Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Waarschijnlijk is het antwoord nee op mijn vraag, maar ga m toch stellen.

Ik moet op werk vaak bestanden in meerdere mappen opslaan, vaak zijn die bijlagen uit een mail. Nu is dat best een tijdrovende klus, dus vroeg ik me af of er een mogelijkheid is dat je een bestand in 1x in verschillende mappen kan opslaan. Weet iemand dat?

Is dit lokaal op windows?
Is het van belang om het bestand echt drie keer apart op te slaan? omdat het bv drie keer anders bewerkt moet worden? Of kan opslaan op 1 locatie en links op de andere locaties ook werken?
Moet de bijlage telkens op dezelfde locaties terechtkomen, of is dit per mail helemaal verschillend?

1 like

Het is helaas echt nodig om het bestand op verschillende locaties op te slaan. En het is per mail verschillend waar het opgeslagen moet worden.

Het gaat idd om windows.

1 like

Ik heb tot nu toe bij al mijn laptops gehad dat de batterijduur veel minder werd na een aantal jaar. Dus denk dat dat eigenlijk wel normaal is.

1 like

Weet iemand hier of je de Samsung The Frame ook in een reguliere muurbeugel kan plaatsen en ophangen? Ik weet dat het principe is om 'm zo plat mogelijk op de hangen in de no gap beugel, zodat het op een kunstwerk lijkt, maar wil toch graag weten of het uberhaupt kan. Ik wil gewoon relatief dicht tegen muur aan en met een fancy beugel die tv kunnen draaien van de muur het liefst.

Weet iemand hoe ik mijn iPhone kan updated naar de nieuwste software? Ik krijg telkens een melding dat de connectie met het internet is verbroken en dat het daarom niet is gelukt. Heb opnieuw opstarten etc al geprobeerd…

3 likes

Via je computer (aan een draadje)

1 like

Niet meer nodig :slight_smile:

Beetje laat maar ik zou het kunnen doen

2 likes

Ik ben toe aan een nieuwe telefoon. Ik heb nu een samsung galaxy s10e, die is 5.8 inch. Ik zou het liefst een nieuwe samsung kopen, maar ze zijn gewoon allemaal te groot. Ik kan deze al amper met 1 hand bedienen. Iemand toevallig tips voor andere telefoons die niet zo achterlijk groot zijn?

Een aantal jaar geleden kon ik mijn werklaptop overnemen van mijn toenmalige werkgever. Omdat ik deze laptop niet gebruik heb ik ‘m terug proberen te zetten naar fabrieksinstellingen zodat mijn ouders deze laptop kunnen gaan gebruiken. Alleen kom ik steeds in een scherm waar ik gegevens van mijn voormalige werkgever moet invullen maar deze gegevens heb ik niet. Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen?

Bestaan er ook andere, betrouwbare merken in wake up lights dan Philips?

Mijn oude is kapot, ik heb een nieuwe nodig maar ik vind die van Philips niet zo mooi in mijn interieur passen :frowning:

1 like

Wat bedoel je met betrouwbaar? Ik heb er jaren lang een van de Lidl gehad en die deed het gewoon prima

3 likes

Op bol vind ik er een aantal die op foto er exact hetzelfde uitzien, maar er staat steeds een ander (onbekend merk) op. Daardoor lijkt het nogal louche.
bv. hier is het Distinq: DistinQ Wake-Up Light – Wekkerradio met dubbele wektijd – Slaaphulp met USB... | bol.com
hier is het Uply: UPLY Wake Up Light - Smart Clock Met USB Oplaadpunt - Lichtwekker - Wekker Radio met 4... | bol.com

aan Lidl had ik niet gedacht, ik kijk eens of ze ze nog hebben, dankje!

1 like

Oja ik denk dat dit gewoon ali is. Ik lees in de comments dat het kleiner is en van plastic bijv. Tegenwoordig wordt alles gewoon nagemaakt

Iemand een tip voor een goede printer? Las in dit topic over een goede printer maar die is helaas nooit meer leverbaar.

Nu heb ik een canon TS6531 die constant papier laat vastlopen, niet dubbelzijdig kan printen wat die wel zou moeten kunnen…

Meestal allebei een deel, als het natuurlijk allebei affiliate links zijn. Soms krijgt alleen de first click of last click commissie, maar vaak is er een verdelingsmodel

Ik dacht dat ik ergens las dat dit ook het topic was om ChatGPT te bespreken, dus bij dezen haha.

Ik heb laatst gevraagd ‘Wie is Vic, universiteit waar ik studeer?’ en toen kwam er een heel verhaaltje met dat ik associate professor was etc. I wish hahaha.

Daarnaast heb ik het laatst gebruikt om mezelf te checken, ik heb een Matlab code naar Python omgezet. Vooral voor sommige plot functies handig om te zien waar hij mee aankomt, verder zaten er soms nog wat foutjes in wel, dus daar moet je mee oppassen.

1 like

Heeft iemand ervaring met een goedkoper model telefoon? Heb nu de samsung s8. Mn moeder heeft de samsung a12 en die lijkt nu na een jaar wifi problemen te hebben dus dat wil ik zeker niet. Maar heb eerlijk gezegd geen zin om 800 euro uit te geven aan een nieuwe telefoon. Enige eis is een fatsoenlijke camera. Heeft iemand tips?

1 like

ik vind de telefoons van motorola nog steeds heel fijn en in het lagere midden segment van 200-300 euro, ook de beste batterijen die ik tot nu toe heb gehad op mijn telefoons (tussen huawei, nokia, xiaomi en motorola)

2 likes