Durf te vragen #5

In de boekwinkel? Ik heb er nog nooit een prentenboek gezien van duurder dan vijftig euro

9 likes

Met ‘pop-up’ boek kom je een heel eind denk ik. Die van de Kleine Prins is prachtig, maar die moet wel echt voorgelezen worden en zal voor sommige kindjes nog te ingewikkeld zijn.

1 like

nee, want als je in die 2 minuten een boete krijgt en vervolgens niet betaalt, wordt de boete natuurlijk wel uitgeschreven

De boete wordt pas ongedaan gemaakt als er binnen 5 minuten wel een parkeerkaartje wordt afgerekend op jouw kenteken

4 likes

Wat @Bakkes zegt inderdaad.

Ik had rond mijn 15e allemaal afspeellijsten in windows media player geloof ik. (muziek)
Ik heb ze nooit bewust verwijderd maar ik denk dat die niet terug te halen zijn als je inmiddels 3 keer van pc of laptop oid bent geswitched toch? Anders zou ik graag eens inloggen om ze terug te halen.

Ik ga zelf naar een klein lokaal bankfiliaal hier in de buurt (niet in mijn eigen stad maar ernaast), en daar is er een supergoede persoonlijke service. Zij hebben me al die dingen from scratch uitgelegd toen ik 18 werd en jaarlijks ga ik eens langs om te zien of alles nog up to date is enz. Ze zijn tottaal niet pushy om zoveel mogelijk dingen af te sluiten, maar gewoon eerlijk advies wat past bij mijn situatie van het moment. Ook toen ik een voordeligere lening bij een andere bank kon krijgen, zeiden ze dat dat een goede kans was en dat ik daar volop voor moest gaan. Maar dankzij hun goede advies en de goede relatie blijf ik ook klant bij hen en blijf ik naar hen gaan voor alles behalve die lening.

dit is bij de f.o.rtis trouwens

2 likes

Lukt het niet gewoon via google? Daar kan je ook zoeken via afbeeldingen

9 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Cadeau inspiratie topic

Google lens (is een app op je telefoon) werkt daar ook goed voor.

1 like

Volgens mij moet het het anders lezen. Met 10.000 kun je een batterij van 3320 dacht ik 2x opladen, omdat de powerbank het laatste restje (10.000-3320-3320=3460) niet meer in je telefoon ‘gedrukt’ krijgt omdat er een soort ‘druk’ moet zijn die hoger is dan je batterijcapaciteit. Wat een kutuitleg, ik hoop dat je het snapt. Stel je twee sluizen met water voor: als de ene sluis leeg is en je zet de volle sluis open, dan vult de lege sluis zich slechts met zoveel water als dat het waterpeil van de twee sluizen gelijk wordt. De volle sluis zal nooit meer water in de tweede sluis persen dan de eigen waterhoogte omdat het water niet ‘omhoog’ kan drukken.

Ik ben duidelijk geen NASK-docent.

2 likes

Ik heb ergens een functiebeschrijving voor nodig. Maar is dat iets wat je zelf in elkaar kan zetten of een officieel document wat je aan moet vragen? Ik gok dat eerste, maar weet het niet helemaal zeker.

Bedoel je voor het opstellen van een vacature? Ik doe zelf altijd het eerste

Nee, ik moet een beschrijving van mijn eigen functie aanleveren voor een bepaalde huurregeling

Oh zo, denk dat daarbij hetzelfde geldt. Maar zou het even voor de zekerheid navragen

1 like

Bij ons is je functieomschrijving onderdeel van je arbeidsovereenkomst. Zijn we verplicht ivm een ISO certificering. Wellicht heb je dit ook in je contract staan en kun je het hier uithalen?

We hebben toch ook een relatietopic? (Ik bedoel niet ‘het leed dat een relatie heet’). Ik kan hem niet vinden, iemand die hem voor me heeft?

Het geluk dat een relatie heet?

1 like

Nee die bedoel ik ook niet haha. Ik dacht dat ie echt iets van ‘relatietopic’ heette ofzo

Ik zou nooit in de zomer gaan, maar september. Dan heb je alsnog wachtrijen, maar veel minder. Ja bepaalde attracties zijn altijd druk zoals Symbolica, Droomvlucht, Carnaval Festival, Joris en de Draak en Fata Morgana.
De Baron heeft ook single rider rij waardoor je sneller in de attractie mag.
Maar zomer doe ik nooit meer ookal kan ik voordringen.

5 likes

In september ook wel, maar veel minder gelukkig!

1 like