Durf te vragen #5

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Klussen in huis-topic

Ik wil overstappen van apotheek omdat ik de medewerkers heel onvriendelijk en arrogant vind. Moet ik dan, als ik overstap naar een andere, daar weer bij alle medicatie die extra handelingskosten per product betalen? Of niet, omdat ik dat al bij deze apotheek gedaan heb? (Kortom, gaat het me extra geld kosten?)

1 like

Als het goed is als jij binnen een jaar jouw medicatie opnieuw haalt betaal je de handeling kosten niet. Ook omdat je met je recept altijd bij elk willekeurig apotheek kan binnenstappen. Je betaald die handelings kosten omdat ze (oa) moeten checken dat het niet clasht met andere medicijnen die je neemt en dat jaar is de drempel (ervoor = je neemt t regelmatig dus hoeft niet opnieuw / erna = wel want te lang).

Je moet ze wel betalen als het iets wat je nog niet eerder heb gehad.

Dus happy moving!

1 like

Wist even geen beter topic waar ik dit kon vragen;
Wij zaten bij de (inmiddels failliete) Naked energie en zouden in de jaarafrekening op 23-12 nog ± 100 euro terugkrijgen van ze wat we teveel betaald hebben in het voorschot.
Maar ze zijn ook op 23-12 failliet verklaard. Het geld ook nog niet ontvangen, kan ik nog iets doen? Als ik ze bel krijg ik een bandje dat ze failliet zijn. En het bedrijf dat ze overgenomen heeft kan mij helaas ook niet helpen.

Volgens mij kun je hier niets mee, ik heb hetzelfde met Welkom Energie en ik heb een mail gekregen dat de curator eerst geld gaat verdelen over andere schuldeisers en dat de mensen met een eindafrekening pas over een paar maanden horen of ze iets terug krijgen en zo ja hoeveel dat dan is.

Sjezus, wat kut zeg @Tubing.
Ik ben heel tevreden over Pure Energie, mocht je nu iets nieuws zoeken nog. Mja, jullie waren eerst vast ook tevreden over Naked/Welkom.

Mijn energiemaatschappij is ook failliet gegaan. Ik zou nog 600 euro terugkrijgen. Uiteindelijk heb ik gewoon de incasso’s die ik nog terug kon boeken, teruggeboekt. Bij lange na is het geen 600 euro maar toch…

Ik heb nog geen idee hoeveel ik terug zou krijgen, weet alleen hoeveel ik nu betaal :sob:.
Hoop dat ik niks bij hoef te betalen bij mijn failliete leverancier, dat geld ben ik toch al kwijt

Oh fijn, thanks!!

1 like

Mijn partner kwam laatst met het persoonlijk memorandum van de Consumentenbond: https://www.consumentenbond.nl/geldgids/geldgids-uitgelicht/memorandum

Heb er zelf nog niet naar gekeken maar daar kun je volgens mij wel dat soort dingen in opnemen.

Edit: heb ook het master password van mijn wachtwoordmanager in een envelop aan mijn ouder gegeven, misschien ook nog een idee om te doen?

5 likes

Ik heb gewoon een notitieboekje met wachtwoorden, bankzaken, accounts en contracten en wensen voor mijn uitvaart, en heb mijn naasten verteld over dat boekje + vindplaats. Ook makkelijk om kleine aanpssingen in te maken.

Wat is een goede webshop voor organisatiespullen? Ik zoek o.a. een grote vuilnisbak, mini ladenkastjes voor kleine prullen (IVM hobby), grotere ladenkastjes en andere handigheden bij het organiseren van de chaos in huis. Het hoeven geen stijlvolle dingen te zijn, vooral handig, functioneel, sterk en niet te duur. Liefst één webshop waar ik alles kan vinden want nu zit ik al weken aan te modderen door bij Ikea, Bol, doe het zelf zaken, etc te kijken en maar niet tot 1 simpele beslissing te komen.

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Caronatopic #14

Muji

5 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Algemeen supermarkten topic

Amazon heeft veel organize spullen van bijvoorbeeld mdesign.
Als je echt ladekastjes zoekt denk ik aan ikea/jysk voor betaalbare opties.

1 like

Kan ik voor het malen van kruiden (om zelf garam masala te maken) een vijzel gebruiken of is een specerijenmolen echt nodig?

1 like

Vijzel kan hoor! Doe ik ook en bevalt goed. Vind het alleen een rot ding om schoon te maken maar dat is een specerijenmolen nog meer denk ik.

2 likes

Al zijn er wel war specerijen die ik in een vijzel echt niet klein krijg

1 like

Weet iemand of de KPN winkels open zijn voor het omzetten van een abonnement?

1 like