Durf te vragen #5

Weet iemand of de KPN winkels open zijn voor het omzetten van een abonnement?

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Goeie vraag, wil ik ook weten

Ja volgens mij is dat iets essentieels maar alleen op afspraak

2 likes

mij ook niet helemaal gelukt en verspilde moeite want ik vond de combi van kruiden niet te vreten :slight_smile:

6 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het hoepeltopic

Misschien heeft diegene niet betaald en krijgt die een boete? Maar zetten ze de veilig weer open om er extra geld aan te verdienen.

1 like

Weet iemand toevallig of je bij Bershka kan retourneren zonder een label te printen? Kan wel gewoon het adres enzo op de doos schrijven, dan printen ze bij postnl een label, maar dan heb ik natuurlijk geen streepjescode met dat het van mij is?

Ik krijg net de eindnota van onze failliete maatschappij, we zouden 300 euro terugkrijgen. Ik heb een link gekregen waarin ik deze vordering bij hun advocaat kan neerleggen, maar geen idee of we daar dan iets van terugzien. Ik kan evt (daarnaast) ook nog 1 betaling van 160 euro storneren. Wat zouden jullie doen? Sowieso storneren en de claim ook indienen? Dat laatste kan alleen met de nota, dus ik kan dan niet aangeven dat ik 160 eur heb teruggeboekt…

2 likes

Storneren en de claim indienen, niet het meest netjes misschien maar die 300 euro ga je waarschijnlijk nooit krijgen. Dus dan heb je tenminste die 160 euro denk ik…

23 likes

Helemaal mee eens! De kans dat je je geld terugkrijgt bij een claim is echt heel klein

2 likes

Vaak word het eerste deel van de schuld betaald aan de belastingdienst en andere leveranciers, gebouw etc. Daarna vaak stakeholders en als laatste de klanten (die 9/10 niks krijgen want er is niks over). Ik zou zeker het geld storneren!

2 likes

Is er iemand hier die toevallig via Totality een detacheringscontract heeft? Dm me!

@Lara Grote kans dat je geen geldigie incasso machtiging gegeven hebt (een incasso geven door iets aan te vinken is geen geldige incassomachtiging, zie hier voor achtergrond info). Op grond hiervan kan je de incasso storrneren (zou hier wel voorzichtig zijn en niet meer terugboeken dan wat jij terug hoort te krijgen).

Als je te laat bent om dit zelf te doen (dus na de 8 weken), kan je een Melding Onterechte Incasso (MOI) indienen bij je bank, die onderzoekt dan of er een geldige incassomachtiging is gegeven. Er zitten hier (soms) extra onderzoekskosten aan indien je melding onterecht blijkt, dus zou er eerst 1 indienen om te kijken of de melding terecht is. Overigens als reden altijd aangegeven dat het puur gaat om een ongeldige incassomachtiging (want dat is wat het is, en daar is deze procedure voor. Mooi voordeel dat veel bedrijven zich niet aan de regels houden en je zo de schade kan beperken voor jezelf).

Groetjes van een ex-klant van welkomenergie die zo bijna 600 euro terug gehaald heeft.

12 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Favoriete/lekkere recepten

Pensioenfonds enzo weet ik niet zo goed maar voor de Belastingdienst is mij altijd 5 jaar geleerd

2 likes

Meeste pensioensfondsdingen kan je ook online inzien bij https://www.mijnpensioenoverzicht.nl/

En andere berichten via mijnoverheid. Moet er zelf ook nog een keer doorheen :see_no_evil:

1 like

Dit adviseert Nibud:

  • Na 1 jaar: verzekeringspolissen die niet meer gelden
  • Na 2 jaar: salaris- en uitkeringsstrookjes kunnen weg
  • Na 3 jaar: de jaarafrekeningen van energiebedrijven
  • Na 5 jaar: de belastingaangifte, definitieve aanslagen over toeslagen, pensioenoverzichten, jaaroverzichten van werk en uitkering

In de praktijk tyf ik naslagdingen ergens in een map en kijk er dan 10 jaar niet meer naar om. Alles qua rekeningen of andere dingen met een ‘actie’ erin doe ik direct weg als ik heb betaald/actie uitgevoerd. Alleen overzichten enzo en jaarrekeningen bewaar ik. Dus in jouw voorbeeld gooi ik zorgrekeningen en gemeentelijke heffingen meteen weg (ervan uitgaande dat je die betaald hebt/automatisch afgeschreven worden). Alles van pensioen en overheid kun je in principe ook online terugvinden.

5 likes

Als je een rekening vergeet te betalen krijg je gauw genoeg een nieuwe brief :thumbsup: Dat kan bijna onmogelijk misgaan.

Op die pensioenwebsite staat alles overzichtelijk onder elkaar. Veel duidelijker dan al die stapels papier die je iedere jaar krijgt. Ik heb ook vijf pensioenpotje, is niet bij te houden. Moeite waard om een keer in te loggen.

4 likes