Durf te vragen #6

Zijn deze sites betrouwbaar?

  • deonlinedrogist.nl
  • drogist.nl

Ik ben Belg dus ben er niet mee bekend.

Ik bestel bij beide websites af en toe wat en nooit problemen gehad. Meestal de volgende dag al in huis!

1 like

Ik heb al jaren goede ervaringen met De Online Drogist!

2 likes

Ik heb bij drogist gewerkt en dat is echt een enorme onderneming dus ja ik durf wel te zeggen dat dat veilig is :joy:

3 likes

Ik heb veel ervaring met de Online Drogist, ik bestel er al jaren minimaal 4 keer per jaar. Altijd alles goed gegaan en een snelle levering.

2 likes

6 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Recepten voor drankjes

Ja

1 like

Waar koop ik oranje meuk zoals vlaggetjes-schmink? Bij de ah kruidvat en zeeman was niks

1 like

Hema misschien?

2 likes

Ik zag vanmiddag bij action en Hema vanalles liggen

4 likes

Ik weet niet zo goed waar dit moet dus maar hier even. Nav het gesprek in het beautyblogtopic moet ik er aan denken dat ik op tiktok vrij vaak verhalen van vrouwen in gevaarlijke situaties tegenkom. Of dingen die zij gevaarlijk achten. Zo zijn er vrouwen die een apart slot of deuralarm meenemen als ze alleen reizen. Nu ben ik 3x binnen europa alleen op vakantie geweest en heb geen seconde gedacht dat ik zulke maatregelen moest nemen. Ben ik zo naïef of is de VS toch een andere wereld? Laatst ook dat er een tie wrap om een handvat van je auto wordt gedaan en dat je dan gewoon in moet stappen en wegrijden want dat zou dan zijn dat je auto is gemerkt als vrouw alleen. En dat sex trafficking gewoon een ding is waar je dagelijks rekening mee moet houden daar. Terwijl heb echt niet t idee dat dat hier zo is. Ben ik nou echt zo naïef of is t toch echt een andere wereld daar?

Niet dat ik denk dat er binnen Europa niets kan gebeuren, maar acht de kans echt zeer klein.

3 likes

Ik denk dat dat voornamelijk fearmongering is. Ja, de wereld kan helaas gevaarlijk zijn voor vrouwen, Sex trafficking bestaat. Maar de verhalen dat je van de weg geplukt wordt en verkocht wordt, zijn niet hoe dat algemeen gebeurt , ook niet in de US.
Lees dit eens: Misinformation On TikTok: The New Genre Of Irrational Fear
Target Sex-Trafficking Hoax Going Viral on TikTok – Rolling Stone

8 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik vind dit ook altijd heftig. Ook dat je je moet beschermen door je wagentje achter je te zetten als je je kind in de auto zet. Ik heb daar nooit over nagedacht. Ook de auto op slot doen als je naar de andere kant van de auto loopt. Zo bizar.

En er gebeurt heus wel eens wat maar het lijkt me allemaal best overdreven.

Ik heb als ik in een hostel in een privékamer in mijn eentje slaap wel een slotje mee. Soms dacht ik wow overdreven maar ik kon zelf laatst toen ik mijn sleutel vergeten was de deur zo opendraaien met een andere sleutel.
En dan ben ik niet bang voor echt iemand die het op mij gemunt heeft maar eerder per ongeluk de verkeerde kamer oid.
Het slotje is erg compact en niet duur dus echt extra gedoe is het ook niet.

3 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Cadeau inspiratie topic

Wat voor slot heb je dan? Want meestal zitten er op een deur toch geen oogjes om een hangslot te bevestigen?

1 like

Nee geen hangslot, je klikt een deel in het open stukje waar dat beweegbare ding van de klink inklikt. Dan steekt er een stuk metaal uit. En dan is er een ander deel wat je in dat metaal klikt.

Ik leg t niet goed uit denk ik. Mijne lijkt hier op, was net iets anders qua hoeken maar kostte 20 euro minder haha. Ik moest er trouwens 1 van mijn ouders toen ik voor het eerst op vakantie ging alleen, verder ben ik nooit bang geweest oid. Maar het kostte me steeds 2 sec voor het slapengaan en het is een kleine moeite voor meer relaxt gevoel. Again niet dat ik bang ben maar eerder dat iemand per ongeluk binnenkomt.

5 likes

Ik ken dit helemaal niet!
Hoe heb je die van jou gezocht/gevonden? als deurslot to go?

Ik reis ook veel alleen en voel me vrijwel nooit onveilig als ik in een kamer ben, maar inderdaad, als een deur niet goed sluit of zo is dit wel handig om bij te hebben.

2 likes

Portable lock denk ik… Maar zou het op ali kopen want deze van bol is vgm ook gewoon van ali.

Wajo bol scammers!! Hahah kjjk dit van ali

3 likes