Durf te vragen #5

Ik woon deze zomer 3 maanden ergens anders als kattenoppas en ik betaal zelfs huur. Heel netjes van je hoor!

Dit is dan wel weer echt het andere uiterste, lap je hun volledige huur of maar een deel?

7 likes

Wow ja. Lijkt me een oneerlijke deal :sweat_smile: Je woont dan wel tijdelijk op een fijne locatie (ga ik vanuit), maar je draagt wel zorg voor de katten. Vind dat voor die verantwoordelijkheid wel een tegemoetkoming hoort te zijn. Zou eerder verwachten dat @Luzarl geld zou krijgen of in ieder geval daar gratis woont.

3 likes

Volgens mij is dit in bepaalde steden bijna normaal geworden… Toen mijn vriend geen huis had paste hij ook op een huis voor 1100 euro per maand in Amsterdam :cry:. Terwijl die dude lekker in Thailand aan het chillen was. Vond ik echt niet normaal maarja ik heb ook geen money mindset overduidelijk.

Edit: ik weet ook wel zeker dat deze persoon op mijn vriend zijn wanhopigheid toen heeft ingespeeld maar dat is weer een ander verhaal.

1 like

300 euro per maand, een vergoeding voor gwl en alle televisie abonnementen enzo. Als ik hier kort ben is dat niet nodig maar nu zijn het 3 maanden

maar dat is dan gewoon onderhuur toch? niet op een huis passen

Heb je je eigen woonplek ook nog dan? Of heb je die onderverhuurd

Die heb ik onderverhuurd voor dezelfde periode!
Oh en, die huur is meer dan 300

2 likes

Ik heb geen idee meer hoe het precies toen geregeld is. Maar er was een kat die aandacht nodig had, plantjes (haha) etc. Ik vond het zeer oneerlijk allemaal maar goed.

Ja ik vind echt onderhuur = huur betalen en geen verantwoordelijkheid, maar op een beest passen = minstens gratis en anders geld toe

13 likes

Ik heb met mijn handtas naast mij geslapen vannacht en werd wakker met ook tandjes in het andere hengsel :sweat_smile: Wilde geen kasten opentrekken en dacht naast me gebeurt er niks met mn tas maar ja. Ik ga vnv toch met de eigenaresse belde (stelde ze zelf voor) dus dan kaart ik het aan.

Oh haha ik had gisteren de tip gegeven:

Maargoed het is nu al gedaan. Ben benieuwd hoe het afloopt. Ik vind iig dat de mensen die er niet eens bij zijn, niks aan kunnen doen. Maar lees dat anderen weer vinden dat je bij de verzekering kunt aankloppen, dus dat is aan jezslf

2 likes

Ja de katten springen ook op de kasten en ik wilde niet andermans kasten opentrekken om mijn spullen op te bergen, dacht naast mijn hoofd is alles wel veilig haha.

Nou daar zou ik me persoonlijk niet druk om maken om 1 kastje open te trekken om je spullen veilig opbergen (niet alleen om je tas zoals ik als tip gaf) maar bijv als je belangrijke documenten mee hebt ook op te kunnen bergen

2 likes

Maar je bent er toch heel vaak niet bij of hebt er geen invloed op, als er iets gebeurt. Denk bijv aan weers-omstandigheden of als je kinderen iets kapot maken bij een ander thuis (“ja ik was er niet bij dus ga niks vergoeden”).

3 likes

Er is alleen een open kallax kast met kleding in soort rieten bakken en wel een dichte sieraden/parfum kast met doorzichtige deurtjes, buiten de keukenkastjes om. Dus wilde niet aan de kleding zitten om mijn spullen daarin te zetten of aan andermans sieraden enz zitten. Maar ja komt vast goed en anders heb ik er van geleerd

Haha ah echt heel beleefd vind ik je! Hopelijk kom je er uit met de eigenaresse van de katten

Wat vinden jullie leuke spelletjes voor tijdens lange autoritten?

Wat ik zelf wel doe is het plaatsnamenspel, dus een plaatsnaam noemen met de laatste letter van de vorige ( Amsterdam → Maastricht → Tokio). Of raad het nummer (punten artiest en nummer), of soundtracks opzetten en de film of serie raden

De classic Wie ben ik natuurlijk. Dit doen wij ook met andere variaties, zoals plaatsnamen, toeristische attracties, dieren en etenswaren.

Die woordslinger met plaatsnamen doen we ook andere variaties van, bijv wat vind je in de supermarkt / het kantoor /in huis.

Ook doen wij wel dat we zoveel mogelijk moeten spotten van iets, degene die het het eerst ziet krijgt een punt. Bijv gele auto’s, honden, nummerborden met een X.

En op spotify heb je pubquizen staan, bijvoorbeeld de thuispubquiz. Kan je ook luisteren en dan samen antwoorden raden.

1 like

En in het verlengde daarvan @Max de personen die de auto besturen omschrijven. Man/vrouw, hoe gekleed denk je dat ze muziek draaien? Wat gaan ze doen/waar naar toe. Zo uitgebreid als je zelf wilt. (Heel grappig om te zien dat in veel soorten auto’s bepaalde dezelfde type mensen zitten)