Ik was ooit in de Belgische ardennen met oud en nieuw en daar was geen vuurwerk, vond dat wel heel apart! Maargoed das wel heel offline. Verder geen tips.
Weet iemand een leuke bnb of hotel in de regio van Den Haag/Westland? Of een stukje daar rondom. Mij eisen zijn een lekker bad en rust .
Verder dan een van de Valk kom ik niet
Bij Scheveningen heb je nu een nieuw hotel met kamers met uitzicht op zee en een vrijstaand bad. Ik weet alleen de naam niet. Zit richting de haven.
Marina Beach inderdaad! Heb er nooit geslapen, maar het ziet er wel heel mooi uit.
Als ik op vakantie of een weekendje weg ben vind ik het heerlijk om op het strand te wandelen, boekje te lezen oid en te picknicken of bij een strandtentje wat te eten of drinken. Maar als ik thuis ben doe ik dat nooit terwijl ik natuurlijk prima een dagje op en neer kan.
Hebben jullie tips voor een leuke plek? Niet dat je over de hoofden loopt a la Scheveningen maar het hoeft ook niet compleet uitgestorven te zijn. Ik kom uit het oosten van Brabant dus qua locatie maakt het me niet zoveel uit (alles is ver haha) maar daardoor heb ik ook geen idee waar te beginnen.
Als je ook van wat langer wandelen houdt kan je NS-wandelingen proberen. Ik vind het echt ideaal want gewoon bordjes volgen, er is vaak wel horeca onderweg en je hoeft niet zo uit te zoeken waar je heen wil.
Sowieso kom ik supergraag in het bos. Veluwe is misschien niet superver voor jou? Of de Soesterduinen schoot me te binnen, grote zandverstuiving met veel bos eromheen.
Wat betreft de Veluwe kan je ook naar De Hoge Veluwe gaan. Vanaf de ingang verplaats je je lopend of via witte fietsen die overal staan en je gewoon kan pakken. Het kröllermüllermuseum daar is ook heel mooi met ook een grote beeldentuin. Het park zelf en het museum hebben beide wel een entreeprijs.
Ja in het bos kom ik regelmatig, vind ik ook heerlijk idd. Maar ik zoek nu eigenlijk specifiek een leuk strand bij de zee. NS wandelingen heb ik weleens gedaan, maar had er totaal niet aan gedacht dat er ook NS wandelingen aan de kust zijn, dus die ga ik eens uitpluizen. Thanks!
Oh haha sorry had niet door dat je specifiek strand zocht! De NS wandelingen bij zee zijn ook leuk idd!
De NS-wandelingen zijn wel heel noordelijk zie ik, op Den Haag na.
Je zou een dagje naar Noordwijk of Katwijk kunnen, daar vandaan kun je in allebei de plaatsen zowel over strand als door de duinen wandelen. Voor Noordwijk kun je het beste parkeren op het Wantveld. Dan kun je een heel stuk door de duinen wandelen en dan kun je ook vanuit de duinen over het strand “terug” en bij één van de strandtentjes gaan zitten.
In Katwijk kun je bv bij Quick Boys (voetbal) parkeren en dan kun je vanuit daar ook de duinen in. Katwijk is denk ik wel wat sneller met het OV, mocht je zo gaan (vanuit Leiden).
Wat ook leuk is, zijn de Amsterdamse Waterleidingduinen, altijd veel herten te zien! Je kunt bijvoorbeeld bij De Zilk een wandeling maken. Hier zit alleen geen restaurant oid bij, maar je kunt wel doorrijden naar het strand (bv Langevelderslag of ook Noordwijk).
Mocht je deze kant op komen, ik ben er bekend zoals je ziet, haha dus als je verder vragen hebt of tips nodig hebt…
Ooh wat een fijne tips, dankjewel! Ik ga sowieso Noordwijk en Katwijk eens verkennen
Ik ben laatst in Zeeland geweest en dat vond ik heel fijn. Ik was bij het banjaardstrand geweest en bij Aloha Beach (de strandtent, heel leuk). Bij die laatste heb je ook een heel mooi natuurgebied waar je kunt wandelen, Oranjezon.
100% de Waddeneilanden. Is voor jou wel eventjes rijden voor je bij de boot bent natuurlijk. Maar dat zijn m’n favoriete stranden, buiten t hoofseizoen, rustig en veel natuurlijker dan de noordzeekust bij Holland
Iemand tips voor een niet al te dure overnachting voor in het najaar, beetje knus huisje met een bad? Wil nog een nachtje weg en normaal pak ik dan best wel uit, maar dat zit er nu even niet in haha. En het liefst ook nog een keuken waar je wel lekker in kan kokkerellen
Ik ben op zoek naar tips omgeving Arnhem/Nijmegen. Zowel voor overnachting (2/3 nachten) als leuke eettentjes!
In Nijmegen zou ik hotel Credible, Guesthouse Vertoef en hotel Nimma aanraden. Blue en Manna zijn volgens mij ook goede hotels. Eten vind ik heel leuk bij Cali, Desem, de Plak, Wally, Ultimo en Glaswerk. Lunchen bij Bairro Alto, Downtown of First things first.
In Arnhem qua slapen Hotel Haarhuis en Hotel Karel. Qua eten vind ik Konijnenvoer echt fantastisch. The green rose vond ik heel goed, maar wel wat duurder. Cosi, Goed Proeven, Verheijden en Sugar Hill zijn ook leuk.
Ik wil heel graag een nachtje weg naar een luxe hotel halverwege december. Ga dan met zwangerschapsverlof en wil dus ook niet te ver van het ziekenhuis (je weet maar nooit). Ergens in groningen of drenthe. Mag met zwembad of wellness en met goed restaurant. Mag in een stad maar ook midden in de natuur. Samen met mn vriend dus mag wel lekker romantisch zijn (kasteelachtig of mooi oud gebouw oid)
En @Chicago
Wellicht voldoet dit aan jullie verwachtingen. Het is relatief nieuw, knus, romantisch. Je hebt een goed ingerichte kamer met een keuken en woonkamer ernaast. De kamer zelf heeft een gevulde (gratis) minibar en de woonkamer heeft allemaal kaarsen en een gashaard. Daar kan je gewoon sfeervol zitten. De badkamer heeft een douche en ligbad, ook met allemaal kaarsen. Voor alle duidelijkheid, het is dus geen huisje, maar heeft wel die luxe. Per nacht nu 115 euro inclusief uitgebreid ontbijt.
Edit: 20 minuten van Groningen stad geloof ik, @Chicago. Ik dacht eerst dat het wellicht te dichtbij zou zijn voor je maar lees nu juist hoezo je zo dichtbij wil blijven. Spannende tijden!
Oh wat leuk! Die ga ik zeker onthouden! Maar voor nu toch liever iets met een restaurant erbij zodat we nergens over na hoeven te denken. Twintig minuten rijden is idd prima hoor, het gaat er meer om dat we er nog even uit gaan
Hebben jullie aanraders voor mooie hotels met een wellness ergens in Nederland? Het liefste wel op loopafstand van een centrum voor restaurantjes.