Durf te vragen #5

Op je radiatoren zitten kleine kastjes, die sturen signalen door naar de verhuurder. De verhuurder kan daarmee precies aflezen hoeveel er verbruikt is sinds de dag dat jij er ging wonen. Dus je betaalt niet voor de vorige bewoners.

Wees je er wel van bewust dat als je de radiatoren nooit aanzet, je toch moet betalen voor allerlei dingen rondom verwarming. Dat zijn best nog wat kosten (heb ik zelf mogen ervaren).

Stadsverwarming is vaak duurder dan een eigen cv, dus wees inderdaad voorzichtig met stoken. Ik ben blij als ik weer gewoon een eigen cv heb en hier vanaf ben.

3 likes

Dank voor je berichtje, helder! Ik was echt een beetje bang dat de kosten die door het appartementblok gemaakt zijn dan door het x aantal huurders gedeeld zou worden oid. Ik hou er inderdaad ook wel rekening mee dat ik alsnog wat ga moeten bijbetalen, alleen hoop ik dan dat het op een eerlijke manier gaat. Denk dat ik gewoon een extra potje ga maken als buffer. Doe dit nu ook al met eneco, ik betaal expres het dubbele van mijn contract, gewoon voor de zekerheid.

4 likes

Je had ook een tijdje van campina aardbeien milkshake. Was dat het?

2 likes

Wij zitten bij van de bron met gas en licht. Normaal wordt er altijd rond de 20e afgeschreven en is er een factuur beschikbaar op de 20e. Nu is er bij ons nog niets afgeschreven deze maand, hebben meer hier last van?

1 like

Nee het was Biogarde drink van Mona. @freehugs wist wat ik bedoelde :grinning_face_with_smiling_eyes:

7 likes

Bij mij gewoon afgeschreven op de 21e van deze maand.

3 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik wil een GoPro kopen maar ik twijfel over welke. Enerzijds denk ik: als ik toch veel geld ga uitgeven dan kan ik net zo goed de nieuwste kopen. Maar ik twijfel of die ook de beste is voor wat ik zoek? Ik hoef niet per de direct te delen op social media oid. Ik wil hem vooral gebruiken om hikes te filmen maar als ik er goede foto’s mee kan maken is dat mooi meegenomen.
Welke zouden jullie aanraden? Of eventueel een andere actioncam?

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Piercingtopic

Wandelen. Eventueel lekker met een podcastje op. Steegjes in, afgelegen straatjes door, lijkt me heerlijk

3 likes

Bij de kerken hebben ze activiteiten, verder is er in dit dorp gewoon niet zoveel helaas :pensive: sportclubs, en verder dan dat kom ik zelf ook niet!

Er woont wel een leuke forumgenoot, hint hint

4 likes

Teer en olie?

Vond dit na googelen (begin februari, maar wel na een storm):

1 like

Gregoriaans?

1 like

Waarom zou je niet eerlijk zijn? Neuscorrecties worden ook uitgevoerd vanwege medische redenen, niet alleen cosmetische. Zou het eerder daarop gooien dan iets compleet nieuws verzinnen.

18 likes

Gewoon dat je aan je neus bent geopereerd! Niks zeggen over correctie ofzo. Denk dat dat al voldoende kan zijn

Wel lief van je oude werkgever zeg

8 likes

Ik ben ook verhuisd naar een dorp 2 maanden geleden. Wat ik probeer qua binding is veel in het dorp proberen te doen: boodschappen, naar de kringloop, horeca, tuincentrum, etc…
Mijn vriend is ook begonnen met vrijwilligerswerk hier. Samen hebben we als goed voornemen om elke maand iets leuks te doen in de omgeving (ook de dorpen en de stad die dichtbij zijn). Dat helpt ook wel vind ik!

1 like

Ik dacht dat je na een neuscorrectie sowieso wel een beetje een opgezwollen neus en blauwe plekken onder de ogen krijgt?

3 likes

Dan zou ik zeggen dat je een ingreep hebt ondergaan waarvan je de details prive houdt. Liegen over een operatie die je niet hebt ondergaan vind ik nogal kwalijk.

2 likes

Kan je dan niet gewoon zeggen dat je je er niet comfortabel bij voelt om te delen? Als het volwassen kinderen zijn zullen ze toch ook niet doordrammen?

Of je zegt een schaamlipcorrectie, dan zullen ze ook geen verdere vragen stellen denk ik :sweat_smile:

3 likes

Niet als je zegt dat het medisch was toch? Genoeg mensen die een neuscorrectie ondergaan omdat ze niet goed kunnen ademen, snurken, etc.