Durf te vragen #6

Is dat zo duur ja? Bij mijn bank kost het t/m de 4e keer per jaar 2,25 zie ik dus dat vind ik best meevallen. En hatelijke blikken krijg je denk ik overal :grimacing:

8 likes

Ik zou het even opnieuw bekijken, bij veel banken kost het momenteel 6 euro om muntgeld te storten

2 likes
3 likes

Is er een website waarbij je een product op kan geven, waarbij je een email krijgt als het product (op andere websites) onder een bepaald bedrag komt? Dat kan bij Tweakers voor elektronica, maar niet voor verzorgingsmiddelen bijvoorbeeld.

Het kost aardig wat meer bij mijn bank

Bij de action/supermarkt vragen of ze willen wisselen voor briefgeld? Weet dat ze bij de action waar ik wel eens kom altijd te kort hebben aan kleingeld.

In Nederland worden 1/2 centjes niet meer aangenomen in het buitenland vaak wel. Die kan je mee nemen als je bijvoorbeeld buiten Nederland op vakantie gaat.

2 likes

Oh netjes!

1 like

En mensen bij deze bank al klagen :joy:

2 likes

Misschien is er iemand in je omgeving die wel bij bijvoorbeeld Rabobank zit. Die kan het dan stortten en het geld overmaken naar jouw rekening.

Het ligt er ook wel aan over hoeveel muntgeld we het hebben. Er kwamen bij mij aan de kassa wel eens mensen met boterhamzakjes vol met 1,2 en 5 cent, maar dat kan gewoon niet onaangekondigd in een supermarkt. Alles moest nageteld worden namelijk.

4 likes

Misschien is mijn antwoord ook ingegeven door de herinnering aan een vrouw die met een boterkuipje centen kwam toen ik nog achter de kassa werkte.

2 likes

Ik snap je helemaal hoor, toen ik vroeger werkte in een restaurant heb ik ook tijdens spitsuur 70 euro aan muntjes mogen tellen.:smiling_face_with_tear: Daarom probeer ik iets te zoeken waar het welkom is. Volgens mij kost het ondernemers ook geld om muntjes in te slaan voor wisselgeld.

Thanks voor de tips iedereen!

2 likes

Ik zou een supermarkt even bellen of zij geld willen wisselen, muntgeld bestellen kost voor hun volgens mij ook geld dus voor beide zou het win win zijn dan. Maarja als het bij de Rabo €2,25 kost om het op je rekening te laten storten dan zou ik zelf de moeite niet nemen om het te gaan tellen en naar een winkel te brengen eigenlijk.

Munten van €0.01 en €0.02 zijn gewoon een wettig betaal middel, dus ze moeten het wel aannemen.

1 like

Er bestaat zoiets als onvindbaren. Dan gaat het vaak over mensen met bijv een pensioen, maar mensen weten niet meer dat het pensioen bestaat of hebben nooit een verhuizing doorgegeven waardoor de post ooit retour is gekomen.

2 likes

Dit is niet waar. Je bent niet verplicht een wettig betaalmiddel aan te nemen. Biljetten van 500 euro zijn ook een wettig betaalmiddel maar de meeste winkels accepteren het niet.

8 likes

Toen ik in de supermarkt werkte moesten we het gewoon aannemen. Uiteraard wel het afgeronde bedrag, maar dat mocht dus ook 5x €0.01 zijn ipv 1 muntje van €0.05

1 like

Dat is dus omdat de supermarkt 1 en 2 eurocent aanneemt. Meestal hangen er stickers of briefjes bij de kassa waarop staat welke betaalmiddelen niet geaccepteerd worden. In een supermarkt zijn dat qua contant geld meestal alleen biljetten van €200 en €500 (die jij dus ondanks dat het wettige betaalmiddelen zijn niet had geaccepteerd), maar in andere winkels zijn dat dus ook wel eens muntjes van 1 en 2 cent.

1 like

Ja idd! En die mensen wilden vaak dan (als iets 0.04 was en naar 0.05 werd afgerond) ook echt gepast betalen en met 4 x 1 centjes, niet 5 x 1 centjes. Logisch wel ergens. Sowieso is dat hele afronden wonderlijk.

2 likes

Bij mij in de supermarkt (Dirk) heb je zelfscankassa’s waar je muntgeld in kunt gooien. Misschien kijken of er zoiets in de buurt zit?

1 like

7 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Favoriete parfum