Durf te vragen #5

Dit vond ik heel grappig om te lezen
En leuke uitleg sws

2 likes

Nee. Klinkt alsof je ESET hebt, die kan dan niet voor meerdere jaren.

Mag ik een schrijntje van jouw talent aub. Prachtig, zoals altijd!

3 likes

Aw dankjewel (allemaal trouwens, echt heel lief) maar nee ik ben geen professioneel illustrator! Ik doe gewoon kantoor werk en teken voor mijn plezier ernaast en hoop een Etsy shop of zoiets te beginnen als ik genoeg dingen heb die ik wel als prints of stickers wil verkopen.

Ik wou dat ik het in me had om naar opdracht te tekenen of om commissies te doen ofzo, maar zodra ik iets voor een ander moet maken loop ik vaak helemaal vast!

7 likes

Ik ken een meisje dat veel schildert en zij heeft deze werkwijze: als iemand vraagt of zij een schilderij voor diegene wil maken gaat ze het gesprek aan en vraagt ze een aantal dingen ‘welke kleuren vind je mooi, waar word je blij van, wat is je mooiste herinnering?’. Vervolgens neemt ze een paar weken om te kijken of er inspiratie komt. Zo niet: even goede vrienden maar dan maakt ze het werk niet. Zo wel: ze schildert iets en dan heeft de koper de keus of diegene het wil kopen. Als diegene het dan niet mooi vindt is het niet erg en dan houdt ze het zelf

Zo heeft ze altijd iets gemaakt waar ze zelf achterstaat en voelt ze niet de druk van ik MOET iets maken

18 likes

Wat is jullie go to playlist op Spotify als er vrienden langskomen? Niet perse een bepaald genre, gewoon toegankelijk wat iedereen wel chill vindt

ik zet graag een jazz pianomuziek playlist op, gewoon eentje die Spotify heeft samengesteld

1 like

Ik heb laatst een lijst van een koffie tentje opgeslagen. Die is chill. Kan je wel even naar je sturen in een dm als je wilt?

1 like

Acoustic covers luister ik graag naar!

1 like

Kent iemand een leuk kookboek met dingen die je in de natuur kunt plukken en recepten dat je daarmee kunt maken?

De natuur op je bord (Katelijne Mannaerts), Het wildpluk kookboek/ Eten uit de natuur van Edwin Flores, Wild Plukken van Leoniek Bontje, De Plukalmanak van Claus Meyer en The Plant Pharmacy van Lisette Kreischer vind ik zelf fijn.

2 likes

Oh wauw dat zijn er echt heel veel haha. Ik ga ze eens opzoeken, thanks!

Ik heb (te?) veel boeken, sssst ;).
Hopelijk zit er iets bij wat je leuk vindt!
(En voor iedereen die ooit in Antwerpen i: de schrijfster van het eerste boek heeft een restaurant: zo lekker!)

1 like

Ik krijg even kortsluiting over een zin in een brief die ik schrijf. Is het: en er veel van mij gevraagd worDT of en er veel van mij gevraagd worD? Normaal gesproken tik ik zo een eind weg zonder hierover na te denken maar wil nu echt geen fouten maken en denk er dus te veel over na en weet het niet meer :sweat_smile:

Wordt!

2 likes

Dank je!

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord! Ziet er heel tof uit.

Eens zien of ik het aan kan leren :joy:

1 like

Geen probleem! Dat komt vast goed, er is nu zo veel uitstekend lesmateriaal online te vinden. Drawabox.com is bijvoorbeeld helemaal gratis en begint bij de basis.

En als wie dan ook me wil pm’en om over tekenen enzo te praten is dat altijd welkom hoor!

3 likes

Ik denk dat dat gaat schuiven en dan scheurt, kun je niet een doos bij de supermarkt vinden? Of iemand in je gebouw die nog wat heeft liggen?

2 likes

Even naar de supermarkt en daar een doos meepakken?

1 like