Durf te vragen #5

Idd koffie kannen of een senseo en fris met alle benodigdheden en koek in de schuur zetten zodat ze het zelf kunnen pakken wanneer ze daar zin in hebben.
Daarnaast nog iets van 1-2x per dag thee / cappuccino aanbieden. Soms iets lekkers te eten zoals hot dogs ofzo. Zo zou ik het doen

2 likes

Wow, het is wel duidelijk dat ik mn tuinmannen heb verwaarloosd afgelopen januari.:laughing:

2 likes

Wat een maf concept eigenlijk, dat je die mensen koekjes geeft

5 likes

Maar op werk krijg je ook koekjes toch?
Volgens m’n man moet je mensen die langskomen altijd lekkers aanbieden zodat ze dan net iets meer hun best voor je doen als iets niet klopt ofzo. Maar ik weet niet of dat echt zo is.

6 likes

Haha ik krijg geen koekjes op mijn werk hoor?

Maar het is zeker vriendelijk om aan te bieden

3 likes

Oh hahah bij ons stond altijd een koektrommel bij het koffiezetapparaat, op kantoor en in het onderwijs. En vaak ook zo’n vers fruit bak. Nu werk ik in een koffiebar dus dat zou ronduit asociaal zijn als er geen koekjes waren haha.

1 like

Hahaha, ze hebben wel mijn koffievoorraad opgemaakt en heb een keer koekjes gekocht. Maar heb ze verder lekker hun gang laten gaan. Ik was ook niet thuis, dat scheelt ook wel natuurlijk.

1 like

Weet iemand toevallig wat de dinero scooter van check doet. Ik had vanmorgen sophie’s choice: of de scooter met tien muntjes (= 10 gratis rijden) of de dinero. Heb voor de muntjes gekozen maar ik wil echt graag weten wat die dinero inhoudt

1 like

Als ze alleen maar koekjes kregen dan zou ik het maf vinden, maar ik neem aan dat ze ook gewoon betaald krijgen. Dan is het toch heel normaal, ik geef eigenlijk iedereen die bij mij thuis komt koekjes.

6 likes

Ik snap iets niet, kan iemand het me uitleggen.
Ik fiets elke dag naar m’n werk 29 km heen en weer. Google geeft aan dat dit 1,5uur in totaal is. Dat klopt ongeveer wel, misschien 10minuutjes minder. Maar ik rijd met een elektrische fiets, zo’n 26km p/u… Hoe heeft google berekend dat je dit kan halen zonder dat je elektrisch wordt aangedreven. Of ben ik het ā€˜normale’ fietsen zo verleerd dat ik niet meer weet dat dit makkelijk te doen is? :frowning_with_open_mouth:

Ik kan me het namelijk niet voorstellen dat ik dit op de normale fiets binnen die tijd voor elkaar krijg.

1 like

Google rekent dacht ik met 20km/u voor de fiets. Dus 29/30 km is dan 1,5u.
Het is te doen met lekker wind mee of okƩ zijn met flink bezweet aankomen haha, anders lukt het mij ook niet. Nou is mijn conditie ook niet top, dus dat is ook een factor :sweat_smile::sweat_smile:

2 likes

Ik rijd met mijn elektrische fiets 20 km/h en ik vind het nog steeds hard gaan :joy:

Ah zo lief :heart:

Ik had laatst mensen die mijn dak gingen fiksen en ik probeerde ze van alles aan te smeren maar ze wouden niks haha, ze gingen 's middags ook gewoon even weg voor hun lunchpauze

4 likes

Ik zou me er niet prettig bij voelen mensen wekenlang in mijn tuin te laten werken en hen niets aan te bieden.
Het is zwaar werk en ze hebben geen eigen plekje ofzo.Met takke weer zelf binnen zitten en anderen hard zien werken voelt sowieso al een beetje awkward ook al betaal ik ervoor.

2 likes

Ooh nu ga ik dit topic gebruiken om jou iets te vragen haha.
Mijn werk is 32 km en wil binnenkort ook eens erheen fietsen op m’n elektrische fiets. Zou maar 15 min langer zijn dan met het OV ook.
Neem jij speciale spullen mee ofzo (voor je fiets of regenkleding bijv of iets anders) of heb je nog handige tips?

2 likes

19 a 20 km per uur redt je met gemak met een gewone fiets! Als je een beetje conditie opgebouwd hebt met de afstand fietsen. En dan klinkt dat niet zo gek @FrozenFlame dat Google daarmee rekent.

3 likes

Ik vind dat wel echt een hoge snelheid voor de gemiddelde fietser hoor, niet realistisch voor een routeplanner.
Maar volgens gazelle.nl rekent google met 16 km/u. Dat lijkt me logischer. Voor mij klopte het altijd ook wel. En op mijn e-bike trek ik er meestal een derde vanaf om aan de juiste tijd te komen. @Krelis

6 likes

Oef, ik red dat niet op mijn fiets. Zit volgens mij rond de 15 en dat vind ik al niet langzaamaan ofzo. Merk zelf ook dat Google de fietstijd vaak krap rekent. Terwijl wandelen vaak juist wat sneller gaat

5 likes

Oh dat scheelt nogal, haha. Als je de afstand gewend bent om de fietsen dan is dat wel prima te halen, maar voor een gemiddelde zal het aan de hoge kant zijn ja. Dan is 16 km per uur logischer.

@Lort misschien moet ik erbij zeggen dat ik jaren lang elke dag 24 km moest fietsten over het platteland en een stuk stad :sweat_smile: Dan ga je vanzelf snel! Met een km teller, helemaal leuk als je dan de 30 of hoger aan tikte. Met meewind was dat zat mogelijk.

4 likes

Ah dan heb ik dat verkeerd onthouden. Dan houden ze wellicht ook rekening met dat je een aantal keer stil staat enzo, want anders kom ik bij bepaalde routes niet op 16km/u.

3 likes