Durf te vragen #5

@Jeminae Oh superlief van jullie maar ik woon in België en hier hebben we geen digitale zegels denk ik. Toch heel erg bedankt!

Hierbij geven ze ook aan dat je het bij voorkeur met met de hand moet afwassen hè? Dus dat AH bestek kan ook niet in de vaatwasser

Ja ik weet het hoor! Denk dat dat inderdaad bij alle gouden bestek wel zo is. Ik weet natuurlijk ook niet of het bestek van AH van goede kwaliteit is. Daar ging ik gewoon vanuit omdat het wel een redelijk duur merk is.

1 like

Ik heb ze nog niet gebruikt maar toen ik ze bij de appie haalde kreeg ik er zo veel waarschuwingen bij dat de conclusie was dat je er alleen naar mocht kijken.
Als in zelfs een borstel was te hard, je kon ze beter alleen met water en hand wassen :woman_shrugging:t2:

1 like

Wanneer je als sterk gelovige geen broeken draagt en alleen maar rokken, draag je dan ook geen pyjamabroek of een trainingsbroek (thuis)?
En ik dacht ineens aan die lange slaapjurken die mijn oma droeg, zal dat ermee te maken hebben?

1 like

5 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het officiële kortingscode- en (spaar)actietopic

Wisselt per geloof.
De conservatievere moslima’s die ik ken, dragen thuis broeken of leggings en geen hoofddoek.
De reformatorische christenen die ik ken, dragen thuis ook geen broeken. Daar is het binnens- en buitenshuis hetzelfde; als vrouw draag je een jurk of rok tot (ver) over de knie. Een broek wordt uitsluitend als mannenkleding beschouwd. 's Nachts dragen ze nachthemden.

8 likes

Hmmm wat ik vanuit bv de Arabische landen weet (waar je buiten gesluierd moet en geen zichtbaarheid van je figuur) dat er de wildste dingen gedragen worden onder hun sluier. Thuis gaat de sluier af ( als er geen andere mannen zijn) en trek je gewoon aan aan wat je wilt. Ken het ook uit m’n familie van Pakistan.

7 likes

Dank je wel voor je antwoord, ook @Broodrooster
Ik zocht inderdaad het woord nachthemd :sweat_smile:

2 likes

Mijn wiskundige kennis laat me even in de steek, hoop dat iemand hier me even kan helpen.

Als ik heb 0^(-0.96), is het antwoord dan 0? Of oneindig? Mijn software geeft oneindig aan, maar zelf dacht ik dat 0 tot de macht iets altijd 0 bleef…

1 like

Ja, daarom juist!

7 likes

Ohhhhh ja! Super bedankt! Dit was even weggezakt

3 likes

Denk het wel want het is over the counter product.

4 likes

Ik heb het meegenomen en dat was prima. Zowel naar Duitsland als naar Azië geen problemen mee gehad.

2 likes

Als het niet op deze wetten.nl - Regeling - Opiumwet - BWBR0001941 lijst staat mag het.

3 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Algemeen supermarkten topic

Ik heb plantjes in m’n raam staan en zo’n plissé die ik tot beneden kan laten zakken zodat er geen inkijk meer is. Nu met de plantjes vind ik het te veel gedoe de plissé elke avond wanneer ik naar bed ga te laten zakken.

Ik trek nu de gordijnen er overheen maar merk dat de blaadjes van de planten hier niet zo goed tegen kunnen.

Nu zei m’n ex altijd dat de gordijnen dicht moeten wanneer je gaat slapen zodat eventuele dieven niet naar binnen kunnen kijken. Eerder deed ik dat nooit omdat ik dat niet gewend was.

Mijn moeder bijvoorbeeld doet alles voor ze naar bed gaat juist open zodat ze bij het wakker worden in een lichte woonkamer komt en niet zo ongezellig in een donkere kamer komt met alle gordijnen dicht.

Nu zit ik er dus over te denken de gordijnen (aan de straatkant zit het) open te laten. Zou dat echt aantrekkelijker zijn voor inbrekers?

Foto raam:

Samenvatting

Wat zou jij doen?

Ik heb mijn rolgordijn aan de voorkant altijd op de hoogte van jouw foto. Dag en nacht.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat het ene beter werkt tegen inbrekers dan het andere. Tenzij je misschien extreem dure items in het zicht hebt staan. Als men in wilt breken doen ze dat helaas toch wel.

4 likes

Kun jij zelf eens spieken vanuit buiten wat een evt dief zou zien? Als je niet letterlijk een laptop en je dure telefoon en horloge vlak voor het raam zet valt het mee denk ik …? Of ik ben naief.

3 likes