Durf te vragen #5

kost een pakket versturen met track & trace vanuit uk naar nl zoveel :flushed: weet niet welke pakketpunten je in je buurt hebt, dhl, ups, fedex geprobeerd? of het equivalent van iets als postnl?

anders kan je het item beter op vinted verkopen misschien?

Misschien door corona?
Ik heb pas een pakketje naar het buitenland gestuurd en normaal zou dit ongeveer €25 zijn en was nu €70, schrok me kapot! Kwam door alle extra maatregelen enzo.

Ik zou geuren eigenlijk nooit willen maskeren met een geurkaars oid, kun je ontdekken wat je dan precies ruikt? Huizen ruiken altijd naar huis, overal waar ik iig kom ruik ik hun typische huisgeur zegmaar haha. Dus dat lijkt me niet gek. Maar als je echt iets vindt meuren dan ruikt er iets niet fris. Dus misschien handig om eerst te proberen te achterhalen wat het is. Bijv de kleedjes op de bank of je dekbed, of een jas of schoenen ik noem maar wat. Of komt het uit de keuken.

4 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Noord-Holland

Ik vond zo’n lampe berger wel fijn werken! De vorige bewoonster van mijn woning heeft 15 jaar lang als een ketter gerookt (echt alles was geel toen ik het appartement voor het eerst zag), en dat is behoorlijk in de muren getrokken (ondanks dat alles geschilderd is ), maar heb het idee dat het hierdoor een stuk minder geworden is

2 likes

Ik heb eten besteld maar het duurt nog ruim een uur :sob: Heb ik wel mooi de tijd om te bedenken wat ik ga kijken. NPO of Videoland aanraders?

1 like

Drag race holland seizoen 2 is gisteren begonnen op videoland. En ben zelf aupairs aan het kijken op npo nu.

Vond de 2doc goede moeders ook heel interessant. Gaat over de procedures rondom een nieuw kindje als er in het verleden een kind uit huis is geplaatst bij een moeder/gezin.

1 like

Oh die laatste moet ik nog kijken inderdaad! Misschien schaf ik wel npo plus aan zodat ik de rest van aupairs kan bingen.

Aanvulling: het gaat vooral over de belevenis van één verloskundige hieromtrent.
Neemt niet weg dat het wel een boeiende kijkervaring is

2 likes

Ja oke dat klopt, is wel een nuttige aanvulling.

Nu @Niempje mijn ouwe post likete in het kringlooptopic kwam er een vraag bij mij naar boven. Ik heb deze kast nu al een tijd en heb de platenspeler bovenin nooit aangesloten op boxen oid, maar ben wel benieuwd of iemand weet waar de lege ruimte rechts voor is? Het is een lade die ook uitgeschoven kan worden zonder dat de klep omhoog hoeft.

1 like

https://www.news-store99.top/ProductDetail.aspx?iid=259142019&pr=53.99

Het lijkt een beetje hierop. Alsof daar het onderdeel met de knoppen zou moeten zitten. Een mixer? Kan dat?

1 like

Ben te laat, haha! Maar ik ben helemaal into Swanenburg op NPO.

Mijn man denkt dat er een bandrecorder heeft gezeten op de lege plek.

1 like

@pastelzwart tof, kan allebei denk ik. Bedankt!

1 like

Ik pas op iemands huis en katten, via een website dus ik ken die persoon niet persoonlijk. Nu heeft een van de katten in mijn handtas hengsel gebeten, zitten kleine gaatjes in. Zou ik daar iets van zeggen/vergoeding oid voor kunnen vragen? Wat zouden jullie doen?

Oh vervelend maar ik zou er eigenlijk niets mee doen. Het is heel zuur; maar zij waren er niet bij en wat konden ze er eigenlijk aan doen?

Zou de tas nu (hoger) opbergen trouwens!

18 likes

Ik zou het zelf denk ik als risico van het vak beschouwen. Misschien benoemen aan het einde en dan afwachten of diegene zelf wat aanbiedt? Als diegene vraagt: ‘en hoe ging het deze week?’ dat je dan iets zegt van, ja goed, leuk gespeeld/geknuffeld/etc maar de kat heeft wel in het hengsel van mijn tas gebeten dus dat was een beetje jammer

6 likes

Ik zou niets doen.
Het zijn dieren, dit gebeurt gewoon. De eigenaren kunnen hier echt niets aan doen. Het is geen onopgevoed kind wat opzettelijk in je schoen heeft staan kotsen ofzo.

Je zou het kunnen benoemen, maar zou zeker niet om een schadevergoeding gaan vragen.
Wel vervelend hoor, snap dat je baalt.

12 likes

Kennissen hebben een keer op onze hond gepast toen ze nog pup was en toen heeft ze een broek van hun kapot gebeten. Wij hebben dat toen vergoed gekregen vanuit de aansprakelijkheidsverzekering. Schade veroorzaakt door huisdieren is meeverzekerd, dus waarschijnlijk zou deze schade ook vergoed worden. Ik zou het daarom wel even aankaarten en vragen of ze dit kunnen checken!

4 likes