Durf te vragen #6

Maar betalen niet heel veel winkels net boven minimumloon? Maar ja dan zou het minimumloon dat voorbij gaan dus dat klopt ook niet. Zal in de praktijk wel zo zijn dat veel lonen dan stijgen, hopelijk.

1 like

Pff soms denk ik wel dat ik beter minder kan gaan werken, dan heb ik de meeste voordelen. Financieel gezien dan.

4 likes

Als het nieuwe minimumloon hoger is dan wat Albert Heijn betaalt moeten ze sowieso mee lijkt me, maar ook als dat niet zo zou zijn, en Jumbo doet het wel, dan vertrekken alle vakkenvullers, of ze kunnen geen nieuwe krijgen, want die gaan dan allemaal bij Jumbo werken. En dan moet Albert Heijn op een gegeven moment vanzelf ook weer verhogen.

1 like

Lekker doen dan toch haha

2 likes

Ik weet niet zo goed onder welke rubriek dit hoort, maar ik zit met het volgende en wil weten of meerdere mensen hetzelfde denken als ik.

Op 2 augustus heb ik een bestelling geplaatst en volgende de productpagina zou het (een zonnebril) op 3 of 4 augustus geleverd worden. Dit stond ook in de bestelbevestiging vermeld. Een snelle levering was een vereiste, want ik wilde graag het product hebben voordat ik op vakantie zou gaan. Als het 5 augustus geleverd zou worden, dan was het ook geen probleem geweest. Ik zou namelijk zondag, 7 augustus, gaan vliegen.

Volgens de track-and-trace zou de levering pas 8 augustus plaatsvinden: dan zou ik al op m’n vakantiebestemming zitten. Omdat de bestelling te laat geleverd zou worden en ik het niet persoonlijk in ontvangst kon nemen, heb ik UPS gebeld en aangegeven de zending te willen weigeren.

Vandaag een e-mail van de webshop ontvangen dat de terugbetaling heeft plaatsgevonden, maar de verzendkosten à 19 euro door mij moet worden voldaan. Hier ben ik het niet mee eens, want zij zijn hun leveringsbelofte niet nagekomen. Ze gaven aan dat ik de bestelling maar had moeten annuleren voordat het werd verstuurd. Eh? Hoe kon ik van tevoren weten dat zij niet op tijd zouden leveren? Bovendien gaven ze aan dat de aangegeven levertijd slechts een schattig was, maar dat stond nergens aangegeven op hun website. UPS gaf aan (en dat is ook via de track-and-trace code te zien) dat de webshop te laat was met het verzenden van de bestelling. Als ik had geweten dat de levering na 7 augustus zou zijn, had ik überhaupt de bestelling niet geplaatst. Zij plaatsen valse informatie op de website en lijken daarmee potentiële klanten te lokken.

Is het ‘normaal’ dat ik denk en vind dat ik de verzendkosten niet hoef te betalen?

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Weg in eigen land

Ik denk dat jij in je recht staat, maar vind sowieso €19 verzendkosten echt veel?? Kwam het uit Oezbekistan per schildpad ofzo?

14 likes

Het was verstuurd vanuit Barcelona met UPS Standard. Ik zie in de orderbevestiging dat de verzendkosten maar 7 euro zijn (oepsie, mijn fout), dus waarom ze 19 euro inhouden, begrijp ik ook niet helemaal. Zal hier morgen eens een antwoord op proberen te krijgen. Maar goed, hoe dan ook wil ik niks betalen omdat zij valse informatie verschaffen en/of zich niet aan de afspraken houden.

4 likes

Bij mij werkt het goed

1 like

Heb je met paypal betaald? Dan kan je namelijk de retourkosten terugkrijgen…

2 likes

Nee, met Klarna :frowning:

2 likes

Bestaan er nog leuke vellen postzegels? Aantal jaar geleden wel gekocht met planten en dieren maar zie nu alleen willem zn hoofd of nederlandse molentjes en tulpen enzo.

4 likes

Ja even speciaal naar vragen aan de balie! Of via de website

https://shop.postnl.nl/webshop/collect-club

3 likes

Nee, Bassol Optic…

Ik snap dat er vertraging kan zijn, maar vermeld dan niet op je website dat de levering op 3-4 augustus zal plaatsvinden. En ik hield rekening met een vertraging van eventueel 2 dagen, maar niet met 4-5 dagen als ze de volgende dag of de dag erna zouden moeten leveren. Ik vind dit gewoon echt valse informatie om klanten binnen te halen.

1 like

Ja laatst bij een kantoorboekhandel pakten ze er een hele bak met postzegels bij voor een vrouw die zelf uit wilde zoeken @Whoopdidoo.

5 likes

Oeh bedankt! @Marquez ook!

Weet niet of mn klanten t waarderen maar maakt t voor mezelf in ieder geval wel leuker.

4 likes

nsinternational of trainline? Vaak is het 3 maanden van tevoren. Maar weet niet of dat ook voor duitsland geldt.

2 likes

Ik heb een rekening van een zorgverzekeraar gekregen over een factuur van eigen risico over 2019. Ik ben daar al 2.5 jaar niet meer verzekerd, ik ben per 2020 overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Het irriteert me echt dat ze hun administratie niet op orde hebben en ik nu een rekening van bijna €400 krijg. Mogen ze bijna 3 jaar na dato mij nog vragen om deze factuur te voldoen? Is er geen verjaringstermijn? In mijn beleving heb ik het gewoon betaald en ben ik er na het overstappen niet meer mee bezig geweest.

5 likes

Consumentenbond:

Zorgverzekeraars hebben maximaal 5 jaar na ontvangst van de rekening van de zorgverlener de tijd om het eigen risico bij je te innen. Ook als je inmiddels bent overgestapt naar een andere zorgverzekeraar kun je dus nog een rekening krijgen van je oude verzekeraar.

2 likes

Thanks! Ik had al wat gegoogled maar misschien niet de juiste zoekwoorden gebruikt want dit niet gevonden haha.

3 likes