Durf te vragen #5

Ik zit sinds maandag in isolatie en verveel me het ongeluk. Heeft iemand toevallig nog leuke ideeën voor iets creatiefs? Ik wil iets maken of iets doen, maar weet niet goed wat.

2 likes

Macraméeën, canvastassen/t-shirts beschilderen, tie-dye, bakken, pompons maken, breien, tekenen etc

7 likes

Leuk!!!

3 likes

Nu alleen de wilskracht. Als ik mij verveel, heb ik er nooit zin in om er wat aan te doen.

1 like

Ja das waar. Maar ik voel me vandaag echt zo goed en springlevend en ik zoek gewoon even een doel voor vandaag hhahaha.

Heb je hobby-materialen in huis? Anders moet je er alsnog uit en dat is lastig natuurlijk.

Mocht je bakken leuk vinden; in het baktopic wordt momenteel samen gebakken aan een kladdkaka, qua ingrediënten is die redelijk doorsnee. Wellicht heb je die al in huis.

4 likes

Weet iemand waar ik volle flessen wasverzachter/wasmiddel kan doneren? Heb al gezocht op Google maar kom niets tegen. Vind het zo zonde om het weg te gooien. Ik heb geen Facebook dus zo’n weggeefpagina kan dan denk niet.

1 like

Toen ik stage liep bij de voedselbank werden daar ook zulke producten gedoneerd. Klanten kregen toen bij de eerste keer een pakket met verzorgingsproducten en huishoudartikelen. Je zou kunnen informeren of ze dat nog steeds inzamelen. Ik denk het wel.

3 likes

Misschien even bellen naar een voedselbank in de buurt, ik denk dat zij het graag aannemen!

Edit: Tegelijk met @pastelzwart . In de kerk die ik bezoek zit een inzamelingspunt en er wordt regelmatig specifiek om verzorgingsproducten gevraagd.

3 likes

Dierenasiel? Ligt wel een beetje aan wat voor soort wasmiddel en wasverzachter je hebt. Maar bellen kan altijd.

1 like

hier staan wel wat dingen tussen!

3 likes

@pastelzwart en @FrauHelga jaaa niet aan gedacht, ga ik zeker doen. En dierenasiel is ook een top idee, thanks!

3 likes

Ik heb maar weinig in huis. Eigenlijk alleen dingen als stiften, kleurpotloden en misschien nog ergens een tube lijm. Probleem is dat ik in een studentenhuis woon en niet echt in de keuken mag zijn. Bakken wordt heel lastig :frowning: klinkt wel heel leuk allemaal!

@Max wow hahahaha. Oke dit is genoeg om bezig te blijven indd.

@Reflect leuk idee!!! Dat kan ik wel doen ja

2 likes

Ik zit thuis met een hersenschudding. Dit zijn voor mij ook echt perfecte tips, thanks!

1 like

Papier-maché maken van je oude verslagen. Ik heb op de basisschool een keer een luchtballon gemaakt van papier-maché, je bent dan wel even bezig.

3 likes

Omg wat fantastisch!!!

2 likes

Als jij iets wilt kopen op Vinted, maar de verkoopster wil niet dat je over het Vinted betaalsysteem koopt:

  • Ik koop het, ook al heeft de verkoper nog geen beoordelingen
  • Ik koop het als de verkoper minimaal 1 positieve beoordeling heeft
  • Ik koop het als de verkoper meer dan 1 positieve beoordeling heeft
  • Ik koop het dan niet, ik ben achterdochtig

0 stemmers

2 likes

Je hoeft op zich niet meteen in paniek te raken als je op de gang een muis ziet, het is niet dat ze dan meteen ook in jouw spullen zitten. Maar ja, ze kunnen door dozen heenknagen en daar bijvoorbeeld nesten maken en dingen stukknagen en vies maken, ook als er geen eten in zit. Dan kun je echt alles weggooien (helaas ervaring mee). Sorry :slightly_frowning_face:

Ik zou normaal altijd aanraden gif neer te zetten, misschien niet heel diervriendelijk maar geloof me, je wilt echt geen lijk van een muis die door natuurlijke omstandigheden is doodgegaan tussen je spullen (ook daar helaas ervaring mee). Dat stinkt enorm en trekt weer ander ongedierte zoals vliegennesten aan. Door het gif drogen ze uit als ze doodgaan en gaan ze dus niet rotten.

Maar als het om een complex met verschillende bergingen gaat dan gaat één doosje gif niet werken vrees ik, ik zou de beheerder van het gebouw inschakelen denk ik?

4 likes

Welke regio? Ik ken misschien een goed doel

Ipv gif kan je ook nog goede muizenvallen neerzetten die de muis in een klap dood. Of een kat nemen!

1 like