Durf te vragen #5

Ik heb een fotolijst waar foto’s van 7 bij 7 in passen, maar dat formaat kan je nergens laten afdrukken volgens mij. Iemand enig idee? Ik zou eventueel een iets groter formaat kunnen laten afdrukken en dan zelf bijsnijden, maar het zijn 52 foto’s haha. Het is deze lijst:

2 likes

Denk dat de goedkoopste optie is om 10x10 af te drukken. Alleen zit je dan wel met dat je foto groter is dan wat je ziet.

3 likes

Hema heeft wel de optie voor fotostickers in 7x7 maar dat is geen ideale oplossing.

2 likes

Ik zou dit denk ik bij een copyshop / reproshop vragen.

Zij kunnen eenvoudig in InDesign een document maken met daarin de foto’s, gezet in kaders van 7x7 (of liever 7,1 zodat er iets marge is). De afdrukkwaliteit is bij de meeste reproshops heel goed.

Als zij het document printen op A3’tjes heb je opmaakkosten maar niet heel veel afdrukkosten. En snijden zou je zelf met een liniaal en een mesje kunnen doen.

Snijden kunnen zij ook doen maar dat is wat prijziger.

7 likes

Ik zou inderdaad naar een copyshop gaan @Sleepy! Als je zelf een beetje handig bent kun je ook met iets van Publisher/Canva een A3 document maken en de foto’s aanpassen naar het juiste formaat. Dan hoeven zij alleen maar te printen en kun je het eventueel laten snijden/zelf snijden.

2 likes

Mijne doet het niet, dus ik denk dat het wel moet kunnen ja

3 likes

Hoe wordt er bij moslims gecondoleerd?

Ik ben gewend om naar een rouwcentrum of kerk te gaan en een condoleancekaart te sturen. En vroeg me dus af, als niet-moslim, wat je dan kunt doen als er iemand overlijdt.

Wij doen niet aan kaarten. Met name samen bidden. Als niet-moslim zou je iets kunnen zeggen “moge God of Allah diegene zijn zonden vergeven en een plek in de hemel geven” (mocht je daar achter staan uiteraard). Moge God/Allah jouw dood deze moeilijke periode heen helpen etc. Wij doen ook niet aan dansen en of zingen op de bruiloft. Het staat echt in het teken van bidden bidden.

8 likes

Maar er is dus ook geen condoleance moment? En zou je het zelf raar vinden om een kaart te krijgen van een niet-moslim?

3 likes

Je kan na de begrafenis op condoleancebezoek (en meestal wordt iets te eten meegenomen).

6 likes

@Maestoso ?

4 likes

Ik dacht zodat je ze makkelijker kunt pakken, omdat ze niet plat op de tafel liggen.

2 likes

voor de looks!

1 like

Ik krijg ook heel snel blaren maar op Ipanemas heb ik nog nooit last gehad. Zelfs niet na de hele dag in de efteling te hebben gelopen.

2 likes

Weet iemand wat voor stof dit is? Dit is een heerlijke sprei maar ik heb hem al tien jaar en er komen steeds meer haaltjes in

Lijkt op Chenille

2 likes

nee toch niet… ik heb beter ingezoomd…
Het lijkt me eerder een geweven doek…
hoe ziet de achterkant eruit?

1 like

Hetzelfde

1 like

oke, ik zou er geen naam voor weten, het is een gewoven plaid, maar misschien komt Chenille er het dichtste bij qua hoe het voelt.

1 like

Ik denk dat je zoiets vindt als je zoekt op ‘rib tricot’

3 likes