Durf te vragen #5

8 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Huishoudtopic

Is dat dat apparaatje? Die gebruik ik inderdaad nooit. Online betalen kan gewoon met een qr code die je in de app scant.

1 like

Ik ben ook klant en lees het nu voor het eerst.
Hier staat meer info:
https://www.asnbank.nl/inloggen-asn-online-bankieren-gaat-veranderen.html

1 like

Je kan je digipas vervangen voor qr code scannen met je app, zowel voor inloggen als betalingen. Maar je kan dat ook zelf instellen in de app, ik heb bijvoorbeeld ingesteld dat ik bij bedragen vanaf 100 euro wel mijn digipas moet gebruiken.

1 like

Je hebt ‘m wel nodig om de app te installeren als je bijvoorbeeld een nieuwe telefoon hebt, dus sowieso bewaren! @Luzarl

1 like

Ik ben heel benieuwd maandag, hopelijk gaat het indd makkelijk!

Hoe fiets je met een maxijurk? Ik ga vanavond even een terrasje op en ik wil echt mijn jurk aan, maar nog nooit mee gefietst en nu ben ik bang dat de jurk straks helemaal vast zit en dat ik op de grond lig.

1 like

Ik hijs hem altijd een stukje hoger voor ik ga zitten zodat vanaf mijn knie mijn benen bloot zijn. Of als het heel veel stof is even met een elastiekje bij elkaar pakken en dat bij elkaar knopen

3 likes

Oeh elastiekje is een idee! Dat ga ik straks even uit proberen.

1 like

Ja ik heb ook wel eens mijn jurk zelf vast gehouden haha maar dat fietst toch wat minder lekker :joy:

Haha ja daar dacht ik eerst ook aan, maar ik ben niet zo held met 1 hand op de fiets.

1 like

En @Willem en @Mimir ja ik gebruik hem ook noooit, maar ik wist dus niet dat ze hem gingen ‘afschaffen’

Mijn moeder belde mij net via WhatsApp en we waren over iemand aan het praten. Ineens horen we een stem. Was het degene waar we over aan het praten waren :scream: Heeft iemand een idee hoe dit kan? Mijn Google assistant staat uit. Zou mijn moeder diegene per ongeluk toegevoegd hebben met een commando?

1 like

Wow huh wat kut!!! Hoe is het afgelopen?
Kan best dat die indd heeft verstaan om diegene te bellen? Als de naam is genoemd.

Ja echt zo raar… We snappen er ook echt niks van. Volgens mij heeft diegene niet veel meegekregen, want iedereen praatte door elkaar en hij zei dingen als hallo en waarom ben ik aan dit gesprek toegevoegd. Mijn moeder en ik hebben beiden vrij snel opgehangen. Waarschijnlijk heeft mijn moeder hem toegevoegd, want hij heeft haar later nog geprobeerd te bellen.

Weet iemand hoe de auto race heet waarbij de bestuurder ook zelf reparaties op de baan moet doen?

1 like

Dakar?

1 like

Ik ben er toch nog achter gekomen. Tijdens le mans moest een bestuurder de auto fixen toen hij het niet meer deed om bij de pit straat te komen, anders viel hij uit de race.

Haha dat zei m’n vriend als eerst en daarna Dakar :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik zou de getallen sowieso niet precies weten, maar dit is allemaal niet zo rechtlijnig. Gewicht alleen is niet voldoende om je verdelingsvolume voor alcohol te berekenen, het gaat om totaal lichaamswater (waarin die alcohol kan worden opgelost, alcohol kan niet in vet), dus een hele vette kerel kan minder lichaamswater hebben dan een supergespierde vrouw, ook al zou die kerel zwaarder zijn, en dan heeft de vrouw dus een lager alcoholpercentage in haar bloed.

En verder zitten er in de opname en verwerking van alcohol nog allerlei factoren (gender, afkomst, medicatie, alcoholisme, leverziekte, drugs, lengte, etc) die van invloed zijn, dus deze rekensom is niet zo makkelijk.

4 likes