Durf te vragen #5

Ik heb nooit mijn mascara, wenkbrauwgel etc. in zo’n zakje. Die zitten in mijn toilettas en worden er nooit uitgevist. Als je van Schiphol vliegt hoef je volgens mij tegenwoordig niet eens meer dat zakje uit je bagage te halen.

2 likes

Op Schiphol en Eindhoven zijn ze niet streng meer sinds de nieuwe scanners. Het is meestal vooral even opletten op de terugweg.

Zeker als je evt naar het VK gaat. Daar zijn ze vaak best streng over het formaat van dat doorzichtige tasje. Als ze die te groot vinden, moet je daar dan ter plekke een tasje kopen voor een euro ofzo en daar dan alles in proppen. Wat niet past wordt weggegooid

Mascara en wenkbrauwgel enzo heb ik verder ook nooit in zo’n zakje en dat gaat tot nu toe steeds goed

1 like

Heeft iemand toevallig zowel gewone Vans Old Skool als ook de platforms? Ik heb meerdere modellen gewone en pro vans maar ik twijfel of ik de platform versie ook moet bestellen. Kan nergens echt een fatsoenlijke vergelijkingsfoto vinden hoeveel die zolen nu echt van elkaar verschillen en op de ene foto lijken de platforms heel lomp terwijl ik ze op andere foto’s juist wel heel tof vind… dus als er iemand misschien is die een foto wil maken van beide schoenen naast elkaar?
Oh zijn die platforms een beetje comfortabel?

2 likes

De rode zijn de platformversie :wink:
Ik heb al 2 andere paren versleten en ik vind ze lekkerder lopen dan de normale. Ik vind ze wat betreft platform eigenlijk heel erg braaf.

5 likes

Thanks voor de moeite! Platform valt inderdaad nog reuze mee zo. Dacht dat het veel hoger was

Die rechter zijn trouwens ook echt heel tof

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: MastercheFF

Heeft iemand wel eens een ‘scheefhuurboete’ gekregen en was het veel? Ik kreeg een brief van de Belastingdienst dat de wooncorporatie mijn inkomen heeft opgevraagd voor het vaststellen van een huurverhoging. Gelukkig gaat het wel over 2020 en volgens mij verdiende ik toen onder het maximale inkomen voor sociale huur. Maar ik krijg gelijk stress hiervan!

2 likes

Hoe bedoel je? Je hebt recht op een sociale huurwoning als je, wanneer je het huurcontract tekent, onder een bepaald salaris verdient.
Als je daarna meer gaat verdienen, is dat niet strafbaar of illegaal ofzo.
Ze kunnen alleen je huur ietsje meer omhoog gooien als je meer verdient. Maar dat scheelt maar 1 of 2 procent

2 likes

Ja dit bedoel ik. Het lijkt mij dat die brief van de Belastingdienst daarover gaat. Hoop dat het idd niet meer dan 1-2% is. En uiteraard gaat me dat wel aanzetten tot het zoeken van een koopwoning. Oh wait…

2 likes

Ze mogen het als het goed wel verhogen tot de maximale prijs voor sociale huurwoningen maar je kan niet echt een boete krijgen

1 like

Je kan hier zien hoeveel:

Ik zit ook in een sociale huurwoning en verdien ook al een paar jaar meer dan de grens. Mn huur gaat echt jaarlijks met tien of vijftien euro omhoog ofzo, niks om over te stressen

O thanks, deze tabel is echt handig! Hoef me geen zorgen te maken als ik het zo zie. Had nog nooit gehad dat de verhuurder m’n inkomen had opgevraagd dus schrok er even van. Voor hogere inkomens (boven 47.948) kan de verhoging wel 50 of 100 per maand zijn dus dat is nog redelijk fors.

@Solee ja ik bedoelde ook niet echt boete, daarom stond het ook tussen aanhalingstekens

1 like

Als je hiervoor particulier huurde klopt dat wel, want die mogen dat volgens mij ook niet opvragen!

2 likes

tsja fors… de huurprijs van een vrijesector huurwoning is pas fors :wink:

2 likes

Wat bedoel je hiermee? Ik huur ook sociaal en met een huurverhoging van 100€ gaat mijn huur gewoon naar 860€ per maand, en dat mag dan jaarlijks terwijl er niks aan mijn woning verandert en mijn inkomen zeker niet jaarlijks 100€ per maand stijgt.
Vind dat dus alsnog heel veel, ookal betaal je voor vrije sector huur ook veel.

4 likes

Nee voor sociale huur heb je een maximale huur ondanks dat je “scheef” huurt.

Je huurverhoging kan dus nooit meer dan dat maximale vastgestelde worden.

2 likes

Ohhh wauw ik ben hier echt zooo blij mee! Ik wist dit niet en zit al jaren in de stress voor het moment dat ze dus wel die max gaan verhogen en wij dus vast gaan lopen (zitten nu op 757€). Dankjewel voor het delen!

Ik hoorde trouwens dat ze een soort scheefhuurverhoging in het regeerakkoord hebben verwerkt, waarmee ze je huur met heel veel mogen verhogen als je in een te goedkope woning woont. Maargoed voorlopig is dat nog niet doorgevoerd!

2 likes

Ja ik hou ook mijn hart vast voor de huurverhoging dit jaar. Twee jaar niet gehad door corona. Wij zijn ook “scheef” huurders en ik zou zoooo graag een huis willen kopen maar dat is -tenzij ik de loterij win- niet financieel haalbaar hier…

4 likes

Ik heb een boek gekocht en zie (voor het eerst?) deze klokjes onderaan de pagina. Niet altijd onderaan overigens soms ook in ‘t midden en bovenaan en soms zijn ze anders. Wat is dit?

1 like

Als een vorm van tussenkopjes in een hoofstuk misschien? Dat is wel vaker zo in een tekening. Al is onderaan de pagina dan wel wat vreemd misschien.

1 like