Durf te vragen #6

Ik verstuur alleen van NL naar het buitenland. Een paar honderd pakketten per jaar. Maar het gebeurt zelden. Hooguit hele dikke vertraging.

2 likes

Weet iemand of de online voorraad bij HEMA regelmatig aangevuld wordt, of is het op=op? Wil een dekbedovertrek dat uitverkocht is mijn maat, en je kunt ook geen alert instellen wanneer het opnieuw in voorraad is.

Ik heb eens vanuit de VS een kerstkaart naar Australië gestuurd en toen we in Australië waren in mei kreeg mijn schoonfamilie het kaartje eindelijk.

Dus het kan een half jaar duren haha :stuck_out_tongue:
Maar ik heb ook veel kaartjes gestuurd en die raken wel vaak kwijt ja, helaas.

2 likes

Ik zou 4-5 of 5-6 sterren doen. Vind dat zelf in ieder geval het leukst: niet in 10 minuten al klaar maar ook niet zo lastig dat je er eeuwen mee bezig bent.

4 likes

Pakketjes gaan meestal wel goed, maar kaartjes is drama. Of veel vertraging of kwijt.

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het ‘help ik zoek’-topic

Naar mijn idee wel vrij regelmatig!

1 like

Rare vraag maar is er ergens een topic als je met levensvragen zit? Ik zit nu 2 maand in het werkleven en lig helemaal in de knoop met mezelf en wat ik nu eigenlijk wil met mijn leven. Het enige wat ik nu zeker ben is dat ik niet gelukkig word van de manier waarop ik nu leef, maar ik weet eigenlijk ook niet wat me dan wel zou gelukkig maken. Ik weet niet goed blijf met mezelf.

7 likes

He nee wat vervelend, naar om te horen :pleading_face:
Misschien het niet-zo-lekker-in-je-vel? Of gewoon het werktopic?

4 likes

Ik denk dat je de thalamus bedoelt als ik de vraag zo lees. Het ligt aan de grootte van de laesie in hoeverre omliggende gebieden ook beschadigd zijn. Het is alleen niet zo dat je een strakke lijn kan tekenen qua beschadiging en dan kan zeggen wat er wel en niet fundtioneert, want veel functies liggen in een netwerk in het brein en niet specifiek op 1 plek. Een CT/MRI vertelt alleen informatie over de plek en grootte van de leasie, maar zegt nog niets over de gevolgen in gedrag van iemand. Er zijn veel factoren van invloed die bepalen in welke mate een bloeding of infarct voor problemen zorgt (hoe lang is er gebloed voordat er een interventie kwam bijv.) Om de gevolgen goed te duiden heb je vaak een neuropsycholoog nodig (dat ben ik zelf). Je mag me een pb sturen als je meer vragen hebt.

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Brood bakken

Weet iemand hoeveel het schep snoep tegenwoordig bij de Kruidvat kost?

@Saray hij heeft dan een snelle rijs gekregen ipv een korte rijs. Denk dat je het anders zou weg gooien? Ik zou het dan gewoon sowieso proberen en dan zie je wel wat eruit komt :sweat_smile:

1 like

Volgens mij 95 cent per 100 gram

3 likes

Haha ja je hebt gelijk. Ik waag t er gewoon op.

2 likes

Weet iemand hoe dit zit:

Stel je hebt een dalurenabonnement en maakt een treinreis met een overstap. Binnen die overstap beginnen de daluren. Kan je dan tijdens die overstap snel uitchecken en inchecken om het tweede deel van de reis de dalurenkorting te hebben?

Ik heb het geprobeerd op te zoeken maar kom er niet uit :sweat_smile:

Nee, het tarief van de inchecktijd bepaalt de prijs van de reis :frowning: Tussentijds uitchecken werkt alleen als je langer dan 35 minuten uitgecheckt bent. Het staat ook hier: Veelgestelde vragen ‘van Rit naar Reis’ | Reisinformatie | NS

4 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: MastercheFF

Ik was net bij de AH om m’n lege sodastream cilinder in te ruilen, en toen werd me verteld dat ze geen blauwe (die ik nodig heb) meer verkocht worden, dat deze eruit gaan en dat ze alleen nog roze verkopen. Ik kan op de site van hen nergens iets vinden, weet iemand hier er toevallig iets over? Zou wel echt heel stom zijn want dan zit ik met een sodastream apparaat wat ik niet meer kan gebruiken :face_with_raised_eyebrow:

1 like

@Neon als de korting veel scheelt zou ik een los/online kaartje kopen voor het eerste deel van de reis en dan daarna inchecken voor het tweede deel

3 likes

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het Beautytopic #3