Durf te vragen #5

Ik heb de nieuwe chilly’s serie 2 en ben er echt super blij mee! Lekt niet en heeft een perfect formaat voor koffie to go en super mooi!

1 like

Gewoon proberen. Ik heb helaas weinig succes gehad hiermee maar dat zal ook echt aan het hotel liggen. Ik werd verwezen naar Booking omdat ik niet rechtstreeks had gereserveerd bij hen, had ik dus helemaal 0 aan.
Zou de situatie gewoon eerlijk uitleggen en vragen of bijv verplaatsen een optie is. Zoals al gezegd heb je in veel gevallen ook niets aan een annuleringsverzekering.

1 like

Ik ben een gier. In de nacht gaat de verwarming uit, zinloos om dan te stoken en het is onzin dat het dan in de ochtend te veel energie zou kosten om bijv. vanaf 14 graden warm te stoken (voor gewone radiatoren iig). Constant op 16 graden houden waardoor de verwarming de hele nacht aanslaat is duurder! Tried and tested in mijn vorige huis haha.

Ik heb de verwarming nu op 16,5 en hij slaat wel aan dus de radiatoren verwarmen. Ik zet hem in de avond wel iets warmer, maar overdag zit ik in een kleine ruimte en in de avond juist in een grote die dus minder snel warm aanvoelt. 16,5 is voor mezelf wel het minimum en dan ben ik iemand die het niet snel koud heeft!

2 likes

Oef, 16,5 vind ik wel echt heel laag!
Misschien heb ik makkelijk praten; nieuwbouwappartement, heb nog geen verwarming aan hoeven zetten.
Maar bij mij is het toch wel echt minimaal 19,5

4 likes

Ik heb gewoon zo’n kachel met van die draaiknoppen en geen thermostaat dus echt iets instellen kan ik toch niet, maar ik draai hem gewoon naar 1 of 2 en dan zie ik wel wat dat met de warmte doet

Ik heb wel een vleesjas aan ook nog :joy: lekker goor dit. Maar is ook laag. Als ik bezoek zou krijgen dan zet ik ‘m hoger, maar voor mezelf vind ik dat zonde.

1 like

een wat?

3 likes

Zoiets maar dan met mouwen?

4 likes

Haha ja dat schoot ook door mijn hoofd.

Ik denk fleece?

4 likes

Ik heb een to go beker van aladdin. Super fijne vorm, houdt vast als een gewone to go bekertje en de dop is echt super lekproef. Je kan hem gewoon i je tas gooien zonder problemen. Van Starbucks past een short.

Houd het ongeveer twee uur goed warm. Weet niet of je dat lang genoeg vindt. Zelf vind ik het wel prima want ik haal drinken en wil het enigszins vlot kunnen opdrinken en niet na uren alsnog mijn mond verbranden.

2 likes

was eerlijk gezegd wel het eerste wat ik me er bij voorstelde ja :sob::sob:

2 likes

Mijn hoofd maakt hier direct dit van:

26 likes

Daarmee wil ik zeggen dat ik dik ben en dus een ingebouwde jas heb. Hoewel natuurlijk niet alle forse mensen het snel warm hebben.

3 likes

Ah, dat had ik er niet uitgehaald! Ik heb in dat geval ook een vleesjas maar heb het juist altijd koud. :laughing:

1 like

ahhhh hahaha

1 like

Ik ben zelf dik en heb dit juist omgekeerd. Ik merk dat hoe zwaarder ik ben, hoe meer moeite mijn lichaam heeft met opwarmen ofzo. Heb het aan de ene kant snel warm, maar als ik het koud heb duurt het dus heel lang voordat ik opgewarmd ben haha

3 likes

Ik doneer jaarlijks een groter bedrag aan 1 of 2 goede doelen. Dit jaar kom ik er niet zo goed uit. Heeft iemand dé tip? Liefst een doel dat zich inzet voor vrouwen(rechten), enige voorwaarde die ik zelf heb is dat het doel een CBF keurmerk heeft en niet te groot is (zoals KWF, nierstichting etc.)

Misschien Plan Nederland? Is wel ook best groot volgens mij maar doen veel voor meisjes in ontwikkelingslanden die naar school willen, jong uitgehuwelijkt worden of besneden worden. Of anders Free a girl?

2 likes

De bovengrondse?

2 likes

Women on waves, of the ocean cleanup?

3 likes