Durf te vragen #5

Volgens mij wisselt dat per advertentie.
Als je via Global Shipping Program koopt staat dat aangegeven en worden de invoerkosten al benoemd en direct betaald. Dan heb je geen extra kosten achteraf.

Als dat er niet expliciet bij staat krijg je bij mijn weten een bericht met betaalverzoek van PostNL zodra het in Nederland is aangekomen.

De aanbieder bepaalt of die gebruik maakt van GSP.

Dan ga ik het risico niet nemen… Dank voor je reactie!

1 like

Ik heb toevallig vandaag iets binnengekregen uit VK wat ik op Etsy had besteld. Was 40 euro, heb verder niks hoeven bijbetalen. Net nog even bij die shop gekeken maar zie daar niks staan over GSP (maar miss zie ik het over het hoofd). Alleen dat de koper verantwoordelijkheid is voor eventuele invoerkosten etc. Ik kwam pas na het bestellen achter dat het een shop in vk was :sweat_smile:, dus was al bang voor extra kosten.

3 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Global Shipping Program is alleen van eBay, niet van Etsy.

Ik heb vandaag toevallig iets uit de UK besteld via eBay buiten het GSP om. Ik verwacht wel wat extra kosten maar tot nu toe heb ik geen torenhoge rekeningen gehad als ik iets bestelde, de invoerkosten vielen mij steeds mee.

2 likes

@Scottie haha oh man, ik kan niet lezen :joy: eBay was Etsy geworden in mijn hoofd

5 likes

5 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het tanden/tandarts topic

Wat is het geheim van de Uixi-plastuit, oftewel: hoe gebruik je die zonder jezelf grandioos onder te zeiken? Het leek me wel handig voor tijdens het wandelen maar mijn eerste oefenpoging thuis was geen succes :flushed:

2 likes

Volgens mij je benen dichtknijpen om dat ding?
Ik heb er zelf geen maar heb er wel eens info over opgezocht.

2 likes

Als het goed is door je duim en wijsvinger naar elkaar toe te bewegen op het scherm, alsof je uitzoomt (lastig uitleggen haha)

4 likes

Ik heb ook een tijdje thuis geoefend en inmiddels weet ik wel hoe ik hem moet houden. Ik doe het verder naar achteren dan ik dacht dat nodig was en echt recht houden en een beetje aandrukken, tijdens het plassen dan langzaam naar voren kantelen zodat het er uit stroomt. Denk dat het met wat oefenen wel goed komt!

1 like

Thanks! Dit ga ik proberen. Op de wandeling morgen ga ik echter wel gewoon achter een struik of zo :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Haha ik vond het zo spannend om hem de eerste keer buiten te gebruiken, dat ik daardoor helemaal niet goed kon plassen :joy:. Nu wel heel blij mee, voel me een stuk vrijer daardoor. Geniet van je wandeling morgen en succes!

Haha ja dat zie ik ook wel gebeuren de eerste keer. Dank! :blush:

2 likes

Heeft iemand ervaring met het gebruik van botoxinjecties om een enkelvoudige tic te verminderen?

Kun je van een infrarood sauna verbranden? Google weekt niet mee.

2 likes

Verbranden zoals bij de zon: nee, uv-straling is precies de andere kant van het spectrum, infrarood dringt juist niet door in je huid.
Verbranden zoals aan een kachel: ja, zo’n paneel zelf kan best heet worden, als je daar tegenaan gaat zitten kun je een brandwond oplopen, maar heel snel/makkelijk gaat dat niet.

6 likes

Dankje!!

2 likes

Heeft iemand tips voor goede dubbelwandige glazen?

Ik heb ze nu van Maxxo, maar die gaan heel snel stuk in de vaatwasser (en het is niet dat die dingen nou heel goedkoop waren).

1 like