Durf te vragen #5

Ik heb een brief voor waterschapsbelasting voor 2022. Maar dat is dus voor een heel jaar terwijl ik ga verhuizen. Ze zijn maar tot half 1 bereikbaar, dus kan nu niet bellen. Weet iemand hoe dat zit? Krijg je dat achteraf terug? Moet je bezwaar maken?

Wanneer je bent verhuisd dit doorgeven aan de gemeente, zij geven dit weer door aan dit soort instanties en je krijgt dan vanzelf een aangepaste aanslag (als je verhuist buiten het gebied wat de waterschap onder zich heeft).

Even aanvulling gezien @Merel haar bericht. Waterschap bestaat uit twee gedeeltes. Het ene is voor het jaar en hoef je dan niet ook nog in een andere gemeente te betalen. Het andere gedeelte wordt aangepast naar hoe lang je ergens woont (of iig dit had ik toen ik van noord Holland naar zuid Holland verhuisde.)

6 likes

Waterschap gaat per jaar. Je betaalt nu hier, maar voor de rest van het jaar dan ook niks in je nieuwe gemeente.

2 likes

Nou, dat is niet helemaal zo.
Dat wij gingen verhuizen had de vorige bewoner al betaald en wij mochten nog even hetzelfde bedrag voor dat jaar gaan aftikken.
En als je van hoogheemraadschap 1 naar hoogheemraadschap 2 gaat, dan heb je kans dat je alsnog moet gaan betalen.

5 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Huishoudtopic #2

Ik moest bezwaar maken bij gemeente en waterschap voor de belastingen en kreeg 9/12e terug. Nieuwe gemeente betaalden we vervolgens overal 9/12e.

Edit - zie nu dat waterschap automatisch ging! Gemeente moest ik wel zelf vragen om te verrekenen.

1 like

Is het een koopwoning? Want dan kun je dat bij de notaris aangeven en worden die kosten verrekend bij de overdracht.

1 like

Nee helaas, daar heb ik de rest van mijn leven geen 8 ton voor helaas :sob:

1 like

Oke mijn bron is de allerslechtste ooit, maar ik zag in flikken Maastricht al een paar keer dat ze door een voetafdruk heel makkelijk kunnen achterhalen wat voor soort schoenen daarbij horen. Hoe komt de ‘politie’ aan de zolen van zoveel schoenen? Of laat ik me nu enorm in de maling nemen?

4 likes

Volgens mij hebben de meeste schoenenmerken op veel modellen dezelfde zool. All Stars, Vans, Timberlands, allemaal herkenbare zolen.

1 like

Als je iemand op het spoor bent zou je denk ik gewoon die persoon z’n schoenen kunnen vergelijken. Maaarrr in de Amerikaanse tv-series vraagt de pd altijd schoenenexperts om input. Dus dat zou in t echt natuurlijk ook kunnen

2 likes

Stel je zou naar de kapper gaan en de kapper morst haarverf op je trui of broek of schoenen of whatever, en het gaat er niet meer uit. Moet de kapper dit dan vergoeden? Of moet je uit voorzorg maar gewoon iets lelijks aantrekken.

Denk niet dat hier wetgeving over is maar zou het netjes vinden als de kapper dat vergoedt, die maakt immers de ‘fout’. Als een schilder je vloer niet goed afdekt en je vloer vernaggelt met verf moet die dat ook vergoeden, netjes werken is part of the job.

3 likes

Kun je de Getir-bezorger achteraf een fooi geven, of had ik dat al bij het bestellen moeten doen? Ik zit die hele app uit te pluizen, maar ik kom er niet achter.

Achteraf. Samen met feedback geven. Zo’n schermpje komt als je bestelling bezorgd is.

Ik heb voor m’n zomervakantie al wat aanbetalingen moeten doen, waardoor m’n creditcard voor ongeveer 500 euro belast is. M’n creditcard zit bij ING en m’n lopende rekening ook. Nu is er 3 maart een aflossing geregistreerd bij m’n creditcard gedeelte in de app, maar t is niet van m’n lopende rekening of spaarrekeningen afgegaan. Hoe is die aflossing gegaan dan? Waar komt dat geld vandaan? :thinking::thinking::thinking:

Duurt altijd een paar dagen bij mij voordat dat zichtbaar is op mijn lopende rekening, zal er maandag wel af zijn

3 likes

Sgat hier nemen ze autisten voor aan. Dat weet je toch?

1 like

Boekingen op m’n creditcard worden bij mij altijd pas aan het eind van de maand verrekend met m’n lopende rekening

4 likes

Ze schrijven dat begin april af! Meestal rond de 5e van de maand, zo krijg je maar 1 creditcard afschrift per maand. (Ik zit ook bij de ing)

2 likes