Durf te vragen #5

Ja, ik ook! Heel irritant

3 likes

Ik ook, en al een paar keer gebeld door rare nummers :weary:

2 likes

Komt ie:

Ik heb van januari 2021 tot april 2021 (4 maanden) macapoeder gebruikt. Mijn hoop lag op een hoger libido. Wat ik merkte: een iets hoger libido en energie (maar zeg… beiden 10-20% hoger dan wat ik had?), grotere boezem (heel erg welkom) maar daarmee ook meer billen en buik (niet welkom). Ook voelde ik me meer in balans, meer ‘zen’. Concentratie weet ik niet goed, niet erg op gelet en niet per se iets van gemerkt.

Toch ben ik er weer mee gestopt, want hoewel dat kleine percentage libido+energie, zengevoel en de grotere boezem echt fijn was, vond ik mijn dikkere benen en buik heel onprettig. Ik ben als kind jaren te zwaar geweest (met daardoor bepaalde gevolgen) waardoor die extra kilo’s nu heel onprettig voor me voelen.

Ik was toen trouwens al 3 jaar niet aan de anticonceptiepil. Sinds kort weer wel en die geeft me gelukkig ook iets meer boezem en een hoger libido (niet extreem hoor) dan macapoeder deed. Dus daar blijf ik nu bij. Macapoeder heeft effect op je hormonen, het zou deze in balans brengen wordt gezegd en ik weet niet wat de combinatie pil+macapoeder doet dus daar kan ik niets over zeggen.

6 likes

Wow, bizar dat je er zoveel van merkte. Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Ik vind het best wel heftig klinken, ga er nog even over nadenken.

Snap ik! Maar het voelt minder heftig als je het gebruikt. Ik was ook echt bewust bezig met ‘verschil opmerken’. Als je daar niet heel bewust mee bezig bent kun je het effect misschien ook minder groots ervaren, maar ik ben sowieso altijd erg met gevoel+lichaam bezig dus voor mij vielen de verschillen wel op. Ik baalde wel dat ik ermee ‘moest’ stoppen, maar ik vond de nadelen groter dan de voordelen dus in zoverre vielen de voordelen ook wel weer mee. Als mijn libido skyhigh zou zijn geworden, had ik die gewichtstoename misschien meer op de koop toegenomen. Het was gewoon net het verschil niet waard.

4 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Zorgverzekering

Het kan deels onbewust gebeuren, zoals de andere hier al zeiden. Maar als ze lid is geworden van een elitaire studentenvereniging (corps of iets vergelijkbaars) dan kan ze het ook bewust doen. In die omgeving wordt er echt heel erg gelet op accenten. Ik ken gevallen, waar iemands accent binnen een paar weken veranderende (dat gebeurd niet onbewust). Maar als je altijd op een bepaalde manier praat wen je daar natuurlijk aan

1 like

Heeft iemand ideeën wat je kan doen met van die lege emmertjes van snoeptomaatjes? En met lege harde verpakkingen van body butters, bv van Rit.uals? Ik vind dat zo zonde om gewoon weg te gooien maar weet ook niet echt wat ik ermee kan doen.

1 like

Niet wat dat betreft, maar ik nam een tijdje maca in m’n ontbijt, en kreeg niet lang daarna last van m’n schildklier, waardoor ik een paar maanden niet volledig heb kunnen functioneren*. Ik weet niet 100% zeker of het door de maca kwam, want het was niet een grote hoeveelheid, maar om die reden zal ik het nooit meer nemen.

• ik weet niet of functioneren het goede woord is, maar de eerste maand kon ik slechts een paar uur per dagen kunnen werken, niet autorijden, en gewoon niet lang op de been zijn (dus geen middagje winkelen of sporten). Na die maand ging ik het weer langzaam opbouwen en de derde maand kon ik pas weer fulltime werken en volledig sporten enzo.
2 likes

Oei wat kut! Nu wel weer helemaal hersteld?

2 likes

Ja, gelukkig wel, dank je. Het is inmiddels alweer een paar jaar geleden, maar ben nog steeds bang als ik iets in mijn keel voel dat het dat weer is.

2 likes

Jeetje, kan ik me voorstellen. Ik neig nu flink naar skippen haha

1 like

Ieder lichaam reageert er natuurlijk anders op, hé. Zo te lezen had Virago daar geen last van, dus wie weet jij ook niet. Maar ik vind dat het voor een ‘gewoon’ natuurlijk product best veel (te veel) bijwerkingen heeft, (zowel positief als negatief).

@NeverLeNkemise Bij Rituals kan je ook navulverpakkingen van de body cream. Dus die kan je in de oude verpakkingen doen. En het is iets goedkoper dan een hele nieuwe.

2 likes

Tnx iedereen voor al jullie reacties! Denk idd heel onbewust en logisch omdat het een hele andere omgeving is.

Het is op de toneelschool “gebeurd”. Het is dus ineens veel plechtiger? Missh doordat ze veel van dat soort stukken voordragen en oefenen? Beetje hoe Hadewych Minus (?) praat en articuleert. Dus ook stukje stem gebruik

Ik heb nog een verspakket liggen voor tomatensoep. Was eigenlijk goed tot de 27e, maar de groenten zien er nog prima uit. Zou het dan wel nog kunnen maken toch?

2 likes

Ja joh kan makkelijk!

5 likes

Ja

4 likes

Mocht je nog niets gevonden hebben, ken ik ook nog een adresje waar ik mijn wasmachine en vaatwasser heb gehaald. Die geeft echter ook maar drie maanden garantie. Ligt in de omgeving Rotterdam.
Ik ben er wel tevreden over, met beide producten nog geen enkele problemen gehad!

2 likes

Vaak zit er maar één element in zo’n pakket dat dan over de datum is (en je kan bijna alles na de datum nog prima gebruiken). De rest is dan nog goed. Heb al vaker gehad dat dan een bouillonblokje (of iets dergelijks) dan als enige element over de datum was. Zo zonde dat zo’n heel pakket dan weggegooid wordt.

3 likes

Ja vond het ook zonde, terwijl het er nog goed uitziet. Ga het gewoon maken :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like