Durf te vragen #6

Misschien een teek. Heb je een hond?

3 likes

Nee geen hond en lijkt me ook geen teek.

Eigenlijk had ik mijn vraag anders moeten stellen: kan dit een vlo zijn?

We hadden vlooien zonder huisdieren (meegebracht door bezoek) en nu zijn ze hopelijk na al het wassen en poetsen weg maar nu zag ik dit. Maar volgens mij is het iets te donker en groot? Maar ik weet niet ik wil zeker zijn.

1 like

Leuk cadeautje van je bezoek :+1::sweat_smile:

Dit lijkt me geen vlo (ook geen teek), is het niet een soort kever?

1 like

Ah yes meer moet ik niet weten!

2 likes

Klein broodkevertje? Een vlo is meer plattig slank.

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Sieradentopic

Hoe groot is het? Het lijkt meer op een kevertje dan op een vlo, die zijn echt mini

4 likes

Is dit niet gewoon een pissebed?

4 likes

https://www.rentokil.com/nl/voorraadinsecten/soorten-voorraadinsecten/
Zit ie hier tussen?

3 likes

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Fietsentopic

Ik moest mn id laten zien en een documentje tekenen dat het echt mijn fiets was
Wss gewoon voor de fietsenmaker om zich in te dekken just in case

3 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het officiële kortingscode- en (spaar)actietopic

Nogmaals.

3 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Heeft iemand wel eens Emmi Raclette op? Ik ga binnenkort raclette eten en wil dit een keertje proberen omdat het best goedkoop is (vooral in de bonus nu). Maar als jullie het al afraden dan koop ik liever andere kaas.

3 likes

Ik vind het lekker! Genoeg smaak en het smelt goed. Heerlijk op aardappeltjes onder de gril.

3 likes

Een beetje een vreemde en serieuze vraag misschien.
Maar waar leg je de grens tussen “deze persoon is gewoon aardig” of “deze persoon is een beetje viezig”?

Ik zal de situatie even schetsen. Ik was gister met mijn dochtertje van 2,5 in de speeltuin. Daar waren 2 meisjes, ongeveer een jaar of 10/11 samen aan het spelen en turn oefeningen aan het doen. Ratslag, handstand, handstand overslag, brug etc. Op een gegeven moment kwam er een man op leeftijd aanlopen. Deze had in eerste instantie de intentie, of zo leek het, om door te lopen. Toen bleef hij stilstaan en bekeek hij het tafereel even. Op een gegeven moment kwam hij in de speeltuin (er loopt een wandelpad door het speeltuintje, dus opzich kan dat gewoon) en ging hij tegen de meisjes praten. Hij vroeg ze om die dingen nog een keer te doen en zei “oh wat mooi! Wat goed!” Die meisjes voelde zich zichtbaar ongemakkelijk, maar ik vond het lastig om er wat van te zeggen want wat als deze man gewoon aardig was? Uiteindelijk liep hij door richting mij en mijn dochtertje. Hij ging bij haar fietsje staan en zei “oh mooi fietsje! Dit is mijn fietsje! Ik neem hem mee” mijn dochtertje besteedde er geen aandacht aan negeerde het. Denk dat ze niet door had dat het naar gericht was. Toen zei ik “nee hoor, deze is gewoon van mijn dochter. Die gaat nergens heen.” Waarop de man weer reageerde met “nee hoor, deze is nu van mij!” Allemaal een beetje lacherig, hij wekte niet echt de indruk dat dit serieus was. Aangezien mijn dochtertje er nog steeds geen aandacht voor had begon hij haar te roepen zodat ze om zou kijken “meisje… meisje! Hey meisje!” Toen ben ik er tussen gaan staan, en droop hij af. Hij liep weer richting de meisjes en gebaarde dat ze een brug achterover moesten maken. De meisjes keken elkaar een beetje vragend aan en een meisje gaf er uiteindelijk gehoor aan. Hij zei weer dat het goed en mooi was. Mijn dochtertje lag inmiddels op haar buik op de grond, en de man in kwestie kwam weer aangelopen. Hij ging stil staan naast mijn dochtertje en bekeek het allemaal weer. Ik ben er meteen tussen gesprongen omdat ik er geen prettig gevoel bij kreeg dat hij haar zo van bovenaf aankeek. Hij liep door, keek nog even om, en liep uiteindelijk weg. Nu weet ik dat oudere mensen vaak ook nostalgisch kunnen worden van spelende kinderen, dus ik wilde niet meteen van het slechtste uitgaan. Maar het duurde allemaal gewoon net even te lang ofzo. Achteraf gezien voel ik mij heel schuldig, omdat ik er misschien toch wat van had moeten zeggen aangezien die meisjes ook zichtbaar ongemakkelijk werden. Maar ik wilde daar ook geen (onnodige) scene schoppen.

Sorry voor dit lange verhaal, maar ik ben heel benieuwd hoe jullie hierop zouden reageren en hoe jullie hiernaar kijken.

1 like

Wel he? ik ben helemaal niet op mijn mondje gevallen, dus vind het zo stom dat ik niet voor die meisjes opgekomen ben. Was hij gewoon langs gelopen en had hij gezegd “wat goed! Knap hoor” om vervolgens weer door te lopen was het al anders. Maar dit duurde echt lang. Dankjewel voor je reactie! Ik ben daarna nog een tijdje in de speeltuin gebleven voor het geval hij toch terug zou komen ofzo.

2 likes

Oh ik snap je helemaal en goed gehandeld. Ook wel fijn dat jij er bij was, ook voor die twee meisjes.

2 likes

Lastig om te zeggen op basis van je beschrijving, ik kan me helemaal voorstellen dat je er de creeps bij kreeg en dat het misschien echt wel een vieze man was, maar ik kan me ook voorstellen dat het toch gewoon een oud opaatje met niets kwaads in de zin was die dacht ‘ach wat schattig, spelende kinderen’ en sociaal niet zo handig is (wat creepy over kan komen).

Ik denk dat je sowieso goed gehandeld hebt, en dat het goed was dat die andere meisjes daar niet helemaal alleen waren. Je hebt niets verkeerds gedaan volgens mij en hoef je ook niet schuldig te voelen, je hebt hem toch niet geschoffeerd of zo? En ik denk ook niet dat het nodig was om een scene te schoppen omdat hij ook weer vanzelf weg ging. Wel echt een vervelende situatie, ik kan me voorstellen dat het je niet helemaal los laat.

4 likes