit iets te maken heeft met hun gedrag.

Edit: wat @Scorpiovibes zegt dus :sweat_smile:

9 likes

Ik heb hier al meermalen gekocht. Snelle verzending en mooie puzzels

3 likes

Heeft iemand wel eens babyshower spelletjes georganiseerd?

Thanks, ik ben echt te dom voor die zoekfunctie😂

1 like

Thanks!!

2 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Huishoudtopic

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)