Durf te vragen #6

Ik wel een beetje. Stel je vraag maar

1 like

Monthlyinfo dacht ik?

4 likes

Mijn hoogpolige vloerkleed ruikt wat muffig als je de woomkamer binnenkomt. Nu wil ik er morgen biotex en baking soda op strooien om dat de nacht in te laten trekken. Wil het zaterdag ochtend dan opzuigen. Zou dat effect hebben? Of hebben jullie andere tips?

Heeft iemand hier toevallig ervaring met een naamswijziging? Ik wil graag een dubbele achternaam, maar een van m’n ouders is overleden (degene van wie ik de ‘extra’ achternaam wil). Iemand hier ervaring mee? Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen.

1 like

Dat kan alleen in een aantal hele specifieke situaties, heb je al de brochure naamswijziging van Justis gelezen?

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Waar kan ik leuke posters/prints vinden van Nederlandse makers? Niet zo 13 in een dozijn als desenio etc, maar ook niet honderden euro’s per print of poster.

Welke stijl?

2 likes

Modern, mag best wel kleurrijk, niet te gedetailleerd/realistisch

ik heb laatst nav van een tip hier de advertenties in m’n insta timeline uit gezet. nu zijn die 30 dagen voorbij en weet ik niet meer waar ik dat kan instellen :joy: iemand die weet wat ik bedoel?

1 like

Bij zo’n voorgestelde post op de drie puntjes rechtsboven klikken en dan iets van ‘voorgestelde berichten 30 minuten verbergen” kiezen!

ah ja dat was het! dankjewel :slight_smile:

1 like

Ik heb iets hangen van Atelier Andrea.

2 likes

Volgens mij is dit een forum zure snoepjes hype

4 likes

Het mag van mij nog zuurder, maar ik vind ze wel heel verslavend.

https://www.jumbo.com/producten/trolli-super-brain-175g-275711ZK

Ik vind de zure vulkanen van Haribo nog lekkerder, maar die verkopen ze hier niet.

1 like

Ik vind deze heel lekker, zou ze niet kneiterzuur noemen want het glazuur valt niet van mijn tanden maar wel lekker chemisch en schuimt beetje ofzo in je mond bij sommige snoepjes

image

5 likes

We staan in België op de camping en nu valt het ons op dat we (volgens mij :sweat_smile:) veel opa’s en oma’s met kleinkinderen zien. Ik meen hier laatst gelezen te hebben dat er geen opvang in de vakanties is. Klopt dat? En is dit dus een soort service van lieve opa’s en oma’s om de vakantie door te komen?

1 like

Ja hoor

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Werken in het onderwijs #2

Nee inderdaad geen standaard opvang zodra ze naar school gaan (vanaf 2,5j), sommige crèches bieden het wel nog langer aan. En onze zomervakanties duren twee volledige maanden, dus echt niet evident die te overbruggen. Er zijn wel kampen waar ze (overdag) naar toe kunnen gaan, maar dat kost uiteraard ook allemaal veel geld. Ouderschapsverlof wordt ook vaak in de zomervakantie opgenomen, dat mag tot het kind 12 is en iedere ouder heeft per kind recht op 3 maanden in totaal, maar dat moet je financieel ook maar kunnen (je krijgt ipv loon een uitkering van zo’n 800€ per maand). Dus als er grootouders zijn die een of meerdere weken de kleinkinderen willen opvangen is dit uiteraard zeer welkom.

2 likes