Durf te vragen #5

Het is in feite contractbreuk als het letterlijk in je contract staat en je hebt wel kans dat de huisbaas gaat procederen als het huurcontract voor onbepaalde tijd is. Bij procedures wordt vaak een belangenafweging gemaakt tussen de belangen van de huurbaas (stel de kat krabt al het behang van de muren en sproeit de hele boel onder is dat natuurlijk vervelend) en jouw belangen (je woongenot). Heb zelf tijdens mijn zoektocht geen jurisprudentie gezien waarbij de huurbaas gelijk had, maar je moet wel bedenken dat het tot een rechtzaak kan komen.

2 likes

Dankjewel voor je antwoord! Kan ik dat met rechtsbijstand dan aanvechten of valt dat daarbuiten?

Ik heb dit wel gedaan en het was echt vreselijk, zou dat nu nooit meer doen. Ik had twee katten, was altijd in de stress dat ze voor het raam zouden zitten oid. Moet wel zeggen dat ik een huis huurde op een terrein waar de huurbaas ook nog andere ruimtes had waar hij wel eens moest zijn.

Hij kwam bijvoorbeeld ook wel eens bladeren van het dak van mijn huis halen en ik had dakkoepels waar hij dan naar binnen kon kijken.

En ik had een een cv ketel die om de haverklap uitviel en heb die kosten altijd zelf betaald omdat ik mijn huurbaas niet in mn huis wilde; totdat hij echt kapot was en ik een nieuwe cv ketel moest krijgen en hij daar toch bij moest zijn en hij dus door mn huis liep terwijl mijn katten er ook gewoon waren :weary: is echt de meest stressvolle dag in mijn leven geweest denk ik.

3 likes

Dat klinkt inderdaad heel stressvol. In mijn geval weet ik nog niet of het een huis gaat zijn waar de verhuurder ook echt de klusjes doet zeg maar of iemand daarvoor inhuurt, dus misschien is dat anders.

1 like

zelfs als hij daarvoor iemand inhuurt moet je je bedenken dat diegene (hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt) iets kan zeggen over je kat. Of een van de buren die iets zegt oid.

Heb je al gevraagd of hij misschien een uitzondering kan maken of dat je misschien meer borg betaald?

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Religie & levensovertuiging

Je huisbaas kan het wel in het contract zetten maar wettelijk mag het niet worden verboden dacht ik, het is namelijk inbreuk in de eigen leefomgeving. Er zijn dacht ik geen rechtszaken bekend waarin de huurder ongelijk kreeg, zeker niet als jouw kat niemand overlast bezorgt, dan heeft de verhuurder geen poot om op te staan.

Tweede is wel dat de relatie met je huisbaas wel onder druk kan komen te staan als hij erachter komt dat je wel katten hebt, met zijn machtspositie… een van de vele nadelen van de wooncrisis nu. Terwijl hij het eigenlijk niet mag vragen van de huurder.

Ik heb zelf ook al een hele tijd een hond waar het niet mag, zolang hij geen overlast bezorgt maak ik me daar geen zorgen over

1 like

Ik gebruik Later voor werk en vind die heel fijn werken. Gebruik het alleen voor instagram maar volgens mij kun je het ook gebruiken voor alle kanalen die je noemt. Enige nadeel is dat stories die je inplant niet automatisch geplaatst worden (dan moet je alsnog je telefoon erbij pakken), maar misschien is dat iets dat überhaupt niet mogelijk is

4 likes

Wij gebruiken Hootsuite, kan je gratis uitproberen om te checken dat het bij je past (en zelfs een maand gratis abo vorm - we op tijd opzeggen als je t niet wilt) en is 400 dollar per jaar.

2 likes

Een vriendin van mij heeft dit in haar contract staan. Huis werd via een makelaar verhuurd en toen ze het contract had getekend leerde ze de eigenaresse kennen en vertelde ze dat ze een kat had en de eigenaresse vond het geen probleem!

1 like

Ik heb vroeger met Buffer gewerkt. Maar ik weet niks van kosten en dergelijke. Het werkte prettig maar wel in het Engels.

1 like

Ik heb een juridische vraag. Ik heb een cursus geboekt bij een salon. Is er dan sprake van Overeenkomst van opdracht?

Waarschijnlijk wel maar het hangt ook enorm af van de inhoud van de overeenkomst

Thanks! Ja dat zal wel. Ik heb contact gehad met de consumentenbond en die man zei meteen dat t een Overeenkomst van Opdracht was dus ik denk ik check 't even voordat ik op hoge poten een mail stuur naar de aanbieder van de cursus waar ik 'n conflict mee heb. En online staam vooral andere voorbeelden.

1 like

Planoly! Je Instagram post kun je gelijk ook doorvertalen naar Facebook en je kunt ook je Pinterest koppelen.

2 likes

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Reizen / Vakantie #2

Ik wilde even een update geven: ik realiseerde me dat we allebei in quarantaine moeten omdat ik nu absoluut niet verkouden of wat dan ook mag worden. Daardoor heb ik besloten maar de waarheid te laten vertellen want ik hoef nu toch niet met bezoek te dealen en het maakt dingen gewoon makkelijker.

En nu lekker een paar weken HBO-max bingen! (En EOTB thanks @Zemraluani, love Daisy)

7 likes

Weet niet helemaal of dit het goede topic is, maarrr…
Ik heb net een koningin hommel gevonden op het balkon aan de achterkant van m’n huis. Aan de voorkant heb ik bloeiende planten (dovennetel o.a.). Kan ik de hommel niet beter daarheen brengen?

2 likes

Misschien weet @Bergamot hier iets van? Of ben jij niet degene die hier zoveel van af weet haha

2 likes